Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

En fördel med Megaman Powered Up är möjligheten att skapa egna banor och ladda ner andras. Jag har hållit på länge med en bana, men sen låg det nere tills jag idag tittade på den igen. Man, vilket arbete! Den är fortfarande inte klar på långa vägar, men ungefär hälften av banan är helt klar, sen är resten bara en mallslinga som jag ska fylla med fiender och pussel senare.

Banan är gjord för att spelas med tre olika spelare, som med sina unika egenskaper kan ta sig till ställen dit de andra inte kommer in. Megaman kan åka in under trånga utrymmen, Cutman kan hoppa på väggar och Gutsman kan ta sig över omöjliga tagghinder genom att skapa träblock i luften. På så sätt har banan en stor omspelbarhet, så jag hoppas ni kommer tycka den är bra.

Som sagt, halvfärdig men redan enorm.

Tanka här! Packa upp mappen till PSP\SAVEDATA\, där i "ULUS...."-mappen ska det alltså finnas tre filer. I spelmenyn tar du sen "Construction", "Play" och sen "Downloaded". Enjoy!

Hur många här har MMPU förresten? Är det bara VickeX? :wub:

ULUS10091ED0000.zip

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fördel med Megaman Powered Up är möjligheten att skapa egna banor och ladda ner andras. Jag har hållit på länge med en bana, men sen låg det nere tills jag idag tittade på den igen. Man, vilket arbete! Den är fortfarande inte klar på långa vägar, men ungefär hälften av banan är helt klar, sen är resten bara en mallslinga som jag ska fylla med fiender och pussel senare.

Banan är gjord för att spelas med tre olika spelare, som med sina unika egenskaper kan ta sig till ställen dit de andra inte kommer in. Megaman kan åka in under trånga utrymmen, Cutman kan hoppa på väggar och Gutsman kan ta sig över omöjliga tagghinder genom att skapa träblock i luften. På så sätt har banan en stor omspelbarhet, så jag hoppas ni kommer tycka den är bra.

Som sagt, halvfärdig men redan enorm.

Tanka här! Packa upp mappen till PSP\SAVEDATA\, där i "ULUS...."-mappen ska det alltså finnas tre filer. I spelmenyn tar du sen "Construction", "Play" och sen "Downloaded". Enjoy!

Hur många här har MMPU förresten? Är det bara VickeX? :wub:

Oavsätt om det bara är jag så ska jag ta en titt på det där. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hihi, har klarat banan med Megaman, fan så lång den var. :wub:

Och då är "fall"-skärmarna i slutet inte använda ett dugg :cry: Har fixat mer på banan nu och fixat till misstag man bara ser om man spelar.

Gutsman är en förlorare i närstrid, så hans roliga på denna bana är pusslen jag nu upptäcker vilken tid och klurande jag lagt ner på. Megamans roliga är skjutande, Cutman har istället en massa tajmande :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och då är "fall"-skärmarna i slutet inte använda ett dugg :cry: Har fixat mer på banan nu och fixat till misstag man bara ser om man spelar.

Gutsman är en förlorare i närstrid, så hans roliga på denna bana är pusslen jag nu upptäcker vilken tid och klurande jag lagt ner på. Megamans roliga är skjutande, Cutman har istället en massa tajmande :cry:

Cutman är han som kan hoppa på väggar va? Jag klarade aldrig förbi stället direkt efter andra checkpointen.

När man har en tagg ovanför sig, en massa under sig och en på vänster sida om klossen som är i luften. För att komma dit ska man

lista ut det själv. =)

Du förstår säkert vart jag menar, jag får nöta lite till idag sedan och se om jag kan klara den biten. :wub:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cutman är han som kan hoppa på väggar va? Jag klarade aldrig förbi stället direkt efter andra checkpointen.

När man har en tagg ovanför sig, en massa under sig och en på vänster sida om klossen som är i luften. För att komma dit ska man

lista ut det själv =)

Du förstår säkert vart jag menar, jag får nöta lite till idag sedan och se om jag kan klara den biten. ^_^

Ssshhhh!! Spoila inte! :D Det är ju att lista ut hur man gör som är det roliga med banan. För guds skull, säg inte hur Gutsman kommer förbi pusslen! :D

Men det var rätt. Elakt ställe, eh? :D Har ett ännu elakare precis därefter som inte ens jag klarar på fem försök ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dark AleX's CFW PSP 3.80 M33 delayed due to tech problems *UPDATE*

We've been getting reports that, despite the announcement yesterday from Mathieulh, Dark AleX and the rest of Team M33 will not be able to release CFW PSP 3.80 M33 on time. Everyone's been on their toes for the projected release today, but as it turns out, we might have to wait just a little bit longer.

In a recent post by Ketchup in PSP-Gen, we learn of the explanation given by Mathieulh:

According to our information, some technical problems remain and as us mathieulh points out it so well, the [motto] of the TEAM M33 is "quality above all".

In light, Dark_AleX still seems to have some small adjustments to make and it prefers to take its time before putting on line its Custom Firmware 3.80 M33.

Though it is, it is the wisest decision because nothing presses.

Knowing the talent of Dark_AleX, this delay could be of a few days, or only of a few hours. For the moment, no one does not know it.

More adjustments? As if sneaking in that last minute CFW Network Update feature wasn't cool enough, is DAX cooking up something else for us? Maybe "some small adjustments" here simply mean bug fixes - they did after all had a bit of trouble with the NID translations.

We've been checking out Dark AleX's official site though, and we've been noticing that it's been going on and off today. Their site's been under maintenance for about an hour now (screencapped above). At first we assumed that maybe it's in preparation for the eventual release - maybe this is part of the "technical problems" that Math stated.

For what it's worth, they could be priming their site to take the brunt of all those downloads and traffic once they release CFW 3.80.

Let's all hope now for a smooth release for DAX's CFW 3.80 M33. Just wait patiently guys. As Ketchup posts, who knows? It could be in just a few hours or minutes that the CFW hits us in all its glory.

Thanks to homj, brad, Fadil, and JaXeRiR for the emails!

---------------------------------------------------------------------

* Article originally posted Jan 11, 2008 at 12:17PM

*Update* Just a minor update for all of you guys keeping tabs on CFW PSP 3.80 M33. Dark AleX's website is now back in business looking a tad bit different than before. Unfortunately, as you can see, the CFW 3.80 is still no where in site, err, sight.

Stay patient... We're still not sure as to how stable the site is now, or if the site going back online might mean a very, very imminent release. Stay tuned!

CFW 3.80 M33 skulle komma igår, men releasen blev uppskjuten tills. Någon gång?! Inte läst igenom allt men jag tänkte att ni också ville veta.

http://dax.st/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte varit i närheten av någon stad på ett bra tag, så jag tänkte fråga om någon har sett Megaman: Powered Up i affär på senare tid? På internet verkar det bara finnas på diverse skumma onlinebutiker, och om sanningen ska fram så är jag inte sugen på att betala 300-400 kronor för det. Det känns som att det borde gå att få tag på billigare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte varit i närheten av någon stad på ett bra tag, så jag tänkte fråga om någon har sett Megaman: Powered Up i affär på senare tid? På internet verkar det bara finnas på diverse skumma onlinebutiker, och om sanningen ska fram så är jag inte sugen på att betala 300-400 kronor för det. Det känns som att det borde gå att få tag på billigare än så.

Mja, jag såg det i Norrköping när det nu var, februari för ett år sen tror jag. Då kostade det 299 och det är väl den prisklassen det handlar om. Inte 400-fullpris iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, jag såg det i Norrköping när det nu var, februari för ett år sen tror jag. Då kostade det 299 och det är väl den prisklassen det handlar om. Inte 400-fullpris iaf.

Ja, fast när jag var inne på Digistore ungefär vid samma tidpunkt som vi träffades så fanns det bara på begagnat-delen. Det var förövrigt där jag hittade mitt spel. Slog till direkt, 200 kronor om jag inte minns fel. Lätt värt det!

I Linköping har jag ingen aning, känner inte ens till några spelaffärer där. (Du går guida mig någon dag. :) ) Men här i Norrköping tror jag bara att du kan hitta i en begagnat-hylla, och då är det ganska mycket tur osm måste spela in för att det ska finnas ett. :)

Anyways, om du vill ha det på det mindre rena sättet så kontakta mig, jag kanske har något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Har en fråga, finns det nåt företag eller liknande som installerar Custom Firmware i södermanland/östergötland området?

Finns det inte en liten fjuttig affär i Norrköping som gör det? Mobilrep eller vad den heter?

Edit: När jag tänker efter så låter det inte så troligt, but hey! Henkibojj är ju som en egen liten affär, ett par fina, väl valda ord. En tusing i hand och han kirrar det säkert åt dig. :)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det inte en liten fjuttig affär i Norrköping som gör det? Mobilrep eller vad den heter?

Edit: När jag tänker efter så låter det inte så troligt, but hey! Henkibojj är ju som en egen liten affär, ett par fina, väl valda ord. En tusing i hand och han kirrar det säkert åt dig. :)

Okej, men det känns ju ganska menlöst när jag kan skicka den till sthlm och få det fixat med frakt och allt för 500 :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor