Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Inte direkt, annars köper du ett vanligt "fett" och tar hjälp utav eXotic / Henkibojj med nergraderingen.

Annars är ju Blocket något som kan tittas på :unsure:

Ptja, varför inte, har ju ändå aödrig rört ett PSP, så storleken kanske inte har någon betydelse.

Då är problemet bara att hitta ett nytt fett psp, köper inte så gärna begagnat. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahaja, blev ju nästan lite småsugen på ett PSP såhär efter jul, men då måste det ju flashas såklart.

Problemet är att vad jag har förstått så måste man ha ett annat PSPslim med 1.5fw samt ett pandorabatteri för att kunna nedgradera ett nytt slim.

Är det möjligt att göra det på nåt annat sätt än att ha ett andra PSP, känner ingen som har ett. :unsure:

Den gamla tjocka feta PSP..

Men hmm, om Henkibojj nergraderar n' shit kanske man skulle ta ett snack med honom..

Kan jag väl, om du bor i Norrköping eller Linköping :confused: QJ är just nu så fruktansvärt segt att jag inte kan kolla hur den ska nedgraderas, men det enda jag kan erbjuda är en fet PSP med 1.5 (eller egentligen senare fw, men det tar vi sen :P )

De skillnader som finns mellan Slim & Fat är, såvitt jag minns:

• Slim är tunnare och lättare
  • Slim har Video Out, så man kan spela PSP på teven
  • Slim har bättre batteritid.

Annars var det nog inte så mycket, åtminstone inte som jag minns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh.

Men om jag nu skulle köpa ett PSPfet, är det då möjligt att på ett enkelt sätt installera custom firmware oavsett vilket firmware jag får?

Ifall du har tur krävs inget speciellt, du kan göra det själv utan att köpa nåt mer än ett minneskort (som du ändå hade behövt köpa).

Har du mindre tur måste du köpa Lumines, ett jättebra pusselspel som på senare tid blivit populärt för att den har en bugg som kan utnyttjas för nedgradering (det som måste göras innan man installerar CFW). Jag köpte mitt begagnat förra sommaren för 200, men det finns nog ännu billigare numera.

Har du otur måste du nedgradera med hjälp av någon annans PSP som redan fixat CFW.

Planerar du att köpa GTA: LCS, kolla först vilken fw du har och om du kan ha nytta av en opatchad disk, innan du köper. Då kanske du slipper köpa Lumines: Om du ändå ville ha LCS kan det vara värt att kolla upp. Viktigast av allt är hursomhelst att du inte uppgraderar innan du kollat upp grejer. :lol:

Och så var det kortare laddningstid på slim

Har iaf beställt ett slim nu, vem av er måste jag tvinga att hjälpa mig nergradera det? c:

Var bor du då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tänker du fel, MyStiC. Minns du inte hur många gånger jag bytte batteri? Det är i batteriet de speciella filerna finns, och i kortet.

Kobbe: Ingen bra idé, det blir mycket skickande fram och tillbaka isf. Vill du verkligen, absolut få det gjort så skicka hela PSPn. Men det lär bli dyrt med rekommenderat paket tur och retur. Ställer gärna upp om du ändå vill, men först i mitten av januari. :mf_doof: Har tentor ett tag framöver. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tänker du fel, MyStiC. Minns du inte hur många gånger jag bytte batteri? Det är i batteriet de speciella filerna finns, och i kortet.

Kobbe: Ingen bra idé, det blir mycket skickande fram och tillbaka isf. Vill du verkligen, absolut få det gjort så skicka hela PSPn. Men det lär bli dyrt med rekommenderat paket tur och retur. Ställer gärna upp om du ändå vill, men först i mitten av januari. B) Har tentor ett tag framöver. :w000t:

Bussgods, dessutom försäkrat upp till 50.000 kr. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSP får Skype >_< Undrar bara om det kommer kosta pengar, och ifall man måste köpa nån Skype-UMD med headset för 500:- :rolleyes:

Förresten, mitt batteri börjar bli trött och gammalt. Speltiden är inte längre vad det en gång var. Om jag skulle köpa ett nytt batteri, kan jag ta ett Slimbatteri då? Om jag blev tvungen att köpa en ny PSP pga stöld, att den gamla går sönder eller tappas bort, skulle det bli en Slim. Då vore det dumt att ta ett fetbatteri som reserv. Men eftersom det är smalare (right?) borde väl luckan på fet-PSPn vara lite glappig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSP får Skype >_< Undrar bara om det kommer kosta pengar, och ifall man måste köpa nån Skype-UMD med headset för 500:- :rolleyes:

Förresten, mitt batteri börjar bli trött och gammalt. Speltiden är inte längre vad det en gång var. Om jag skulle köpa ett nytt batteri, kan jag ta ett Slimbatteri då? Om jag blev tvungen att köpa en ny PSP pga stöld, att den gamla går sönder eller tappas bort, skulle det bli en Slim. Då vore det dumt att ta ett fetbatteri som reserv. Men eftersom det är smalare (right?) borde väl luckan på fet-PSPn vara lite glappig?

Frågan är ju om det är samma kontakter, och huvudform på batteriet.

122128-4-1_964400_0.jpg

Svårt att se där faktiskt, men om det bara är höjden som skiljer sig kan du ju klippa ut en skumgummibit som trycker upp batteriet.

Edit: Sen är ju batteritiden på slim-batteriet sämre än den tjocka, ungefär hälften så bra, antar att PSP Slim drar mindre ström. Jag skulle köpa ett tjockt, för det finns ändå ett tillbehör (lock) så att man kan använda det gamla batteriet i Slim, och få 8-10 timmar speltid.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är ju om det är samma kontakter, och huvudform på batteriet.

http://www.gamepro.com/gamepro/domestic/ga.../122128-4-1.jpg

Svårt att se där faktiskt, men om det bara är höjden som skiljer sig kan du ju klippa ut en skumgummibit som trycker upp batteriet.

Jag vet att ett fetbatteri går att trycka ner i en slim, men att det sägs vara besvärligt att få på locket (om ens möjligt). Därför borde det väl utan problem gå att göra tvärtom. Hur är det med batteritiden förresten, det finns ju ett högkapacitetsbatteri till Fat, finns det även till Slim kanske man borde ta ett sånt istället för det vanliga slimbatteriet?

som trycker upp batteriet.
Trycker upp luckan, menar du väl?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor