Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

När jag spelar ett spel så fryser hela skärmen ibland, så att man inte kan göra någonting. Oftast så kan man sätta PSP't i standby och fortsätta spela efter en liten stund, men då så händer samma sak igen efter ett tag, men ibland så stängs PSP't av helt. Det händer bara på det spelet. Vet någon vad man kan göra? :lol:

Min gissning går till att det är din .cso som dummar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej.

Kebab säger att man ska göra någonting med batteriet, för att kunna flasha om och byta firmware på dom här nya, mindre PSP. Vad är det man gör?

Pandoras battery skulle jag gissa på.

Just nu hittar jag inte alls någon länk, men Henkibojj vet, sedan tror jag säkert att VickeX också vet vad det handlar om. Plus Tobbe kanske, C_J med kanske.

Edit: Hoho, kolla vad jag hittade.

Unbrick or Downgrade any PSP using Pandora's Battery

[GUIDE] Make the perfect Pandora's Battery

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pandoras battery skulle jag gissa på.

Just nu hittar jag inte alls någon länk, men Henkibojj vet, sedan tror jag säkert att VickeX också vet vad det handlar om. Plus Tobbe kanske, C_J med kanske.

Edit: Hoho, kolla vad jag hittade.

Unbrick or Downgrade any PSP using Pandora's Battery

[GUIDE] Make the perfect Pandora's Battery

Jo, han menar nog Pandoras battery. Men du, det är en helt annan sak att veta om vad någonting är än att veta hur det funkar.

Aldrig läst om Pandoras battery mer än vad det gör (inte hur man gör) och lite hur det funkar eftersom att jag inte behövt använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, han menar nog Pandoras battery. Men du, det är en helt annan sak att veta om vad någonting är än att veta hur det funkar.

Aldrig läst om Pandoras battery mer än vad det gör (inte hur man gör) och lite hur det funkar eftersom att jag inte behövt använda det.

Som vanligt fattar jag inte alls vad du pratar om.

Han frågade ju vad man gör, de där trådarna ger lite info.

Rough:t (Jag kommer inte på det svenska ordet) förklarat så förvandlar man sitt batteri till ett pandoras batteri för att kunna nergradera. Just vad Pandora ÄR vet jag inte, det var därför jag länkade eftersom jag har för mig att det står någonstans där.

Eller så är det svårförklarat.

Edit: Jag hittar inte mer fakta än att det rätt och slätt säger att Pandora's battery gör det möjligt att nergradera firmware och PSP:s som tidigare inte gått att nergradera.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tell me

Pandoras Battery. Man preparerar ett batteri med några filer som gör att du kan starta det och på det viset (med filerna på batteriet) kan man nergradera i princip vilken firmware som helst. Det är iaf det lilla jag förstått av vad det handlar om. Du fixar batteriet med speciella filer från ett minneskort. Batteriet är väl någonting grejs. Filerna ligger väl egentligen på minneskortet och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så...

Fixa ett Pandoras

Nergradera till 1.50

Återställa till ett vanligt batteri

Skaffa custom firmwares

?

Ja, som jag förstår det ja. Och Simon länkade ju till en guide. :lol: Men du kan ju alltid läsa igenom den innan du egentligen gör någonting också så att det inte är någonting annat än det du skrev ovan. Men som jag förstått det så är det så. Men, behöver man inte ha en fet psp på custom firmware också? Var väl iaf snack om sånt förr. Jaja, du får läsa där. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Screenshots funkar nu in-game för 3.71/2 M33. Skönt, hittills har det bara funkat i XMB för mig. Har inte testat än, kanske gör det senare och meddelar hur det går :P

Nice, då kanske jag vågar uppgradera..Nej ^_^ Gillar inte 3.71/2 M33 alls, Har inte prövat HX- men antar att det är samma sak... Sony har ju låst/gömt endel flash0 saker så att man inte kommer åt dom :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, då kanske jag vågar uppgradera..Nej ;) Gillar inte 3.71/2 M33 alls, Har inte prövat HX- men antar att det är samma sak... Sony har ju låst/gömt endel flash0 saker så att man inte kommer åt dom :wub:

Vad jag vet har jag bara ett problem med 3.71/2 och det är att screenshots inte funkar ingame. RP funkade ju bra ända tills jag var tvungen att uppgradera PS3-fw till 2.01 :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Firmware 3.80 släppt!

Changelog:

• Internet Radio has been added as a feature under [Network]
  • The importing of channels in OPML format is now supported under [RSS Channels]
  • Photos can now be displayed under [RSS Channel]
  • New effects have been added to the visual player under [Music]

Dessutom, hör och häpna, kan PS1-spel nu köras via Remote Play! :D Tycker det låter rätt häftigt, men frågan är hur mycket folk kommer använda det. För att detta ska gå måste PS3an ha fw 2.10.

Internetradion är för övrigt redan hackad, men som det verkar var det inte alltför svårt. Den officiella internetradion kunde bara strömma från Shoutcast och Icecast, men med detta kan man strömma från datorn. Wow? ^_^ Det kunde man väl med PSPRadio (eller vad det hette) för mer än ett år sen. Skillnaden nu är väl att det görs genom XMB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor