Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Jag tycker det nya Playstation Store verkar suga totalt. Stog att man skulle få ladda ner ett gammalt PS1spel till PSP'n gratis om man reggade sig med den gamla mailen innan ett vist datum. Jag har, men inte märker jag något om nåt spel. Och jag hittar inget på sidan heller. Fetsucks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det nya Playstation Store verkar suga totalt. Stog att man skulle få ladda ner ett gammalt PS1spel till PSP'n gratis om man reggade sig med den gamla mailen innan ett vist datum. Jag har, men inte märker jag något om nåt spel. Och jag hittar inget på sidan heller. Fetsucks.

man får ett mail om det efter typ en vecka. så var det för mig, men då laddar man hem det i den konstiga filen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör på det röda originaltemat, juligt nog för mig. :PJag såg precis att man kan underklocka processorn till 20 MHz.. Någon som har en aning om vilka spel man kan spela med så låg klockfrekvens?Och förresten, vilket pokerprogram rekommenderar ni?

Alltså pokerspel?

WSOP ToC är sköj. World Series Of Poker; Tournament of Champions.

Kobbe; Fick mailet nu. Om du skulle läst det så skulle du veta hur du skulle gjort.

*Ladda ner det här:

http://ww.dl.playstation.net/module/PSNDownloaderSetup.exe

Det behövs för att ladda ner filer från Playstation STORE Network.

*Installera det

När du installerat programmet, gå igenom nästa steg till 2.

*Ladda ner och överför nerladdningen till din PSP:

1. Koppla ihop ditt PSP® system med din PC med en USB-kabel.

2. Välj (USB Connection) under (Settings) på PSP.

3. Köp (ladda ner) material från PLAYSTATION®Store. PLAYSTATION®Network Nerladdningen startar automatiskt och filen läggs in på din PSP.

(3. Dubbelklicka på XPDfilen och nerladdningen och överföringen startar automatiskt)

PSP Firmware 3.70 eller högre krävs. :/

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg precis att man kan underklocka processorn till 20 MHz.. Någon som har en aning om vilka spel man kan spela med så låg klockfrekvens?

IR shell (homebrew) funkade i 20 MHz. Prövade också med demo UMD:n det tog ett ta tag att ladda upp den och det hackar lite men annars funkar det bra på den... Hmm.. Undra hur VCS skulle funka?..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IR shell (homebrew) funkade i 20 MHz. Prövade också med demo UMD:n det tog ett ta tag att ladda upp den och det hackar lite men annars funkar det bra på den... Hmm.. Undra hur VCS skulle funka?..

Okej, tack för svaret. :whistling:

Haha, jag tycker att VCS hackar ibland trots att jag kör med 333 MHz. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What? .. No. Inte sitt PSP, för långt.

*Går ut och leker på asfalten.*

Loel? Bara jag som är "modemedveten" då?! Tycker att årstiden är väldigt varm, och det mesta är rött, svart och vitt enligt mig.

Grymt mysigt isf att sitta i ett mörktrum med en röd ljusslinga t.ex med en PSP som det skiner rött runt om. Men då är det ju iofs också så att jag gillar rött och svart väldigt mycket, och ännu mer tillsammans. Så då tycker jag det passar ännu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Loel? Bara jag som är "modemedveten" då?! Tycker att årstiden är väldigt varm, och det mesta är rött, svart och vitt enligt mig.

Grymt mysigt isf att sitta i ett mörktrum med en röd ljusslinga t.ex med en PSP som det skiner rött runt om. Men då är det ju iofs också så att jag gillar rött och svart väldigt mycket, och ännu mer tillsammans. Så då tycker jag det passar ännu bättre.

Nu förstod jag ingenting av ditt svar.

Modemedveten? What?

Varm årstid? Vad har det med att jag tycker det är för långt att julpynta sitt PSP?

Färgerna? Vad har det med att jag tycker det är för långt att julpynta sitt PSP?

Den undre delen kopplade jag inte heller. Du sitter allså i ett mörkt rum och låter ditt PSP skina rött? Skaffa en röd lampa.

Ja, rött och svart passar ihop.... DÅ JULPYNTAR VI VÅRAT PSP FÖR FAN! :wub:

:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller du inte med om att julen är... ganska röd? Och mörk är den också, och mörkt - det mörkaste som går, det är svart. Och som du sa, svart och rött passar ihop, och ser väldigt bra ut. Eller ja det tycker iaf jag. Och då tycker jag det är väldigt fint att ha det rött på sin PSP. T.ex som det mesta annat är rött i huset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg precis att man kan underklocka processorn till 20 MHz.. Någon som har en aning om vilka spel man kan spela med så låg klockfrekvens?
Haha, det är knappt att XMB orkar med 20 MHz :lol:

Undrar hur VCS skulle funka?..

Ugh, det flyter ju inte ens på 222 så, nej :D

Haha, jag tycker att VCS hackar ibland trots att jag kör med 333 MHz. :)

Det har inte jag märkt, men mitt batteri är trött och gammalt nu så jag kör alltid på 222 MHz.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur länge har du haft det?

Sen tidigt i mars 2006, så den börjar väl bli lite trött vid det här laget. Speciellt när jag använde den en herrans massa timmar om dagen det första halvåret. Den var i princip aldrig avstängd utan att ha en laddare i sig :D Numera är det inte längre några långkörare eftersom jag spelat igenom mina 6 spel både en och två och tre gånger, och jag har aldrig orkat leta ISOs som en tok efter nåt bra spel. Sen jag köpte MGS PO har jag inte sett nåt spel jag inte har som jag känner är värt ett antal hundralappar. Kan ni tipsa om nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen tidigt i mars 2006, så den börjar väl bli lite trött vid det här laget. Speciellt när jag använde den en herrans massa timmar om dagen det första halvåret. Den var i princip aldrig avstängd utan att ha en laddare i sig :D

Numera är det inte längre några långkörare eftersom jag spelat igenom mina 6 spel både en och två och tre gånger, och jag har aldrig orkat leta ISOs som en tok efter nåt bra spel. Sen jag köpte MGS PO har jag inte sett nåt spel jag inte har som jag känner är värt ett antal hundralappar. Kan ni tipsa om nåt?

Okej.. Köpte ett nytt batteri för 199:- i Mediamarkt som var bättre än orginalet i.... Söndags?

Gudfadern tycker jag var hyffsat det kan väl vara värt 139 kronor.. Om du gillar Ratchet and Clank så kan man väl köpa det.. Eller kanske Daxter för 199:- ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag spelar ett spel så fryser hela skärmen ibland, så att man inte kan göra någonting. Oftast så kan man sätta PSP't i standby och fortsätta spela efter en liten stund, men då så händer samma sak igen efter ett tag, men ibland så stängs PSP't av helt. Det händer bara på det spelet. Vet någon vad man kan göra? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag spelar ett spel så fryser hela skärmen ibland, så att man inte kan göra någonting. Oftast så kan man sätta PSP't i standby och fortsätta spela efter en liten stund, men då så händer samma sak igen efter ett tag, men ibland så stängs PSP't av helt. Det händer bara på det spelet. Vet någon vad man kan göra? :shifty:

Är spelet nedladdat så kan det ju vara det som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor