Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Det var en på forumet som beställde en sådan tror jag.

Men wtf finns de inte i affären nu igen?

Kebab har skaffat, sedan tror jag det var Boomer, eller var det du som funderade på det?

Nu har jag och min polare också beställt som sagt.

Men jag har ett annat problem, min polare skaffade två spel igår, Hot Wheels och Sega Rally. Båda är till PSP, men inget av spelen vill fungera, varken på hans PSP eller mitt. Båda har 3.03OE-C. Spelet lägger sig rätt och man kan trycka på det, men när det ska starta så får man upp "The game could not be started (800201148)".

Någon som vet varför? Kanske till och med har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kebab har skaffat, sedan tror jag det var Boomer, eller var det du som funderade på det?

Nu har jag och min polare också beställt som sagt.

Men jag har ett annat problem, min polare skaffade två spel igår, Hot Wheels och Sega Rally. Båda är till PSP, men inget av spelen vill fungera, varken på hans PSP eller mitt. Båda har 3.03OE-C. Spelet lägger sig rätt och man kan trycka på det, men när det ska starta så får man upp "The game could not be started (800201148)".

Någon som vet varför? Kanske till och med har en lösning?

Testat ändra homebrew games kernel då? Och sen kanske spelen behöver en högre firmware iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ändra vad? Vart ändrar jag det. Mjo, jag har länge funderat på 3.40, ska kanske skaffa det. Men då undrar jag en annan sak, det är bara att ta 3.40 upgrade guiden och följa den va?

A: I recoverymode

B: Ja, i guiden ska det väll finnas en guide för att nergradera till 1.50 och därifrån uppgradera från 1.50 och sen en guide för dem som redan är på 3.XX OE CFW.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

B: Ja, i guiden ska det väll finnas en guide för att nergradera till 1.50 och därifrån uppgradera från 1.50 och sen en guide för dem som redan är på 3.XX OE CFW.

A: Tack så mycket. Fungerade inte med annan kernel.

B: Okej, ska kolla lite närmare. Tack även där. Känns konstigt, jag som kan det mesta inom nergradering och uppgradering vet inte ens hur man gör från OE. :shifty:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

B: WTF? Inte tusan behöver man 1.5 för att uppa CFWs till senare CFWs. Jag har varit på 1.5 en gång, i tio minuter. Sen skaffade jag SE och OE. Om man inte räknar när jag emulerade 1.5 på 2.71 via TIFF HEN, då. B)

A: Tack så mycket. Fungerade inte med annan kernel.

B: Okej, ska kolla lite närmare. Tack även där. Känns konstigt, jag som kan det mesta inom nergradering och uppgradering vet inte ens hur man gör från OE.:(

A: Kan det vara så enkelt att du inte har en UMD i? Alternativt, testa att spoofa din regionsinställning. Fattar inte varför det skulle spela roll, men testa.

B: Om du menar att installera 3.40 OE från 3.03 OE-C, glöm nedgradering och installera 3.40 OE som vanligt. Notera vilken FW jag är på innan jag skaffar OE-C.

EDIT: Åh, så underbart. Läs första B-svaret igen, läs upp det för den som står bredvid dig vid vid datorn och fråga hur mycket han/hon fattade :P Jag älskar terminologin kring PSP, det är nästan härligare än att se vilken FW man har ;)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A: Kan det vara så enkelt att du inte har en UMD i? Alternativt, testa att spoofa din regionsinställning. Fattar inte varför det skulle spela roll, men testa.

B: Om du menar att installera 3.40 OE från 3.03 OE-C, glöm nedgradering och installera 3.40 OE som vanligt. Notera vilken FW jag är på innan jag skaffar OE-C.

EDIT: Åh, så underbart. Läs första B-svaret igen, läs upp det för den som står bredvid dig vid vid datorn och fråga hur mycket han/hon fattade :( Jag älskar terminologin kring PSP, det är nästan härligare än att se vilken FW man har B)

A: Ja, jag har UMD i, och nej det fungerade inte att byta regionsinställningar.

B: Jag nergraderade inte, gjorde uppgradering från 3.03 OE-C direkt till 3.40 EO-A ;)

Men jävla... Jag tog ju ur UMD:n när jag uppgraderade till 3.40, och glömde att sätta in den igen, båda spelen fungerade i 3.40. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henki, du missförstog mig. Jag skrev att i guiden. Vänta...

I guiden t.ex uppgradera till 3.40 OE-C så finns det ju några steg för att nergradera till 1.50, om man inte redan är där, eller på CFW. Alltså om man är på en officiel firmware.

Jag skrev att det fanns två guider. Men jag menar steg. Och sedan var då den andra guiden att hoppa över vissa steg. Och så vitt jag sätt så finns det vissa speciella guider man måste följa om man ska uppgradera från CFW till en högre custom firmware.

Nu hittar jag inte topicen på QJ, den ultimata custom firmwareguiden. Men iaf. Jag hoppas du förstår vad jag menar. :P

Edit: Henki @ första B-svaret: Rätt lol egentligen, om man inte förstår någonting. Ska fråga nästa polare jag har här brevid mig! :(

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara tipsa om Syphon Filter-demot! Det är skitbra, jag funderar rentav på att skaffa spelet. Det verkar riktigt actionpackat med massvis av fiender, pussel och tekniker. Grafiken tycker jag är helt okej, fast vissa detaljer som är väldigt tunna ser ut att vara gjorda i 2D. Ingen lipsync att tala om som jag ser direkt, men underhållningsvärdet är riktigt bra. Har kört igenom demot minst tio gånger, det är riktigt bra!! Härligt med nightvision, IR-googles och "elektricitetsscanner" (rött filter med markerade saker i gula färger). Snipergeväret har flera sorters ammunition som man kan utlösa på avstånd. Perfekt att sätta en explosive-dart på marken och knäppa av som en fjärrgranat när fienden kommer.

Jag har inte hittat (eller ens letat) nån direktlänk, men om ni med PSP-browsern går till www.playstation.com så märker sidan automatiskt att man PSP-surfar, så då kommer man till den PSP-anpassade PSP-sidan. Leta er fram till "Game Demos", och ta Syphon Filter: Dark Mirror. Starta nedladdningen efter att ha loggat in på PSUnderground. Spelet tar 25 Mb (eller om det var 40), men det är värt all väntan! Skulle gärna ha med denna i nån tävling, men det finns ingen tidtagare så det blir svårt att tävla. Video? Nja. Orka. Fast det vore kul :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara tipsa om Syphon Filter-demot! Det är skitbra, jag funderar rentav på att skaffa spelet. Det verkar riktigt actionpackat med massvis av fiender, pussel och tekniker. Grafiken tycker jag är helt okej, fast vissa detaljer som är väldigt tunna ser ut att vara gjorda i 2D. Ingen lipsync att tala om som jag ser direkt, men underhållningsvärdet är riktigt bra. Har kört igenom demot minst tio gånger, det är riktigt bra!! Härligt med nightvision, IR-googles och "elektricitetsscanner" (rött filter med markerade saker i gula färger). Snipergeväret har flera sorters ammunition som man kan utlösa på avstånd. Perfekt att sätta en explosive-dart på marken och knäppa av som en fjärrgranat när fienden kommer.

Låter skit kul! Måste testa detta när jag kommer hem från skolan :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halloj, idag tog jag lite screenshots men när jag kollade i /photos så såg jag en mapp som heter SVCPlayer där det fanns ett gäng rörliga gif's..

(Till exempel den här)

Vad har jag gjort för att få dem att bli .gif:ar? :D

Tror det är ton-knappen och R samtidigt

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor