eXotic Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Jag vet inte att jag har nåt spel nyare än MGS: Portable Ops, som jag köpte i maj förra året. Några spel har jag tänkt skaffa på ett eller annat sätt, men inte velat lägga pengar/bandbredd ( ) på. Kollade runt lite, och de här verkar bli bra: Daxter Lego Star Wars 1 (ep I-III, om jag fattat rätt) Lego Star Wars 2 (ep IV-VI, om jag fattat rätt) Syphon Filter (finns det både en etta och en tvåa?) Några andra förslag? Pja, är du intresserad av sport så kan jag varmt rekomendera NHL 07, jag har aldrig varit ett jättestort fan av NHL-spelen. Men dra åt helvete vad många timmar jag har spelat NHL, och jag spelar det fortfarande. Tycker fortfarande att det är lika kul att lira och lyssna på kommentatorerna, speciellt då de fått till rätt ton på rösten till rätt lägen. Annars brukar ju kommentatorn kunna skrika och vara upphetsad när man slänger iväg en icing-puck, men i 07 så har kommentatorn rätt ton till de rätta lägena. Annars är SSX kul, gillade du den tidigare serien så kommer du gilla SSX on tour. Helt klart. Jag vet inte om du testat det senare Tomb Raider, men det ska tydligen vara precis som det jag hade, fast bättre och jag gillade det jag testade, så det är säkert bra det med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Ja, det är klart att det ska gå. Men det kan hända att ditt kort är fullt, eller att det är korrupt på något sätt. Då backupar du allt du vill ha kvar och formatterar sen kortet. Btw, när du skriver med PSPn trycker du SELECT för att få fler tecken (åäö), skriva med siffror eller få URL-språk (http:// i snabbmenyn, bland annat). tack för hjälpen Henkibojj,nu har jag formatterat kortet så nu går det att ladda ner saker direkt på memory stick. P.S: finns det något demo till gangs of london? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 (redigerad) tack för hjälpen Henkibojj,nu har jag formatterat kortet så nu går det att ladda ner saker direkt på memory stick. P.S: finns det något demo till gangs of london? No problem Det delades ut en UMD i USA, du kanske kan hitta den online. (Warez? Jag tror inte det ) Spelet suger iaf enligt de recensioner jag läst. Det ser heller inte så läckert ut. Redigerad 8 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 No problem Det delades ut en UMD i USA, du kanske kan hitta den online. (Warez? Jag tror inte det ) Spelet suger iaf enligt de recensioner jag läst. Det ser heller inte så läckert ut. ok,nåt annat bra demo? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 ok,nåt annat bra demo? Loco Roco! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Loco Roco! är det kul? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 är det kul? Demot ja! Sött dessutom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Demot ja! Sött dessutom! Hela spelet är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 (redigerad) Hela spelet är bra. Nej Redigerad 8 januari, 2008 av C_J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Nej Jo. Varför tycker du det är trist? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Loco Roco är ett underbart spel. Verkligen jättemysigt. Men man ledsnar efter att ha spelat typ fyra nivåer. Någon som har bra tips på spel i ungefär den stilen? Jag är nämligen urless på alla mina PSP-spel, och vill helst bara ha något roligt, litet och ganska enkelt (att lära sig). Inga snygg-grafik-fps:er eller så. Bara något som typ.. Super Mario. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 (redigerad) finns det nåt demo till kommande god of war på psp?och i sånna fall går det att ladda ner direkt på memory stick? Redigerad 8 januari, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 finns det nåt demo till kommande god of war på psp?och i sånna fall går det att ladda ner direkt på memory stick? Om det finns demo så går det att ladda hem till minneskortet. Jag är till 99% säker på det. Henki, du som är den enda PSP-PS3, fungerade det att starta PS3 med PSP:t? Fungerade det att hålla kontakten mellan PSP:t och PS3:t på långa avstånd? Jag vill minnes något om Linköping och Norrköping, men jag är inte alls säker på mig själv och jag tvivlar på att jag minns rätt. Angående Loco Roco: Jag skulle kunna vrida nacken av någon bara jag tänker på spelet. Usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Loco Roco är ett underbart spel. Verkligen jättemysigt. Men man ledsnar efter att ha spelat typ fyra nivåer. Det förstår jag inte alls. Jag har klarat ut spelet, ledsnade inte alls. Vist, efter man klarat ut spelet blir det ju trist att köra alla banor igen då det inte kommer någonting nytt. Men jag tycker ändå spelet är bra. Angående Loco Roco: Jag skulle kunna vrida nacken av någon bara jag tänker på spelet. Usch. Och varför detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2008 Och varför detta? För att jag hatar larvighetsnivån i spelet. Jag har bara spelat demot, så jag kan bara tala om hur jag kände för det. Låten, vad fan tänkte de på med att ha en och samma låt hela banan igenom? Till råga på är låten förjävligt jobbig redan första gången man hör den, sedan ska den loopas hundra gånger till. Deras små skrik när man samlar ihop sig, det låter mer som man plågar de små klumparna än något annat. Själva spelkonceptet var otroligt tråkigt, rulla omkring på en jord som man kan snurra på och leta... Ja, vad det nu var man letade. Nej usch, jobbigare och drygare spel får man leta efter. Anledningen till att jag inte testat hela är Henkibojjs kommentar till mig på msn: "Jag tyckte demot var skitskoj men hela spelet var tråkigt, så jag kan ju tänka mig din känsla att stå där, ett par hundralappar fattigare och Loco Roco i handen." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Loco Roco är ett underbart spel. Verkligen jättemysigt. Men man ledsnar efter att ha spelat typ fyra nivåer. Någon som har bra tips på spel i ungefär den stilen? Megaman Powered Up gillar jag skarpt, men jag tror VickeX tycker jag överhypade det lite. Köp hans kanske? VCS, LCS då? @ eXotic: Jadå, det går att starta med PSP. Är det över avstånd som 4 mil måste man dock ha en mobilmast inpluggad Nä, det går över internet utan problem. Lite ping dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Det förstår jag inte alls. Jag har klarat ut spelet, ledsnade inte alls. Vist, efter man klarat ut spelet blir det ju trist att köra alla banor igen då det inte kommer någonting nytt. Men jag tycker ändå spelet är bra. Jag är sådan perfektionist när jag kör det spelet, så ser jag att jag missar en frukt och det inte går att hämta den senare, så startar jag om. För att jag hatar larvighetsnivån i spelet. Jag har bara spelat demot, så jag kan bara tala om hur jag kände för det. Låten, vad fan tänkte de på med att ha en och samma låt hela banan igenom? Till råga på är låten förjävligt jobbig redan första gången man hör den, sedan ska den loopas hundra gånger till. Deras små skrik när man samlar ihop sig, det låter mer som man plågar de små klumparna än något annat. Det är ju det där som är så mysigt. Megaman Powered Up gillar jag skarpt, men jag tror VickeX tycker jag överhypade det lite. Köp hans kanske? VCS, LCS då? Så hette det, ja! Ska kolla in det. VCS och LCS ska jag spela ut.. Någon dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 @ eXotic: Jadå, det går att starta med PSP. Är det över avstånd som 4 mil måste man dock ha en mobilmast inpluggad Nä, det går över internet utan problem. Lite ping dock. Så du kan alltså sitta i Norrköping och via PSP:t starta upp ditt PS3? Hur fungerar det via internet då PS3:an inte är igång? Enligt mig låter det då som att den inte borde reagera på nätverksrelaterade kommandon. Lite mer frågor att slänga in: Om PS3:an är igång, kan du då använda den som någon slags router? Låt oss säga att du sitter med ditt PSP och hittar inget trådlöst, kan du då koppla dig till ditt PS3 som är inkopplat via nätverkskabel och sedan surfa med PSP:t på det viset? Om det går, går även det att göra från dessa oerhört stora avstånd? Tell me everything, I want to know everything about it! Så hette det, ja! Ska kolla in det. Jag kan också slänga in en rekomendation, spelet tar ju aldrig slut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Så du kan alltså sitta i Norrköping och via PSP:t starta upp ditt PS3? Hur fungerar det via internet då PS3:an inte är igång? Enligt mig låter det då som att den inte borde reagera på nätverksrelaterade kommandon. Ja, om man aktiverar "Remote Start" via internet. Nackdelen är att när den är avstängd så surrar den lite lätt pga att WLAN hela tiden är igång. Även om jag kopplat den via kabel så är WLAN fortfarande igång. Korkat och oekonomiskt. Läste att den drar 25 W i standby om man har RS aktiverat, men <1 W i standby om det är avstängt (och såklart 0 W om man stänger av switchen bakom PS3. Då måste man ändra switchen till "På" om man vill starta PS3, alltså kan man inte sätta igång den med Sixaxis-kontrollen som man brukar vilja göra). Lite mer frågor att slänga in: Om PS3:an är igång, kan du då använda den som någon slags router? Låt oss säga att du sitter med ditt PSP och hittar inget trådlöst, kan du då koppla dig till ditt PS3 som är inkopplat via nätverkskabel och sedan surfa med PSP:t på det viset? Om det går, går även det att göra från dessa oerhört stora avstånd? Nej, det går inte. Vad man kan göra däremot är att sätta på PS3, aktivera Remote Play och sen surfa med PSP inifrån PS3s XMB. Varför man skulle vilja göra det begriper jag dock inte, eftersom man lika gärna isf kan surfa med PS3. Att spela PSP-nätverksspel går alltså inte mha PS3. Det måste man ha ett vanligt trådlöst nätverk till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2008 Ja, om man aktiverar "Remote Start" via internet. Nackdelen är att när den är avstängd så surrar den lite lätt pga att WLAN hela tiden är igång. Även om jag kopplat den via kabel så är WLAN fortfarande igång. Korkat och oekonomiskt. Läste att den drar 25 W i standby om man har RS aktiverat, men <1 W i standby om det är avstängt (och såklart 0 W om man stänger av switchen bakom PS3. Då måste man ändra switchen till "På" om man vill starta PS3, alltså kan man inte sätta igång den med Sixaxis-kontrollen som man brukar vilja göra). Nej, det går inte. Vad man kan göra däremot är att sätta på PS3, aktivera Remote Play och sen surfa med PSP inifrån PS3s XMB. Varför man skulle vilja göra det begriper jag dock inte, eftersom man lika gärna isf kan surfa med PS3. Att spela PSP-nätverksspel går alltså inte mha PS3. Det måste man ha ett vanligt trådlöst nätverk till. Ah okej. Tack för infon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts