Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Min PSP = Blockad?

Hur blev den det?

Brickad. Skulle installera 3.80 M33 och allt gick perfekt, testade till och med att köra homebrew. Sen bestämde jag mig för att flasha om LocationFreePlayer med VSH Rebooter v2, men när man installerar 1.50 subset till M33-firmwares försvinner LFPlayer och det koreanska teckensnittet. Så jag vet inte om jag flashade flash0 fullt eller om jag försökte flasha över en fil som inte existerade.

Hursomhelst behöver jag din hjälp nu, såvida det inte går att avinstallera M33 via Recovery. Testade en gammal OE-metod som inte fungerade, och nu verkar det inte vara bättre än att jag behöver en andra PSP till Pandora :) Har du tid att mötas nån gång framöver? :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har lyckats hard-modda ett batteri till Pandora's Battery och har fått det att funka(, och sedan lyckats göra det till ett normalt batteri igen)? I så fall vill jag ha lite info hur ni bar er åt. :innocent: Då jag har googlat runt så har jag märkt att några säger att man måste löda, och några säger att man bara kan dra ur benet (jag har nämligen inget lod). Det ska även gå att klippa av benet, men det låter risky då man antagligen kommer röra det sjätte benet också, och då blir det kortslutning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har lyckats hard-modda ett batteri till Pandora's Battery och har fått det att funka(, och sedan lyckats göra det till ett normalt batteri igen)? I så fall vill jag ha lite info hur ni bar er åt. :innocent: Då jag har googlat runt så har jag märkt att några säger att man måste löda, och några säger att man bara kan dra ur benet (jag har nämligen inget lod). Det ska även gå att klippa av benet, men det låter risky då man antagligen kommer röra det sjätte benet också, och då blir det kortslutning. :)

Varför hardmodda till Pandora? Leta upp nån snubbe som gör det åt dig istället, softwaremässigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brickad. Skulle installera 3.80 M33 och allt gick perfekt, testade till och med att köra homebrew. Sen bestämde jag mig för att flasha om LocationFreePlayer med VSH Rebooter v2, men när man installerar 1.50 subset till M33-firmwares försvinner LFPlayer och det koreanska teckensnittet. Så jag vet inte om jag flashade flash0 fullt eller om jag försökte flasha över en fil som inte existerade.

Hursomhelst behöver jag din hjälp nu, såvida det inte går att avinstallera M33 via Recovery. Testade en gammal OE-metod som inte fungerade, och nu verkar det inte vara bättre än att jag behöver en andra PSP till Pandora :) Har du tid att mötas nån gång framöver? :innocent:

Klart jag ställer upp, jag är ledig på fredag eftermiddag som tidigast.

Åh hum vår sång är dum.. Vi snackar mer på msn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en fråga bara vad är network update?

Det är en funktion som laddar ner den senaste firmwaren så du kan installera den när du känner för det. Men gör inte det om du vill nedgradera och ha en massa tjosan i din PSP.

Side note för insatta: Dark_AleX och Team M33 släpper alla sina framtida CFWs via Network Update ;)

Förresten riktigt tråkigt att höra Henkibojj. Tur i alla fall att du vet hur man fixar det. ^_^

Ja, men det blir ett väldigt streck i räkningen. ^_^ Får hoppas jag och eXotic har tid på fredag. Hade jag bara vetat detta så hade det inte hänt:

Compatibility:

Flash 0 modifications - do not work.

Men, de där är ju inga små brickor, det är ju stora block!

Brick = Tegelsten! :( Det är ju därifrån uttrycket kommer: Folk tyckte PSP var väldigt stor när den lanserades. När den var brickad var den inte bara stor som en tegelsten, den var också lika rolig och användbar som en tegelsten. Hence, "brick".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det blir ett väldigt streck i räkningen. :( Får hoppas jag och eXotic har tid på fredag. Hade jag bara vetat detta så hade det inte hänt:

Jag har som sagt tid på fredag, slutar 13:50 tror jag, det är väl om du inte har tid som det blir problem.

Brick = Tegelsten! ^_^ Det är ju därifrån uttrycket kommer: Folk tyckte PSP var väldigt stor när den lanserades. När den var brickad var den inte bara stor som en tegelsten, den var också lika rolig och användbar som en tegelsten. Hence, "brick".

Jag har aldrig tänkt på att brick=tegel. Hmm...

Nästa gång får du slänga in den här istället.

Bricka__968999_0.jpg

^_^

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor