Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Mitt första inlägg från PS3an!

Orättvist. Jag vill också ha Ps3! Jag vill! Jag vill! Jag vill!

Jag har korrekta inställningar på mina nätverksinställningar, men när jag ska använda remote play så stär det att jag måste uppdatera PSP-systemet trots att jag har 3.71 M33-2. Wtf? Tror ni 3.71 M33-3 hjälper?

Hmmm... Har hört att det blir så när man har negraderat från 2.71. Har du gjort det? Är säker alls men jag tror jag läst det någon stans. Vet inte riktigt vad det skulle ha med saken och göra men... :unsure: Kan försöka leta rätt på tråden då det var någon annan med samma problem :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orättvist. Jag vill också ha Ps3! Jag vill! Jag vill! Jag vill!

Hmmm... Har hört att det blir så när man har negraderat från 2.71. Har du gjort det? Är säker alls men jag tror jag läst det någon stans. Vet inte riktigt vad det skulle ha med saken och göra men... :unsure: Kan försöka leta rätt på tråden då det var någon annan med samma problem :mf_doof:

Tack, det vore schysst. Ska fixa uppgraderingen imorrn så jag hoppas det ska gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur får man ett pandoras battery?

1.http://youtube.com/watch?v=INZGW9IJ5D4

http://youtube.com/watch?v=ibQUgOLH31c

http://youtube.com/watch?v=SeQ002P41dU

Tyvärr så måste man ha en PSP med CFW (3.40-A, 3.52 M33) för att kunna skapa ett Pandoras Battery

Kan någon vänlig förklara med ett dödligt språk vad det är?

Det är ett batteri och ett minneskort som gör att när du stoppar in båda i ditt PSP så går den in i en speciell meny. Därifrån kan du hur enkelt som helst nergradera till verison 1.50. Från 1.50 kan du uppgradera till nästan alla andra speciella verisoner (3.40 OE-A, 3.52 M33) som gör att du kan köra emulatorer och annat gulligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Check this out! :)

Jag hade 3.71 M33-2 ett bra tag tills jag ville prova på Remote Play med PS3. Det första min PS3 sa när jag försökte komma åt internet var "Du måste uppgradera till senaste fw". Jaja, tänkte jag, det finns ju ändå inget homebrew jag går miste om. Så, efter att ha skaffat PS3-fw 2.00 ville jag testa Remote Play. Föga anade väl jag att uppgraderingen av min PS3 även skulle påverka min PSP. Det längsta jag kom i mina försök med RP var att PSPn anslöt, skaffade IP och kom till skärmen "Du måste uppgradera till senaste fw". What? Det finns väl inte högre än 3.71? Jo, 3.72 finns, med få skillnader. Eftersom ingen duglig CFW finns för 3.72 så trodde jag att det var kört. Men, QJ.net hjälper som vanligt. Klick!

Som det står i QJ-tråden så var jag tvungen att googla det där själv, och hittade den här guiden. Den funkar bra, men tänk på att inte döpa om 3.72-PBP-filen till UPDATE.PBP. Den ska heta EBOOT.PBP och inget annat.

Summa summarum uppgraderade jag till 3.71 M33-3, decryptade 3.72 med PSARdumper, varifrån jag snodde två prx-filer som jag flashade in på min 3.71 M33-3s flash0. Sen funkade det! PS3n trodde att jag hade 3.72 bara för att jag hade korrekta prx-filer i flash0! :>

Nu sitter jag och gottar mig åt Remote Plays trevligheter var som helst, när som helst. Youtube på PSPn funkar, bland annat :(

Skulle nån med PSP skaffa PS3, eller om nån med PS3 skaffar PS3, hjälper jag gärna till. Det är lättare att få RP att funka på 3.71 M33-3 än man tror. :P

ein2zsyz8jls.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att remoteplay ska funka så måste väl PS3'n vara på?

Annars så hade det ju varit guld att ha en PSP med sig var man än går och bara koppla upp sig och göra lite vad man vill, genom PS3n.

Nej, inte med PS3-2.00 och PSP-3.72(1). Då kan man sätta på och av PS3n med PSPn. :D

Lite onödigt imo. ^_^

Gah, "skaffar PSP" ska det ju stå. _

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Vad tror ni om 3.72 HX-2 nu när en 1.5 kernel patch har kommit ut? :offtopic: Tycket att det ser lite tomt ut för att få vara en egen custom firmware han har ju nästan tagit allt får TeamM33/DA.

Har inte provat, ser heller ingen anledning till det. Fast märkligt nog vill inte mitt 3.72-trixande på 3.71 M33 funka sedan jag uppdaterade PS3n till 2.01. Har iofs bara provat över internet, och det släcker ner hela tiden så jag vet inte om 2.01 buggar sig, om 3.71 buggar sig, om internet buggar sig eller om det bara är otur hela tiden. :whistling: 3.72 HX-2 kanske skulle hjälpa.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast märkligt nog vill inte mitt 3.72-trixande på 3.71 M33 funka sedan jag uppdaterade PS3n till 2.01. Har iofs bara provat över internet, och det släcker ner hela tiden så jag vet inte om 2.01 buggar sig, om 3.71 buggar sig, om internet buggar sig eller om det bara är otur hela tiden. >_< 3.72 HX-2 kanske skulle hjälpa.

Hmm...Tråkigt att det inte funkar som det ska.. ;) Du kan ju pröva några gånger till och om det inte funkar så kan man väl uppdatera... Men vad skulle det göra för skillnad? Du har ju redan 3.72? *host* *host*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm...Tråkigt att det inte funkar som det ska.. :) Du kan ju pröva några gånger till och om det inte funkar så kan man väl uppdatera... Men vad skulle det göra för skillnad? Du har ju redan 3.72? *host* *host*

Har inte kollat internet-RP sedan jag kom tillbaka till Linköping där jag provade adhoc-RP. Eftersom adhoc-RP funkar utan problem så antar jag att PS3n loggades ut från PSN nån gång när jag var ifrån den, och att den därför inte funkade att köra RP på. Ifall jag kommer ihåg och hinner, ska jag kolla imorrn om internet-RP funkar. Jag tror inte det är nåt annat fel än att PS3n har loggats ut från PSN när jag var borta.

Däremot försvinner maskeringen av lösenord (******) när jag loggar in på diverse sidor, och det är jag övertygad om att det beror på min pseudo-3.72-flashning. Skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor