VickeX Skrivet 2 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Nej, det ville inte funka. Så jag antar att jag måste ha en M33-version. Vilken är "bäst"? 3.53 M33. Sedan uppdatera till Update #4. Det tar knappt någon tid alls. Tror inte heller det är så megafarligt/komplicerat. Den läser in lite filer, och sedan klickar man på X för att flasha - en halv sekund senare står det att det är klart. Update #4 innehåller allt från tidigare updates. Och det är mest buggfixar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2007 (redigerad) Om man ändå ska uppgradera, varför inte till den allra senaste M33 (3.71 M33 CFW revision 2) om den visat sig vara bra? Dålig kompabilitet kanske är orsaken? Jag läste nyheten med changelog och det verkar ju vara en fin firmware EDIT: Läste också guiden till 3.71 M33-installationen på en 3.52 M33-4-Fat PSP. Fnissade till när jag läste denna rad: Sit back and watch the official Sony updater install a custom firmware! Redigerad 3 oktober, 2007 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 (redigerad) Ah, så om jag uppdaterar till den där så sitter jag säker ett tag framöver då? Finns det någon tråd där jag kan se efter hur man gör? (Fast jag kommer säkert inte våga göra något utan assistans på msn i alla fall.) Edit: Finns det något sätt att extrahera bakgrundsbilden som kommer fram när man ska välja spel? Redigerad 4 oktober, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Ah, så om jag uppdaterar till den där så sitter jag säker ett tag framöver då? Finns det någon tråd där jag kan se efter hur man gör? (Fast jag kommer säkert inte våga göra något utan assistans på msn i alla fall.) Edit: Finns det något sätt att extrahera bakgrundsbilden som kommer fram när man ska välja spel? The Ultimate QJ Guide har alltid allting du behöver. I det här fallet vill du ha M33 3.71-installation, som du hittar här. Men först måste du ha 3.52 M33-3 eller -4, vilka du installerar med denna guide. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Åh, okej. Väldigt likt det jag gjorde med 3.03 OE-C-installationen då. En fråga bara, man måste formatera sitt minneskort när man gör det va? Det tar ju sån tid att backupa allt och sen lägga in det igen. Kan jag använda mitt andra minneskort under flashningen? Och sen sätta i mitt vanliga och allt är lugna gatan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 4 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Åh, okej. Väldigt likt det jag gjorde med 3.03 OE-C-installationen då. En fråga bara, man måste formatera sitt minneskort när man gör det va? Det tar ju sån tid att backupa allt och sen lägga in det igen. Kan jag använda mitt andra minneskort under flashningen? Och sen sätta i mitt vanliga och allt är lugna gatan? Ja det borde väl funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 ..eller 3.52 M33 kanske skapar några nya mappar? Jag menar, så att "mappuppsättningen" på de olika minneskorten kommer skilja sig från varandra..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Man behöver egentligen inte backupa minneskortet, jag gjorde det förr inför flashningar men bryr mig inte längre. Man använder ju inte minneskortet till nåt särskilt, annat än att just läsa filerna och skriva dit en DATA.DXAR (eller motsvarande för M33). Så, backupa inte om du inte orkar. Du kan använda ett annat minneskort, men jag rekommenderar ett PRO Duo. De är sjukt mycket snabbare. Sen måste ju filerna rymmas också, och även om de inte är särskilt stora så räcker det inte med ett 32 Mb-kort. (För övrigt finns det inga 32Mb PRO Duo - det är slöseri på teknik för så skräplåga storlekar). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2007 Åh, okej. Väldigt likt det jag gjorde med 3.03 OE-C-installationen då. En fråga bara, man måste formatera sitt minneskort när man gör det va? Det tar ju sån tid att backupa allt och sen lägga in det igen. Kan jag använda mitt andra minneskort under flashningen? Och sen sätta i mitt vanliga och allt är lugna gatan? Du behöver inte backupa (Som henki sa) men, du behöver inte heller formatera, det är bara för snabbheten och stabilitetens skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 Ska installera 3.52 M33-4 nu, sen kanske jag uppgraderar till 3.71 M33. Tycker ni jag borde? Är det nån som läst på mer än jag om M33-firmwares och varför 3.52 skulle vara bättre än 3.71? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 yezzz. Hur har hörlurarna och minneskortet kommigt. vilken bas i hörlurarna, nästan för mycket. är det bara att kopiera in alla savefiler till den nya kortet direkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 Man behöver egentligen inte backupa minneskortet, jag gjorde det förr inför flashningar men bryr mig inte längre. Man använder ju inte minneskortet till nåt särskilt, annat än att just läsa filerna och skriva dit en DATA.DXAR (eller motsvarande för M33). Så, backupa inte om du inte orkar. Du kan använda ett annat minneskort, men jag rekommenderar ett PRO Duo. De är sjukt mycket snabbare. Sen måste ju filerna rymmas också, och även om de inte är särskilt stora så räcker det inte med ett 32 Mb-kort. (För övrigt finns det inga 32Mb PRO Duo - det är slöseri på teknik för så skräplåga storlekar). Ah, okej. Använder nog det andra kortet då, bara för att vara på den säkra sidan. Det är för övrigt ett 512 mb PRO Duo. Du behöver inte backupa (Som henki sa) men, du behöver inte heller formatera, det är bara för snabbheten och stabilitetens skull. Ah, där ser man. Ska installera 3.52 M33-4 nu, sen kanske jag uppgraderar till 3.71 M33. Tycker ni jag borde? Är det nån som läst på mer än jag om M33-firmwares och varför 3.52 skulle vara bättre än 3.71? Berätta gärna hur det gick och vilken du uppdaterade till. Jag börjar bli rätt sugen. yezzz. Hur har hörlurarna och minneskortet kommigt. vilken bas i hörlurarna, nästan för mycket. är det bara att kopiera in alla savefiler till den nya kortet direkt? Köpte du de där Creative-hörlurarna och det röda minneskortet? Jag har båda två och är svinnöjd. Och angående sparfilerna; jo det ska nog inte vara några problem. Det var så jag gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 (redigerad) Köpte du de där Creative-hörlurarna och det röda minneskortet? Jag har båda två och är svinnöjd. Och angående sparfilerna; jo det ska nog inte vara några problem. Det var så jag gjorde. Mmm det gjorde jag. är också nöjd. men jag köpte det blåa istället, det röda kortet var uppskjutet till den tionde så det fick blir blåingen Några bra program för att kovertera till psp format, pratar om filmer Redigerad 5 oktober, 2007 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 5 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 Mmm det gjorde jag. är också nöjd. men jag köpte det blåa istället, det röda kortet var uppskjutet till den tionde så det fick blir blåingen Några bra program för att kovertera till psp format, pratar om filmer Nero Recode 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 5 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 Är det bara att kopiera in alla savefiler till den nya kortet direkt? Japp, släng över hela SAVEDATA bara. Berätta gärna hur det gick och vilken du uppdaterade till. Jag börjar bli rätt sugen. Det gick bra, det var extremt simpelt. Däremot att uppgradera till update#4 var aningens besvärligare. Jag var tvungen att gå till Dark_AleXs hemsida och kolla vilken som var den senaste uppdateringen. Där länkade de till en rysk sida, där jag var tvungen att "babla" det ryska ordet för Password. Uppdateringen var lösenskyddad (ordet var "_DANIEL_SERAFIN_BRICKED_HIS_ASS_BY_M33_") eftersom admin Daniel till PS3news.com eller w/e tydligen ändrat DAs M33-filer så de blir brickers. Nero Recode 2. Följde den guiden efter att äntligen ha hittat en fungerande version (klick me!) och fixade en Crysis-trailer i full upplösning. För att ni snabbt ska inse den otroliga kvaliteten utan att behöva styra, så tanka min färdiggjorda film (på RS, den försvinner om en månad tror jag) och släng in i x:\VIDEO. Ni kanske behöver ändra screen size under tiden du spelar filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 5 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2007 Japp, släng över hela SAVEDATA bara. Det gick bra, det var extremt simpelt. Däremot att uppgradera till update#4 var aningens besvärligare. Jag var tvungen att gå till Dark_AleXs hemsida och kolla vilken som var den senaste uppdateringen. Där länkade de till en rysk sida, där jag var tvungen att "babla" det ryska ordet för Password. Uppdateringen var lösenskyddad (ordet var "_DANIEL_SERAFIN_BRICKED_HIS_ASS_BY_M33_") eftersom admin Daniel till PS3news.com eller w/e tydligen ändrat DAs M33-filer så de blir brickers. Följde den guiden efter att äntligen ha hittat en fungerande version (klick me!) och fixade en Crysis-trailer i full upplösning. För att ni snabbt ska inse den otroliga kvaliteten utan att behöva styra, så tanka min färdiggjorda film (på RS, den försvinner om en månad tror jag) och släng in i x:\VIDEO. Ni kanske behöver ändra screen size under tiden du spelar filmen. Jag hade problem med det där när jag var på 3.03 OE-C... Men när jag uppdaterat till 3.52 så var det som det skulle enligt tutorialskaparen - filmen spelas automatiskt upp i fullscreen och det går inte att ändra. Så, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2007 Måste tillägga att jag inte har 3.71 utan 3.52 M33-4. Vill uppgradera till 3.71 M33 med 1.5-kernel 2, men jag vet inte om screenshot-pluginet slutar funka. Det fanns nya prx för det, men de har så fucking retarded knappkombinationer för att printa, istället för tonknappen som jag har nu. 1.5-kernel v2 kanske fixar problemet? Sen vill jag kunna reboota XMB utan att röra switchen. Finns Network update-rebootern till 3.71? Fanns det dessutom inte inbyggt i M33s VSH-meny? Jag föredrar Update-rebootern, ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 6 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2007 (redigerad) Är det värt att uppgradera till det nyaste M33 när man har 3.40 OE-A? Säger man det nyaste? Redigerad 6 oktober, 2007 av kattälskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2007 Är det värt att uppgradera till det nyaste M33 när man har 3.40 OE-A?Jo, kanske. Men det är inte mycket skillnad mellan 3.40 OE-A och 3.52 M33-4 förutom att man har 3.52, vilket i sin tur bara innebär att man kan komma åt PS3 med Remote Play via internet. 3.71 innebär en hel del nytt, men jag har inte det än. Vill veta med plugins och grejer först innan jag fixar. Säger man det nyaste?Visst, varför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 9 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2007 (redigerad) Jo, kanske. Men det är inte mycket skillnad mellan 3.40 OE-A och 3.52 M33-4 förutom att man har 3.52, vilket i sin tur bara innebär att man kan komma åt PS3 med Remote Play via internet. 3.71 innebär en hel del nytt, men jag har inte det än. Vill veta med plugins och grejer först innan jag fixar. Du kan ju alltid negradera till 1.50 om du inte gillar det.. Där ifrån kan du ju gå upp til vad du vill. Redigerad 9 oktober, 2007 av C_J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts