Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Jag hade självklart varit online om MSN ville funka, om MSN gick att reparera med installationsfilen, och speciellt om det ens gick att ladda om installations-exen till MSN över huvud taget och börja om från början. Och jag orkar inte eBuddy hela tiden ^_^ Du kanske kan få ner MSN-exen och lägga upp på beffo i gengäld? Länken är alltid trasig.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/img512/WLinstaller.rar :P

Hursomhelst, både iso-programmet och Nero är hemma i Nkpg, sitter just nu i Lkpg. Kanske att du får dem i helgen, jag har inte bestämt om jag ska hem än. Men du kan leta runt på http://dl.qj.net och http://www.psp-hacks.com efter en ISOpackare gjord av Dark_AleX själv. Tror det hette ISOcompressor.

Fick tag på cso-prorammet, men Nero får du gärna langa fram när du har tid och möjlighet. Det är inget brådskande, alltså. :P

:wub: Det är så det brukar låta i den här tråden :)

Sätter den i signaturen, den var så träffande!

Jag känner mig hedrad. :wub:

Jag ska inte gnälla,men varför sökte du inte bara på Google? Sökte Iso to Cso och högst upp hittar jag denna tråd som länkade till programmet.

Tackar, fick tag på det. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, sitter här och är lite sugen. Men jag har några frågor.

* Vad kostar det?

* Är det värt det?

* Är det som en mobiltelefon, att man laddar den genom att dra in en sladd i väggen?

* Kan man ha hörlurar istället för högtalare?

Tack på förhand :o

1. Mellan 1500 och 2500 tror jag.

2. Hmm. Jo det är nog det. Personligen så känner jag just nu att jag lika gärna skulle kunna vara utan. Fast jag är ändå inte så o-sugen så jag orkar ta mig tid att sälja det. :lol:

3. Japp :(

4. Japp :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Mellan 1500 och 2500 tror jag.

2. Hmm. Jo det är nog det. Personligen så känner jag just nu att jag lika gärna skulle kunna vara utan. Fast jag är ändå inte så o-sugen så jag orkar ta mig tid att sälja det. :lol:

3. Japp :o

4. Japp :(

Perfekt, kan ju vara bra om man ska börna upp till fjällen. :lol: Funderar på att köpa. Hur är det med spel? Är det lätt att "installera" och är utbudet brett?

+ att om man nu får fråga detta. Vilka versioner fungerar med warez? (tillåts inte detta så får väl någon säga till så editerar jag bort det)

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Perfekt, kan ju vara bra om man ska börna upp till fjällen. :lol: Funderar på att köpa. Hur är det med spel? Är det lätt att "installera" och är utbudet brett?

Spelen kommer i skivformat, precis som med vanliga konsoller. Inget att installera, bara stoppa i skivan och dra igång.

Sedan kan man ju köra spel via minneskortet, men det är en mindre process man måste gå igenom med sitt PSP för att kunna göra det.

Utbudet... Mjo, det finns nog spel så det räcker och blir över i alla fall.

Angående din edit: För att spela olagliga spel måste du ha Custom firmware. Det är för att få ett sådant som man måste gå igenom en mindre process.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelen kommer i skivformat, precis som med vanliga konsoller. Inget att installera, bara stoppa i skivan och dra igång.

Sedan kan man ju köra spel via minneskortet, men det är en mindre process man måste gå igenom med sitt PSP för att kunna göra det.

Utbudet... Mjo, det finns nog spel så det räcker och blir över i alla fall.

Angående din edit: För att spela olagliga spel måste du ha Custom firmware. Det är för att få ett sådant som man måste gå igenom en mindre process.

Finns väl inga spel som är olagliga i sig. :rolleyes:

Jag har testat The Simpsons Game. Ganska kul. Bara kört några banor dock. Synd att många PSPspel är så pixliga dock. Men det är väl bara fps och lite sådant, som just The Simpsons Game. För grafiken i Burnout Dominator är det inget större fel på. Inte i Ridge Racer 2 heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har testat The Simpsons Game. Ganska kul. Bara kört några banor dock. Synd att många PSPspel är så pixliga dock. Men det är väl bara fps och lite sådant, som just The Simpsons Game. För grafiken i Burnout Dominator är det inget större fel på. Inte i Ridge Racer 2 heller.

Ogillar styrningen i The Simpsons Game.. Jag trillar hela tiden ner från saker som man hoppar upp på. Säga vad man vill om PSP, men så värst bra joystick har den inte...

Är Burnout Dominator nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Olagliga spel/olagligt spel är synonymer för piratkopierade/piratkopierat spel. :huh:

Edit: Kebab, det släpptes till PS2 i början av 2007.

Edit: Till PSP också tydligen. 27 april 2007 kom Burnout till PSP i Europa.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ogillar styrningen i The Simpsons Game.. Jag trillar hela tiden ner från saker som man hoppar upp på.
  2. Säga vad man vill om PSP, men så värst bra joystick har den inte...
  3. Är Burnout Dominator nytt?

1. Samma här.

2. Nej det kan man inte direkt säga.

3. Nej, men det är ganska bra.

Edit: Oj eXotic hade vist redan svarat. Och ja eX; det är klart. Men sedan finns det väl spel som är förbjudna i vissa länder. Postal 2 är väl bannlyst i vissa länder?

Föresten så såg jag att det släppts en update till CS Portable (Jag hade inte ens vetat om att CS Portable fanns), så jag drog hem det.

Funkade dock inte. Men för andra verkade det funka. När jag startade en bana hade jag inga fiender, inga pengar och jag kunde gå igenom alla väggar. Jag vet inte om det har någonting att göra med att jag har fel CFW, fel kernel inställd eller lagt spelet i fel mapp,

men spelet startar ju, och det går bra att gå in i alla menyer osv. Borde det inte då vara något annat fel?

Edit2: Tog bort ett elakt komma.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Alltså.. Jag har inte tänkt att sälja mitt PSP (orkar inte göra mig besväret, och så använder jag den ju trots allt ibland). Men om ett försäljningstillfälle skulle uppstå bara sådär, så skulle det ju vara intressant att veta vad man kan ta för pris..

Så jag tänkte fråga er, hur mycket tror ni jag kan begära för detta?

PSP Value Pack och allt vad det innebär

Hardcase från Logitech

4 GB minneskort (Sandisk gaming, det röda)

CFW: 3.51 M33-4

Liberty City Stories

Virtua Tennis World Tour

Burnout: Legends (tror jag det är)

Demoskiva

Spiderman-filmen

Fodral att ha UMD:s i

Och sedan funderade jag på om man, utifrån den där bokstaven som står på förpackningen, kan se hur gammalt ens PSP är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och sedan funderade jag på om man, utifrån den där bokstaven som står på förpackningen, kan se hur gammalt ens PSP är?

Bokstaven står för villken Firmware den levereras med från fabrik.

Så det kan ge en ganska bra fingervisning över sin PSP:s ålder.

PSP 1000 (Fat)

Ingen bokstav = 1.0 (Japan) 1.5 (Nordamerika)

A = 1.5

B = 1.51

C = 1.52

D = 1.52

E = 1.52

F = 2.0

G = 2.01

H = 2.50

I = 2.60

J = 2.70

K = 2.71

L = 2.81