Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Har uppgraderat till CFW 3.71 M33-2 1.50 subset v2, och jag måste säga att jag är lite småbesviken. Överallt kommer tipsskyltar så fort man står still i en halv sekund - som om man efter att ha uppgraderat under alla dessa månader/år inte lärt sig knapparna?

En cool feature är att man kan spela musik under tiden man är i fotomenyn och kollar bilder (wtf, det borde de egentligen ha tänkt på från början). Fast av nån anledning laggar den till en sekund och "fade-ar" bort från bilden/mapparna när man trycker O för att avbryta. Fult, och störande. En ännu schysstare grej är att man kan spela sina videofilmer i sträck (valbart under videomenyn i Settings, något de verkligen borde ha tänkt på från början), men det allra finaste med 3.71 är inte Custom Themes (har inte utforskat) utan videosökfunktionen. Jämför med en DVD där man under "Chapter selection" kan se snuttar av filmen. Detta går nu även för videofiler på MSD! :) Screenshot här, ni ser väl vilken film det är? :naughty:

iayg2ye52ljr.png

Det absolut vanligaste jag använder min CFW-PSP till är att ta printscreens. Fordonssidorna till VCS och LCS är ju de mest tydliga exemplen på det. Med senaste M33 så funkar inte SVCapture, men det finns en annan som heter Screen.prx som funkar perfekt i XMB. Med SVC så förvrängdes färgerna lite, men inte med screen.prx. Där är färgerna perfekta, och man ser ingen skillnad alls. Kolla här:

Här är en bild jag tog för länge sen med SVC.

92jue8sdbh.png

Det här är samma bild jag tog nyss med screen.prx:

v842r1awoay7.png

SVC:

bl21klyyiwjm.png

Screen.prx:

Som ni ser är SVC-bilderna mycket färre nyanser i, eftersom programmet ljusar upp bilderna och gör dem allmänt gulare. Kolla taxibilden till LCS till exempel, den är gräslig.

Allmänt så är ju alltså screen.prx mycket bättre än SVC, men det går inte att få det att fungera i spel. Åtminstone inte för mig, och det är ju rätt jäkla värdelöst att bara kunna ta prints i XMB. Det lär finnas nåt smart sätt att få detta att funka, men jag har inte hittat nåt. Leta själva, jag blir glad om ni får det att funka. Det som krävs är att man lägger pluginet i x:\seplugins som vanligt, lägger till det i de två vanliga textfilerna och aktiverar i RM.

Det funkar i XMB men inte i spel, hjälp mig!!! :lol::cry:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1800 kr för ett Value pack, uppdaterad till senaste firmwaren och så. 2 spel följer med.

2 Gb minneskort. Hard Case.

Bra eller anus?

Anus, du kommer få problem med att nergradera. Eller ja.. Inte för att alla är intresserade av att spela homebrew (vad säger man? Spela homebrew, spela homebrews? Köra homebrew kanske?) i och för sig. :naughty:

I övrigt är det nog ett helt okej pris.

Henkibojj: Jag tänker uppgradera min 3.03 OE-C-firmware. Tycker du att jag ska uppdatera till 3.52 M33 eller 3.71 M33?

Eller hur är det, måste jag uppgradera till 3.52 för att kunna uppgradera till 3.71?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj: Jag tänker uppgradera min 3.03 OE-C-firmware. Tycker du att jag ska uppdatera till 3.52 M33 eller 3.71 M33?

Eller hur är det, måste jag uppgradera till 3.52 för att kunna uppgradera till 3.71?

Ja, det måste du. Fram tills screenshotsen kommer fungera så kommer jag nog tycka 3.52 är bättre. Om man fick välja mellan de officiella 3.52 eller 3.71 skulle jag välja 3.71, men eftersom ingame-screenshots inte funkar så drar det ner mitt omdöme av 3.71 M33 rejält. :naughty: Hoppas det löser sig snart.

Var är den bilden ifrån?

Monkey Island 1 :wub:Introvideo här. Fantastiskt underbart spel. Det funkar till PSP, förresten. Skaffa SCUMMVM och hitta spelen själv, jag tror det ska finnas lagligt att ladda ner. Funkar till alla Monkey Island + Sam 'n' Max + de flesta (kanske alla) Lucas Arts-spel.

Får han inte fråga? :(

Jovisst :naughty:

1800 kr för ett Value pack, uppdaterad till senaste firmwaren och så. 2 spel följer med.

2 Gb minneskort. Hard Case.

Bra eller anus?

Bra, tycker jag. Men är det senaste officiella firmware (OFW), eller senaste CUSTOM firmware (CFW)? Mycket stor skillnad. Är det senaste CFW så är du home free, men är det senaste OFW måste du nedgradera med hjälp av en kompis PSP. Om du vill ha homebrew, då. Processen är inte svår, men är man helt ny inom PSP så är det bland det knepigaste man kan göra. Jag satt ju med MyStiC, eXotic och Saleen på bibban i Peking och nedgraderade MyStiCs PSP, och den fungerade ju perfekt efteråt. Men det var allt lite huvudbry i nåt/några moment, det måste jag erkänna. Den "roligaste" nedgraderaren dock, helt klart :wub:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra, tycker jag. Men är det senaste officiella firmware (OFW), eller senaste CUSTOM firmware (CFW)? Mycket stor skillnad. Är det senaste CFW så är du home free, men är det senaste OFW måste du nedgradera med hjälp av en kompis PSP. Om du vill ha homebrew, då. Processen är inte svår, men är man helt ny inom PSP så är det bland det knepigaste man kan göra. Jag satt ju med MyStiC, eXotic och Saleen på bibban i Peking och nedgraderade MyStiCs PSP, och den fungerade ju perfekt efteråt. Men det var allt lite huvudbry i nåt/några moment, det måste jag erkänna. Den "roligaste" nedgraderaren dock, helt klart :(

Det är custom firmware. :wub:

Är helnöjd med mitt köp. Håller på att ladda in lite filmer och spel atm. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3.71 M33-2.

GÖTTT! Ytterligare en GTASajtare med PSP. Känns som vi här i den här topicen är som en liten familj. Så mysigt med en massa killar med PSP liksom. Sitta i ett litet rum någonstans och köra VCS via AD Hoc :( Hur många stöder det btw? Orkar inte gå och kolla upp det på fodralet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GÖTTT! Ytterligare en GTASajtare med PSP. Känns som vi här i den här topicen är som en liten familj. Så mysigt med en massa killar med PSP liksom. Sitta i ett litet rum någonstans och köra VCS via AD Hoc :naughty: Hur många stöder det btw? Orkar inte gå och kolla upp det på fodralet.

Sex pers. När vi skulle fixa MyStiCs PSP med Pandora så körde vi lite. Jag fick 4 poäng väldigt snabbt, och eftersom vi bara körde till 5 så drog jag mig undan för att kolla alla symboler på radarn. Då mosade MyStiC eXotic ett antal gånger så jag förlorade. Det var kul, men vi kunde inte köra särskilt länge eftersom bibban skulle stänga. Lite bilder. :wub:

Vi får göra det igen, förresten. Och Kebab, jag kommer ju finnas i Linköping en hel del. Kom upp till Ryd för en rejäl omgång GTA-smisk, vetja :wub: Samtidigt kan vi våldgästa Hultan, jag kommer bo granne med honom.

Hoppas han inte blir rädd för oss/mig... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga, vilket skulle ni välja, xbox360 eller PSP.

PSP verkar vara rolig när man är i stan eller i buss/tåg o sånt.

Fast xbox360 har ju oxå skönt, online o allt.

Fick jag välja mellan dem så skulle jag lätt ta Xbox 360. Fast jag tycker inte direkt att det går att jämföra de två. ^_^

Vi får göra det igen, förresten. Och Kebab, jag kommer ju finnas i Linköping en hel del. Kom upp till Ryd för en rejäl omgång GTA-smisk, vetja ^_^ Samtidigt kan vi våldgästa Hultan, jag kommer bo granne med honom.

Hoppas han inte blir rädd för oss/mig... :>

Haha, det känns lite som att du kommer stå och lurpassa på honom i ett buskage utanför hans ingång. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Jag har kollat på några psp och undrar vilken som är bäst o varför.

Onoff

Siba

Elgiganten

Om jag fick välja så skulle jag nog helst ta SONY PSP VALUE PACKi onoff-länken.

På elgiganten hade du en base pack som komstade nästan lika mycket som en value pack. Nu kommer jag inte ihåg vad som finns i något av paketen men det är säkert värt en hundring extra för tillbehören som följer i value pack.

På siba hade du bara länkat ett slim, nu har jag ingen som helst koll på slims mjukvara men jag har för mig att det inte går att nergradera. Rätta mig om jag har fel någon.

Den enda jag skulle kunna tänka mig annars är den rosa value pack som är ungefär 200 billigare än den svarta. Så det beror väl på om du bryr dig om att ditt PSP är rosa eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag fick välja så skulle jag nog helst ta SONY PSP VALUE PACKi onoff-länken.

På elgiganten hade du en base pack som komstade nästan lika mycket som en value pack. Nu kommer jag inte ihåg vad som finns i något av paketen men det är säkert värt en hundring extra för tillbehören som följer i value pack.

På siba hade du bara länkat ett slim, nu har jag ingen som helst koll på slims mjukvara men jag har för mig att det inte går att nergradera. Rätta mig om jag har fel någon.

Den enda jag skulle kunna tänka mig annars är den rosa value pack som är ungefär 200 billigare än den svarta. Så det beror väl på om du bryr dig om att ditt PSP är rosa eller inte.

Jag tror dem går att nergradera med hjälp av pandoras batteri och en fet psp på CFW. Rätta mig om jag har fel (Henkibojj är den som återstår :>).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor