mr_tobbe Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Jag vet att ett fetbatteri går att trycka ner i en slim, men att det sägs vara besvärligt att få på locket (om ens möjligt). Därför borde det väl utan problem gå att göra tvärtom. Hur är det med batteritiden förresten, det finns ju ett högkapacitetsbatteri till Fat, finns det även till Slim kanske man borde ta ett sånt istället för det vanliga slimbatteriet? Trycker upp luckan, menar du väl? Som jag skrev i edit så är batteritiden hälften så bra på slimbatteriet, högkapacitetsbatterier vet jag ingenting om, men jag skulle nog ta ett lite tjockare PSP (om vi snackar ett framtida Slim för dig alltså) för att få dubbelt så bra batteritid. Mja, trycker upp luckan mot batteriet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Som jag skrev i edit så är batteritiden hälften så bra på slimbatteriet, högkapacitetsbatterier vet jag ingenting om, men jag skulle nog ta ett lite tjockare PSP (om vi snackar ett framtida Slim för dig alltså) för att få dubbelt så bra batteritid. Mja, trycker upp luckan mot batteriet. Ok, då blir det ett högkapacitets-fetbatteri då, eftersom det verkar bli bäst för både fet och slim. Vad kostar fetbatteriluckan till slim då? Btw, såg denna nördiga signatur på QJ god said LET THERE BE LIGHT and there was light nerds said LET THERE BE GAMING and there was NES sony said LET THERE BE NO HACKS and there was updates......but that didnt stop us...THANK YOU PANDORA'S BATTERY Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 PSP får Skype Undrar bara om det kommer kosta pengar, och ifall man måste köpa nån Skype-UMD med headset för 500:- Hmm, hur kopplar man in en mikrofon till sitt PSP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Vad kostar fetbatteriluckan till slim då? Det vet jag inte. "If you'd like to use your older, better battery, Sony will be offering replacement backplates that will accomodate it." En vild gissning skulle nog vara 100 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 (redigerad) Hmm, hur kopplar man in en mikrofon till sitt PSP? Hörlursuttaget har djup nog för en till ingång. Det här är den bästa bild jag hittat. Notera att den svarta kabelns anslutning är längre än en vanlig hörlursplugg. Den tredje svarta ringen är ett mikrofonbleck. (Inte på den bilden iofs eftersom det är en 3.5 mm -> RCA-kontakt, vilket inte alls har med saken att göra.) Testa själv, har du en videokamera har du troligen en sån kabel. Tryck in i PSPn och se själv att det går! Det vet jag inte. "If you'd like to use your older, better battery, Sony will be offering replacement backplates that will accomodate it." En vild gissning skulle nog vara 100 kr. Har sett för 25 kr, men frakten går på 50 Redigerad 3 januari, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Nu har jag min slim (: Ska köpa en usb kabel imorgon så jag kan byta fw, så jag får valuta för pengarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Nu har jag min slim (: Ska köpa en usb kabel imorgon så jag kan byta fw, så jag får valuta för pengarna. Eller så stoppar du bara in minneskortet i datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Eller så stoppar du bara in minneskortet i datorn Ingen minneskortsläsare, yarr! Och det funkade inte att dra in kortet i telefonen och göra så, jag provade. (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Godfather, vilken fw har du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 3.72 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 (redigerad) Vilken äcklig tur jag har. Min lillebror, ville också köpa en PSP efter att han provspelat på min idag. Så, han for till ICA Maxi och köpte en (fat), när han kommer hem, märker jag att dom glömt en UMD kvar i den (det var ett skyltex som säkert en och annan hade fått provspela på), och, det är version 3.40, men det finns en 2.80 nergraderare i GAMESMenyn, så nu kan ju jag fixa CFW på hans, och använda hans för att nergradera min... Jaaaja. Fan skönt (: Redigerad 5 januari, 2008 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Mitt PSP vill inte starta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Mitt PSP vill inte starta.. Uhm, uhm. Jag har analyserat bilderna och har kommit fram till följande beslut: Det ser ut som ditt PSP legat ganska länge, då kan det hända att batteriet laddas ur, även fast du inte spelar. Testa att stoppa i laddaren och låt det ladda ett tag, sedan försöker du starta PSP:t genom att hålla inne powerknappen en ganska lång tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Uhm, uhm. Jag har analyserat bilderna och har kommit fram till följande beslut: Det ser ut som ditt PSP legat ganska länge, då kan det hända att batteriet laddas ur, även fast du inte spelar. Testa att stoppa i laddaren och låt det ladda ett tag, sedan försöker du starta PSP:t genom att hålla inne powerknappen en ganska lång tid. Jag hittade batteriet ute i snön på infarten för någon dag sen, men jag hittar inte vars batteriet ska sitta.. Dumma maskin, jag säljer den och köper en hamster istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Mitt PSP vill inte starta.. *bild* *bild* W...T...F...? What have you done? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 5 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 W...T...F...? What have you done? Ingenting ju. Det vill ju bara inte starta, och han la upp bilder på det så att folk kanske kunde gissa vad som var fel. Jag tror som eXotic jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 STOR VIKTIG FRÅGA! Jag snodde Killzone Liberation från min brorsa, och när jag ska starta så ser jag en "PSP Update ver 2.80" under Gamesfliken, så, om jag klickar på denna, blir min PSP 2.80 då? Jag har för mig att Slim inte kan ha under 3.60 eller något? Riskfritt?! Kan den jäveln uppgradera till 3.80 eller något annat istället för 2.80?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 W...T...F...? What have you done? Blev lite trött på skiten, hade ju en sprucken skärm och det kostade 1100 att fixa. tänkte att jag lika gärna kunde ha kul med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Vilken äcklig tur jag har. Haha, schysst med UMDn, men det verkliga mysteriet är ju att du hade en nedgraderare på dess minneskort! Riskfritt?! Kan den jäveln uppgradera till 3.80 eller något annat istället för 2.80?! Absolut inte. Det som kommer stå är "The system firmware of your PSP is already 3.40. There is no need to update", eller nåt åt det hållet. Blev lite trött på skiten, hade ju en sprucken skärm och det kostade 1100 att fixa. tänkte att jag lika gärna kunde ha kul med den. Så länge du behöll batteriet och eventuellt andra delar så kan jag inte klandra dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 5 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Så länge du behöll batteriet och eventuellt andra delar så kan jag inte klandra dig Sant. Men enligt mig vore det roligare att skruva isär skiten. Så kunde du tagit faceplace, umdluckan, knappar och sådant. Svartumd-lucka på en vit PSP om du köper en ny t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts