Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Hade du nedgraderat - eller åtminstone inte uppgraderat - när vi sa till, hade du inte sålt den vid det här laget. I'm just sayin'.

Indeed, det känns som bortkastade pengar. Även fast det inte är mina pengar.

Att köpa ett PSP, ha det under en kort tid utan att utnyttja det till fullo. -Förmodligen hade du inte jättekul med det heller då du säljer redan.- Bara för att sälja det skitsnabbt för ett lägre pris.

Nåja, tur att det inte var mina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu går efter tum så borde TV:n vara den dominerande i huset?

Njet. 1366x768 slår inte min datorskärms 1680x1050. Och PSPs 480x272 kan inte slå det heller. Mycket skönare att sitta vid datorn också, att kunna sitta på msn, spela roliga spel, lyssna på min musik, kolla på film.. tja, you get the point. Och jag tror att du håller med mig att en dator slår en PSP yes. Så varför har vi ens denna diskutionen? Jag ska använda pengarna till julklappar och kanske en liten uppgradering till datorn också, så det går till goda endamål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Jo förmodligen. Har en dator nu igen (Thank god), som jag sitter vid hela tiden. Känns extremt onödigt att sitta med en 3" skärm istället för min 22". :lol:

4.3 är den ju :D Nu ska vi inte vara onödigt elaka mot den garanterat största bärbara konsolskärmen nånsin, med bäst upplösning. :)

Men ja, jag skulle troligen också välja en dator framför PSP. Fast jag skulle nog välja en PSP före en laptop eftersom jag när jag är on the go hellre spelar än... skriver? Laptops är inte till för spel egentligen, så enda anledningen till att ha laptop för mig är skolarbete. Det gör jag hellre på en stationär antingen i skolan eller hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj när det väl RP funkade, vilka funkitioner var funkade inte som dom gjorde på Ps3:an? (PSP har ju bara två sånna där knappar som Ps3:an har fyra av..

Hihi, kolla din grammatik nästa gång du postar ^_^

Sorry. Jomen, de funktioner som inte går att göra genom PSPn är:

1. Hela inställningar-fliken är inaktiverad. Den syns, men har inga ikoner i sig.

2. Man kan inte starta några spel från Game-menyn - varken från skiva eller i demolistan. Däremot kan man mata ut skivan (varför??) via RP.

3. DVD-videos går inte att spela upp. Däremot går det att utan problem köra igång en isatt musik-CD via RP.

L2, R2, L3, R3, högerspak och PS-knappen fås genom att hålla in Select under tiden man trycker på respektive: L, R, <, >, analog platta och Home. Den vanliga Select fås med Select+Start :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jomen, de funktioner som inte går att göra genom PSPn är:

1. Hela inställningar-fliken är inaktiverad. Den syns, men har inga ikoner i sig.

2. Man kan inte starta några spel från Game-menyn - varken från skiva eller i demolistan. Däremot kan man mata ut skivan (varför??) via RP.

3. DVD-videos går inte att spela upp. Däremot går det att utan problem köra igång en isatt musik-CD via RP.

4. L2, R2, L3, R3, högerspak och PS-knappen fås genom att hålla in Select under tiden man trycker på respektive: L, R, <, >, analog platta och Home. Den vanliga Select fås med Select+Start ^_^

1. Aha..

2. Det där sista var ju nödvändigt...

3. Ok.

4.Right..

Tack för svaren! Börjar bli ganska sugen på en PS3:a :(

Tihi, kolla din grammatik nästa gång du postar ;)

Äsch, Svenska lektioner är överskattade :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren! Börjar bli ganska sugen på en PS3:a :(
Du kan själv kolla RP-styrningen utan PS3a. Ta RP, anslut till en accesspoint du har lösenordet till, och så fort skärmen är svart trycker du Home. Ta Settings -> Button Config och välj setup 2 så ser du. Du måste kvicka på, för den kommer avsluta uppkopplingen när den upptäckt att det inte går att köra RP på apparaten (i detta fall routern) du anslutit till.

Äsch, Svenska lektioner är överskattade ^_^
Du föredrar alltså svensklektioner i grammatik på tyska, eller? ;)

EDIT: Bah, bara för att jag är så långsam på att svara (eller långpostare?) så stal Vicke mitt skämt jag höll på att skriva :mf_doof:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska lektionerna vara på engelska då, eller vad menar du?

OnT: Börjat lira ScummVM igen, lite mer seriöst, och vad underbart det är. Helt klart några av de bästa spelen som överhuvudtaget går att spela på PSP.

Haha, tredje gången gillt! :mf_doof:

Jo, SCUMMVM är fint. Har spelat ut hela MI1 och halva MI3, men när det kom till skivbyte började saker strula. MI2 hänger sig på ett speciellt ställe varje gång, jag hoppas det bara är att uppdatera min gamla version av programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska lektionerna vara på engelska då, eller vad menar du?

Precis!

OnT: Börjat lira ScummVM igen, lite mer seriöst, och vad underbart det är. Helt klart några av de bästa spelen som överhuvudtaget går att spela på PSP.

Har inte lirat det på måndader! Kanske sak börja köra lite igen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor