C_J Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 (redigerad) Firmware 3.80 släppt! Changelog: Internet Radio has been added as a feature under [Network] The importing of channels in OPML format is now supported under [RSS Channels] Photos can now be displayed under [RSS Channel] New effects have been added to the visual player under [Music] Dessutom, hör och häpna, kan PS1-spel nu köras via Remote Play! Tycker det låter rätt häftigt, men frågan är hur mycket folk kommer använda det. För att detta ska gå måste PS3an ha fw 2.10. Internetradion är för övrigt redan hackad, men som det verkar var det inte alltför svårt. Den officiella internetradion kunde bara strömma från Shoutcast och Icecast, men med detta kan man strömma från datorn. Wow? Det kunde man väl med PSPRadio (eller vad det hette) för mer än ett år sen. Skillnaden nu är väl att det görs genom XMB. Yay! Edit: Öh, en ny sida bara för det här ? Redigerad 19 december, 2007 av C_J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2007 Yay! Jo, jag såg också den. Schysst! Då slipper jag krångla med HX som jag inte tror är nån höjdare. Vill få Remote Play att funka igen, det är surt att det funkade i en knapp vecka men att det sen ändrades Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 (redigerad) Att man orkar svara på sån här skit hey bro i dont know if its my psp but when i hit x to run the 3.40 OE-A update marker its say " the game could not be started" what can i do?? can u help me?? plus my psp by its self have systen version 3.40 that can be a problem??? Yes, you must be on the 1.50 firmware to install custom firmwares. To get 1.50, you must downgrade either via Pandora's Battery (requires a second PSP), or via a bought copy of the game Lumines. Pandora guide: http://forums.qj.net/f-guides-hacks-homebr...ery-118799.html Lumines guide: http://forums.qj.net/f-guides-hacks-homebr...ery-118799.html what do u mean by bought copy of the need to buy a FW 1.50 so thats why i cant get the 3.40eo-a fw cuz am using 3.40 by sony?? where can i gehte 1.50 i cnat buy from u how much!! Jesus Christ, I will not respond to that message until you write normal sentences. lolzzz. sorry ok i was trying to say if that is the only way that i cat get 1.50 back cuz i dont even use the psp i just trying to get that for super mario 3 u know hwat i mean? can u send me q copy of 1.50 u cant? I've already sent you all the links you need! All the files are free and all the instructions are there, why ask me again? Jesus, I could make a fortune on everyone who thinks this is stuff you pay for. What if I had answered "yes, send me 50 dollars and I'll help you" - you wouldn't know I was ripping you off because you haven't even read the guides I take my time and energy to give you! Tip of the day - when someone is willing to help you, read what he says and write normal sentences. That way you don't waste your nor my time. So you're on 3.40. Ok, then you'll need A. A bought game - Lumines, to be exact - to downgrade your own PSP. B. A friend's PSP with either 1.50 or another custom firmware (such as 3.40 OE-A), to downgrade your PSP. All this you would have known if you even looked at the links I gave you. Jesus Christ, goddamn. Stånga mig! Sparka mig! Gör NÅNTING! HOPPA PÅÅ MIIIGG!!! Redigerad 20 december, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 20 december, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 december, 2007 Stackars individ som inte kan läsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 21 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 what do u mean by bought copy of the need to buy a FW 1.50 so thats why i cant get the 3.40eo-a fw cuz am using 3.40 by sony?? where can i gehte 1.50 i cnat buy from u how much!! Förstår verkligen inte ett skit av det den meningen.. :wub: Stånga mig! Sparka mig! Gör NÅNTING! HOPPA PÅÅ MIIIGG!!! There you go. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2007 Åååh, stackars dig Henki, du ska få kakor av mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 22 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2007 Har japanerna TV funktion på sina PSP:s? Prövade att gå in på Configuration i Recovery mode och satte Fake region till Japan och när jag kollade under internet saken så fanns det Potable TV.. Huh? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2007 Kommentar till en OE-video: So what does it do?! does it give u an xmb background? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Jahaja, blev ju nästan lite småsugen på ett PSP såhär efter jul, men då måste det ju flashas såklart. Problemet är att vad jag har förstått så måste man ha ett annat PSPslim med 1.5fw samt ett pandorabatteri för att kunna nedgradera ett nytt slim. Är det möjligt att göra det på nåt annat sätt än att ha ett andra PSP, känner ingen som har ett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 (redigerad) Jahaja, blev ju nästan lite småsugen på ett PSP såhär efter jul, men då måste det ju flashas såklart. Problemet är att vad jag har förstått så måste man ha ett annat PSPslim med 1.5fw samt ett pandorabatteri för att kunna nedgradera ett nytt slim. Är det möjligt att göra det på nåt annat sätt än att ha ett andra PSP, känner ingen som har ett. Ptjaa, du kan köpa mitt rosa som redan är nedgraderat (av Henkibojj dessutom!) 1200:- Redigerad 25 december, 2007 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Ptjaa, du kan köpa mitt rosa som redan är nedgraderat (av Henkibojj dessutom!) 1200:- PSP-Fet? Men Rosa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 PSP-Fet? Men Rosa PSP-Fet (woot?) Rosa är ok, jag menar du är ju unik iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 PSP-Fet (woot?) Rosa är ok, jag menar du är ju unik iallafall. Den gamla tjocka feta PSP.. Men hmm, om Henkibojj nergraderar n' shit kanske man skulle ta ett snack med honom.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Den gamla tjocka feta PSP.. Men hmm, om Henkibojj nergraderar n' shit kanske man skulle ta ett snack med honom.. Gamla feta PSP'n, ajdå så stor skillnad är det inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Det är väl bara några grams skillnad, skulle inte avråda dig att köpa det för att det är av den gammla typen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Det är väl bara några grams skillnad, skulle inte avråda dig att köpa det för att det är av den gammla typen. Menar du att det är lika bra att köpa en/ett fet/fett psp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Menar du att det är lika bra att köpa en/ett fet/fett psp? Skillnaden mellan ett "stort" PSP och ett "litet" PSP är inte värda prisskillnaden. Men å andra sidan kan det vara svårt att få tag i ett "stort" PSP, de flesta affärer (I alla fall här i Norrköping) säljer det inte längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Skillnaden mellan ett "stort" PSP och ett "litet" PSP är inte värda prisskillnaden. Men å andra sidan kan det vara svårt att få tag i ett "stort" PSP, de flesta affärer (I alla fall här i Norrköping) säljer det inte längre. Jo, hittar bara Slim när jag surfar runt på nätet. Men iallafall, hittade denna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=654&xSec=98 Verkar ändå hyffsat, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Jo, hittar bara Slim när jag surfar runt på nätet. Men iallafall, hittade denna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=654&xSec=98 Verkar ändå hyffsat, eller? 2195:- O_O aldrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 2195:- O_O aldrig. Några andra förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts