Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Typ wow bah :o, men det är väl förmodligen någonting som kommer kräva PS3 så då är det inte typ wow bah iaf.

Grejen är ju att PS3 har PS Home, bah, men i 4.0 (eller w/e) kommer PSP få det. Och vad ska man med PSP-Home till när det (enligt dig) skulle kräva en PS3? Då kan man lika gärna använda PS3-Home.

Bah.

EDIT: 800e svaret :lol: Står nog själv för närmare hälften av trådens posts, kanske mer >_<

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah, jag gjorde ju absolut rätt eller hur? Det där errormeddelandet var fullständigt grundlöst och onödigt. Jag flashade ju rätt och uppenbarligen fungerade det ju, varför ska det då stå error? :o

Haha, ja. Det är ju det som är det roliga. Att man gör allt rätt men ändå kommer det errors. Precis som när jag hjälpte Ante att flasha hans PSP.

Sedan nämns det ingenting om det i guiden, istället så ska man skita ner sig av rädsla för att ha brickat ett PSP innan man lyckas hitta svaret på ett ryskt underground-forum. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen är ju att PS3 har PS Home, bah, men i 4.0 (eller w/e) kommer PSP få det. Och vad ska man med PSP-Home till när det (enligt dig) skulle kräva en PS3? Då kan man lika gärna använda PS3-Home.

Bah.

EDIT: 800e svaret :lol: Står nog själv för närmare hälften av trådens posts, kanske mer :o

Nja, brukar bara vara så att allting nytt är till PS3-connect, då dem tjänar pengar på det. Då folk vill kunna använda det och därför får dem sälja fler konsoller. Men det är ju grymt om PSP Home kommer. Endast till PSP, och funkar fritt. Så får man en fin liten CFW av vilken fw som nu kommer ha det, och sen är vi nöjda. >_<

Edit:

Henkibojj: 188 (23% (om jag kan räkna))

VickeX: 137 (138 med den här posten då) (17%)

eXotic: 91 (11%)

Edit 3 eller 4 eller någonting sånt :P : Tillsammans alltså 51% :mellow:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

52% om man ska vara noga.

Nu utökar jag lite här. :o

Hehe ok. Nu börjar jag fundera lite... 800 är rätt mycket. Har den här topicen fått några att köpa PSP? Eller mest bara hjälpt till innom området för dem som redan har?

Kebab och Boomer vet jag skaffat sig PSP efter jag skapade topicen, har topicen haft någon inverkan? Eller vad man säger. :lol: Hade ni planer på att köpa en PSP innan ni kollade in hit, eller inte?

Lite najs ändå. Vi borde ha någon tävling nu snart också. Right?

Några förslag? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har den här topicen fått några att köpa PSP? Eller mest bara hjälpt till innom området för dem som redan har?

Kebab och Boomer vet jag skaffat sig PSP efter jag skapade topicen, har topicen haft någon inverkan? Eller vad man säger. :o Hade ni planer på att köpa en PSP innan ni kollade in hit, eller inte?

Jag tänkte inte alls på att köpa PSP innan jag såg den här >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, brukar bara vara så att allting nytt är till PS3-connect, då dem tjänar pengar på det. Då folk vill kunna använda det och därför får dem sälja fler konsoller. Men det är ju grymt om PSP Home kommer. Endast till PSP, och funkar fritt. Så får man en fin liten CFW av vilken fw som nu kommer ha det, och sen är vi nöjda. >_<

Edit:

Henkibojj: 188 (23% (om jag kan räkna))

VickeX: 137 (138 med den här posten då) (17%)

eXotic: 91 (11%)

Edit 3 eller 4 eller någonting sånt :blink: : Tillsammans alltså 51% :o

Hur ser man sånt där? 23%, mycket mindre än jag väntat ändå. :blink: Ligger jag högst i PSP-listan med 188 inlägg, alltså? Fast, 188 posts är nästan en tredjedel av vad jag skrapade ihop under mina första två år på forumet, och när jag nyss gick över 3000-gränsen vet jag inte var jag posthuntat så illa. Illa, förresten, det är väl inte rätt ord. Förr i tiden skrev jag nästan bara långa inlägg, nu hjälper jag till och frågar om väldigt många småsaker istället för att dumpa en postbomb nån gång i veckan.

Förresten är det rätt coolt att vi snart är ikapp PS3-tråden som skapades 13e augusti 2006, medan denna bara funnits sedan 8e januari i år :lol: 823 inlägg i PS3-tråden, 806 inlägg i denna. I iz prowd. :P

Jag tänkte inte alls på att köpa PSP innan jag såg den här :blink:

Nice :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser man sånt där? 23%, mycket mindre än jag väntat ändå. :P Ligger jag högst i PSP-listan med 188 inlägg, alltså? Fast, 188 posts är nästan en tredjedel av vad jag skrapade ihop under mina första två år på forumet, och när jag nyss gick över 3000-gränsen vet jag inte var jag posthuntat så illa. Illa, förresten, det är väl inte rätt ord. Förr i tiden skrev jag nästan bara långa inlägg, nu hjälper jag till och frågar om väldigt många småsaker istället för att dumpa en postbomb nån gång i veckan.

Förresten är det rätt coolt att vi snart är ikapp PS3-tråden som skapades 13e augusti 2006, medan denna bara funnits sedan 8e januari i år :) 823 inlägg i PS3-tråden, 806 inlägg i denna. I iz prowd. B)

Nice :)

Jo det är rätt coolt att vi snart är ikapp, inte tänkt på det. Men det är väldigt trevligt, och att folk köpte PSP pga den här topicen. Tycker det är trevligt, så länge dem är nöjda med sitt köp (vilket dem borde vara - annars!).

Man kan klicka på talet som står i kolumnen "Replies". Där ser man vem som postat hur mycket.

Men just det, eftersom det är replies så ska jag ha en till post om man ska räkna hela. Men det gör nog inte så stor skillnad. :)

Någon ide om vad vi ska tävla i? :)

Ridge Racer 1 (icke demo)? Vi väljer någon bana, och någon bil - sedan får vi nöta banan och posta screenshot på bästa tiden. Då kan vi ha en tävling med lite olika delar. Snabbast sammanlagda tid, snabbast tid per varv, och lite så... Tror dom flesta har RR1, annars så kan dem nog fixa så att dom har det. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen har jag gjort klart min 3.40 OE-A-installationsvideo som jag jobbat med så mycket. Den har blivit väldigt försenad, kanske rentav omodern under tiden, för att Windows Movie Maker inte velat öppna min videofil trots att den fungerade att spela i VLC. Men nu har jag fått ordning på problemet (eller, jag bytte dator) och videon är uppladdad. Den här är grymt mycket bättre än "Installing 3.03 OE-C on 3.03 OE-B PSP", som trots allt fått över 30 000 visningar. Troligen mest för att den är klistrad i den officiella tråden. (Ja, jag skryter. Stör det er? :) )

I give you: 3.40 OE-A Installation :rolleyes: Damn, vad jag är nöjd med denna. Ljudsynk, Pink Floyd och Dark AleX FTW! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska funka, med några konstiga saker - fast jag har aldrig fått dem att funka. Så jag undrar också. :rolleyes:

Klistra in det här i X/seplugins/vsh.txt :

ms0:\seplugins\irsmp3.prx

Ladda ner den här packa upp den och lägg den i samma mapp.

To use:

1. put the music in PSP>MUSIC

2. Hit the music note and square to bring up display,then hit music note and L trigger,to start playing songs

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde nästan det. :rolleyes:

Stackars pojk. Kom förbi Norrköping eller Linköping nån dag så ska jag femdubbla värdet på din PSP. Vicke finns ju i Övik annars. Var resten av oss finns minns jag inte. eXotic finns ju utanför Peking iaf :mellow:

Såvida du inte kan fixa det själv? Upp till 3.52 (om jag inte minns fel) går det på egen hand med Lumines. 3.03 med LCS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stackars pojk. Kom förbi Norrköping eller Linköping nån dag så ska jag femdubbla värdet på din PSP. Vicke finns ju i Övik annars. Var resten av oss finns minns jag inte. eXotic finns ju utanför Peking iaf :mellow:

Såvida du inte kan fixa det själv? Upp till 3.52 (om jag inte minns fel) går det på egen hand med Lumines. 3.03 med LCS.

Tja, nu är det ju så här att jag har den absolut senaste versionen. (slå mig inte :rolleyes: ) Så, ehem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, nu är det ju så här att jag har den absolut senaste versionen. (slå mig inte :rolleyes: ) Så, ehem.

*Slår Boomer*

Du som först inte ville nergradera. Är det jag som kommer ihåg fel eller försökte folk i den här topicen hålla dig kvar på lägre (ändå höga) fw's om dom skulle bli nergraderbara så du kunde nergradera om det vart möjligt? Så uppgraderade du ändå? Synd iaf. Nu lär du ju få vänta ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du som först inte ville nergradera. Är det jag som kommer ihåg fel eller försökte folk i den här topicen hålla dig kvar på lägre (ändå höga) fw's om dom skulle bli nergraderbara så du kunde nergradera om det vart möjligt? Så uppgraderade du ändå? Synd iaf. Nu lär du ju få vänta ett tag.

Medans vi andra får njuta av alla inofficiella features som är Oändligt många.. :mellow::rolleyes:

Nu var jag lite elak

Länk till kommentar
Dela på andra sidor