Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Well, jag insåg hur krångligt det var att leka pirat med psp så jag tyckte jag lika väl kunde vara the good guy för en gångs skull.

För det första har du bara själv gjort det grymt krångligare att nedgradera, men det går. Det behövs en kompis med homebrew-PSP för att nedgradera 3.71. Hade du hållit dig på lägre FWs så kunde du göra det själv, hur lätt som helst. Vad är väl en kvarts besvär med att lägga in och flytta lite filer när du kan få så mycket av din PSP som du trots allt betalat för mer pengar än du officiellt sett får mindre datakraft för?

För det andra kan man fortfarande vara Good Guy, jag köper de spel jag vill ha och tankar de jag är nyfiken på. Lemmings var ett potentiellt köp en gång i tiden, och är det nog fortfarande. Spelar inte så mycket av mitt tankade Lemmings längre, men hittar jag det billigt så kommer jag nog köpa det.

PSP Slim funkar med Pandora, btw. Minns inte hur det var med nedgradering av PSP Slim, men jag tror att man behövde ett fetbatteri. Nu går det bevisligen med slimbatteriet också :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upptäckte idag att det finns ett Splinter Cell-spel till PSP!!!! :mellow:Splinter Cell Essentials heter det. Tips på var jag kan få tag på det (både på riktiga och "oriktiga" sätt) mottages varmt. :D

Och tyvärr så skulle inte det spelet vara så bra :confused: ...Men jag har ju inte prövat det själv så jag ska inte säga något!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan tipsa om nått bra spel förutom:

VCS

LCS

Daxter

Ridge Racer

?

Burnout Dominator. Då antagligen också Burnout Legends, eftersom att Burnout overall äger.

Mercury (Meltdown, är det ett annat spel?) är ganska kul.

Och kan du spela poker är det ju ganska trevligt att ladda ner något pokerspel. WSOP. Menar då Texas Hold'em alltså.

Och så Luminees såklart. Och Loco Roco.

Sen kan ju Henkibojj tipsa om Megaman Powered up, som är helt ok.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VCS

LCS

Daxter

Ridge Racer

?

Det beror ju helt på vad du tycker om för genre. Annars har jag en del spel som jag tyckte var roliga.

Bland annat Mega man som VickeX sa. Men det kräver att du gillar korta, kluriga(ibland) banor där allt som krävs är att du kan skjuta fiender och lära dig hur man ska ta sig fram. Samt lära sig bossarnas svaga punkter. Ett spel som jag lovar kommer hålla hur länge som helst (Om du tycker att det är kul hela vägen vill säga) eftersom att det finns hur mycket som helst att klara innan man når 100%. Lägg där till att man kan hitta ban-delar som man sedan kan bygga egna banor med hjälp av. Banorna kan man sedan ladda upp så att andra spelare kan ladda hem den och spela, du kan även själv ladda hem banor som andra spelare gjort.

Sedan har vi ju Tekken: Dark Resurrection. Precis som Tekken 5, fast med två nya gubbar, och inget devil within. Men med massa andra bonussaker så som bowling (Från tekken tag) samt något rankingspel, man börjar i en hydda (Kommer inte ihåg namnet på hyddor, Koyos?) sedan när man blivit mästare i den får man gå vidare till en svårare. Det gamla arcade-läget finns kvar från femman, man börjar som nolla och går upp i ranking där tekken lord är den högsta. Customize finns kvar, och pengar får man genom att vinna matcher så klart. Sedan finns det även ett guldsamlarläge, där man slår på en gubbe och när tiden tar slut får man pengar efter hur mycket skada man gjort på honom.

Plus lite mer saker som jag inte kommer ihåg.

MTX Mototrax är ett skoj spel om du gillar cross-spel. Finns inte så mycket att säga, ett vanligt cross-spel där man tävlar och låser upp nya banor och crossar. Man kan också bygga egna banor som man spelar på.

NHL 07 om du gillar hockey. Det är väl det bättre av alla NHL-spelen till PSP.

Virtua Tennis 3. Gillar du tennis så kommer du fastna med det här spelet ett bra tag kan jag lova, åtminstone jag satt jättemånga timmar med det här.

SSX On Tour, gillade du SSX/SSX Tricky/SSX 3 så kommer du gilla det här med. Speciellt om du gillade SSX 3 då det är väldigt likt SSX 3. Bara det att man nu kan åka skidor, samt att man inte spelar med redan befintliga gubbar utan man skapar "Sig själv" och bygger upp sig själv från grunden.

Asch, finns mer spel att nämna men det får jag återkomma med då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något RPG spel till PSP? Typ i stil med Eternal Sonata (360). :)

Jag vet inte hur Eternal Sonata var, mer än att jag kan googla och se grafiken.

Men jag testade ett RPG en gång Valhalla Knights, och det var pisstråkigt, så testa inte det. -_-

Annars så har min polare Monster Hunter, han säger att det är kul och jag minns att jag spelat demot på PS2 och tyckte det var roligt. Så det är kanske något att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neopets: Petpet Adventures

It's the cutest RPG on the PSP. Full Review.

March 24, 2006 - Neopets: Petpet Adventures defies any expectations for a franchise title and manages to create an action-RPG that largely holds its own. There are still problems that prevent it from becoming a great game, but there is so much potential here that we hope the folks at SCE Studios Santa Monica make a sequel.

While it's probably true that being a Neopets fan will make this game even better, it really doesn't even matter. Fans looking for a light version of Champions of Norrath for the road will find a lot to like here.

IGN

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VCS

LCS

Daxter

Ridge Racer?

Jag har de spelen, minus Daxter men plus:

Metal Gear Solid: Portable Ops

Lumines

Mega Man Powered Up

Recension av Lumines och MMPU finns i en tidigare post. Inte för att MMPU är sämre än jag beskrivit egentligen, men andra ( -_- ) som skaffat MMPU har inte varit lika lyriska över spelet. Jag tycker fortfarande att det är toppklass, men det är synd när man fastnar i nåt som blir för svårt, så man lägger ifrån sig det en månad, plockar upp det igen, fastnar på samma grej och låter det ligga mycket länge. Trist, man får väl walkthrougha antar jag.

MGS:PO får du läsa om i en post jag ska göra i MGS-tråden. Återkommer med länk, jag hoppas skriva den idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fasiken vad jag är klantig :rolleyes: Tror jag har lyckads med något allvarligt med min PSP :P Uppgraderade min PSP till 3.71 M33 och allt gick fint...Kom på nu att jag inte var så nöjd med det så jag nergrade med Pandoras battery..(Såg inte att det gick utan) Men nu så när jag ska starta den så är det helt svart :lol::o Den stängs aldrig av utan den är svart hela tiden. Har försökt att *negrada* igen men samma resultat :P Det måste väl finnas nåt man kan göra?? Sony borde väl alla fall kunna fix det? Hjälp! :lol: *djupa andetag*

Edit: Lagom mycket smileys....

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fasiken vad jag är klantig :rolleyes: Tror jag har lyckads med något allvarligt med min PSP :P Uppgraderade min PSP till 3.71 M33 och allt gick fint...Kom på nu att jag inte var så nöjd med det så jag nergrade med Pandoras battery..(Såg inte att det gick utan) Men nu så när jag ska starta den så är det helt svart :lol::o Den stängs aldrig av utan den är svart hela tiden. Har försökt att *negrada* igen men samma resultat :P Det måste väl finnas nåt man kan göra?? Sony borde väl alla fall kunna fix det? Hjälp! :lol: *djupa andetag*

Kommer du inte åt recovery?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fasiken vad jag är klantig :whistling: Tror jag har lyckads med något allvarligt med min PSP :mellow: Uppgraderade min PSP till 3.71 M33 och allt gick fint...Kom på nu att jag inte var så nöjd med det så jag nergrade med Pandoras battery..(Såg inte att det gick utan) Men nu så när jag ska starta den så är det helt svart :):P Den stängs aldrig av utan den är svart hela tiden. Har försökt att *negrada* igen men samma resultat :confused: Det måste väl finnas nåt man kan göra?? Sony borde väl alla fall kunna fix det? Hjälp! :blink: *djupa andetag*

Kör Pandora igen då, det är ju av såna anledningar den finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor