Kebab Skrivet 7 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2007 Vart bor du? Jag vet, jag vet! Får jag svara? Norrköping. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 8 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2007 Vart bor du? Som Kebab sa, jag bor i Norrköping. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2007 Som Kebab sa, jag bor i Norrköping. Vilket även står i din profil. När ska folk lära sig att kolla i profilen innan man frågar sådant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 8 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2007 (redigerad) Som Kebab sa, jag bor i Norrköping. Ajdå, 130 mil bort. RavenE: Frågan var väldigt impulsiv, tänkte inte på det. Ber hemskt mycket om ursäkt. Redigerad 8 november, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Mitt första inlägg från PS3an! Men jag har lite problem: Jag har korrekta inställningar på mina nätverksinställningar, men när jag ska använda remote play så stär det att jag måste uppdatera PSP-systemet trots att jag har 3.71 M33-2. Wtf? Tror ni 3.71 M33-3 hjälper? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Mitt första inlägg från PS3an! Orättvist. Jag vill också ha Ps3! Jag vill! Jag vill! Jag vill! Jag har korrekta inställningar på mina nätverksinställningar, men när jag ska använda remote play så stär det att jag måste uppdatera PSP-systemet trots att jag har 3.71 M33-2. Wtf? Tror ni 3.71 M33-3 hjälper? Hmmm... Har hört att det blir så när man har negraderat från 2.71. Har du gjort det? Är säker alls men jag tror jag läst det någon stans. Vet inte riktigt vad det skulle ha med saken och göra men... Kan försöka leta rätt på tråden då det var någon annan med samma problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Orättvist. Jag vill också ha Ps3! Jag vill! Jag vill! Jag vill! Hmmm... Har hört att det blir så när man har negraderat från 2.71. Har du gjort det? Är säker alls men jag tror jag läst det någon stans. Vet inte riktigt vad det skulle ha med saken och göra men... Kan försöka leta rätt på tråden då det var någon annan med samma problem Tack, det vore schysst. Ska fixa uppgraderingen imorrn så jag hoppas det ska gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 hur får man ett pandoras battery? kan någon vänlig förklara med ett dödligt språk vad det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 13 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2007 Hur får man ett pandoras battery? 1.http://youtube.com/watch?v=INZGW9IJ5D4 http://youtube.com/watch?v=ibQUgOLH31c http://youtube.com/watch?v=SeQ002P41dU Tyvärr så måste man ha en PSP med CFW (3.40-A, 3.52 M33) för att kunna skapa ett Pandoras Battery Kan någon vänlig förklara med ett dödligt språk vad det är? Det är ett batteri och ett minneskort som gör att när du stoppar in båda i ditt PSP så går den in i en speciell meny. Därifrån kan du hur enkelt som helst nergradera till verison 1.50. Från 1.50 kan du uppgradera till nästan alla andra speciella verisoner (3.40 OE-A, 3.52 M33) som gör att du kan köra emulatorer och annat gulligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Check this out! Jag hade 3.71 M33-2 ett bra tag tills jag ville prova på Remote Play med PS3. Det första min PS3 sa när jag försökte komma åt internet var "Du måste uppgradera till senaste fw". Jaja, tänkte jag, det finns ju ändå inget homebrew jag går miste om. Så, efter att ha skaffat PS3-fw 2.00 ville jag testa Remote Play. Föga anade väl jag att uppgraderingen av min PS3 även skulle påverka min PSP. Det längsta jag kom i mina försök med RP var att PSPn anslöt, skaffade IP och kom till skärmen "Du måste uppgradera till senaste fw". What? Det finns väl inte högre än 3.71? Jo, 3.72 finns, med få skillnader. Eftersom ingen duglig CFW finns för 3.72 så trodde jag att det var kört. Men, QJ.net hjälper som vanligt. Klick! Som det står i QJ-tråden så var jag tvungen att googla det där själv, och hittade den här guiden. Den funkar bra, men tänk på att inte döpa om 3.72-PBP-filen till UPDATE.PBP. Den ska heta EBOOT.PBP och inget annat. Summa summarum uppgraderade jag till 3.71 M33-3, decryptade 3.72 med PSARdumper, varifrån jag snodde två prx-filer som jag flashade in på min 3.71 M33-3s flash0. Sen funkade det! PS3n trodde att jag hade 3.72 bara för att jag hade korrekta prx-filer i flash0! Nu sitter jag och gottar mig åt Remote Plays trevligheter var som helst, när som helst. Youtube på PSPn funkar, bland annat Skulle nån med PSP skaffa PS3, eller om nån med PS3 skaffar PS3, hjälper jag gärna till. Det är lättare att få RP att funka på 3.71 M33-3 än man tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Riktigt häftigt, Henrik! Nästan så man vill köpa sig en PS3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 För att remoteplay ska funka så måste väl PS3'n vara på? Annars så hade det ju varit guld att ha en PSP med sig var man än går och bara koppla upp sig och göra lite vad man vill, genom PS3n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 Skulle nån med PSP skaffa PS3, eller om nån med PS3 skaffar PS3, hjälper jag gärna till. Det är lättare att få RP att funka på 3.71 M33-3 än man tror. Lite onödigt imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2007 För att remoteplay ska funka så måste väl PS3'n vara på? Annars så hade det ju varit guld att ha en PSP med sig var man än går och bara koppla upp sig och göra lite vad man vill, genom PS3n. Nej, inte med PS3-2.00 och PSP-3.72(1). Då kan man sätta på och av PS3n med PSPn. Lite onödigt imo. Gah, "skaffar PSP" ska det ju stå. _ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 (redigerad) Vad tror ni om 3.72 HX-2 nu när en 1.5 kernel patch har kommit ut? Tycket att det ser lite tomt ut för att få vara en egen custom firmware han har ju nästan tagit allt får TeamM33/DA. Redigerad 25 november, 2007 av C_J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2007 (redigerad) Vad tror ni om 3.72 HX-2 nu när en 1.5 kernel patch har kommit ut? Tycket att det ser lite tomt ut för att få vara en egen custom firmware han har ju nästan tagit allt får TeamM33/DA. Har inte provat, ser heller ingen anledning till det. Fast märkligt nog vill inte mitt 3.72-trixande på 3.71 M33 funka sedan jag uppdaterade PS3n till 2.01. Har iofs bara provat över internet, och det släcker ner hela tiden så jag vet inte om 2.01 buggar sig, om 3.71 buggar sig, om internet buggar sig eller om det bara är otur hela tiden. 3.72 HX-2 kanske skulle hjälpa. Redigerad 25 november, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 26 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2007 Fast märkligt nog vill inte mitt 3.72-trixande på 3.71 M33 funka sedan jag uppdaterade PS3n till 2.01. Har iofs bara provat över internet, och det släcker ner hela tiden så jag vet inte om 2.01 buggar sig, om 3.71 buggar sig, om internet buggar sig eller om det bara är otur hela tiden. 3.72 HX-2 kanske skulle hjälpa. Hmm...Tråkigt att det inte funkar som det ska.. Du kan ju pröva några gånger till och om det inte funkar så kan man väl uppdatera... Men vad skulle det göra för skillnad? Du har ju redan 3.72? *host* *host* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Hmm...Tråkigt att det inte funkar som det ska.. Du kan ju pröva några gånger till och om det inte funkar så kan man väl uppdatera... Men vad skulle det göra för skillnad? Du har ju redan 3.72? *host* *host* Har inte kollat internet-RP sedan jag kom tillbaka till Linköping där jag provade adhoc-RP. Eftersom adhoc-RP funkar utan problem så antar jag att PS3n loggades ut från PSN nån gång när jag var ifrån den, och att den därför inte funkade att köra RP på. Ifall jag kommer ihåg och hinner, ska jag kolla imorrn om internet-RP funkar. Jag tror inte det är nåt annat fel än att PS3n har loggats ut från PSN när jag var borta. Däremot försvinner maskeringen av lösenord (******) när jag loggar in på diverse sidor, och det är jag övertygad om att det beror på min pseudo-3.72-flashning. Skumt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Någon som vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2007 Någon som vill? Hade du nedgraderat - eller åtminstone inte uppgraderat - när vi sa till, hade du inte sålt den vid det här laget. I'm just sayin'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts