mr_tobbe Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Vad du än gör vid nedgraderingen, se till att batteriluckan sitter ordentligt, att du inte kan snava på elsladden och att inte uppgradera/nedgradera vid överhängande risk för elavbrott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Men Kebab, var det inte du som ville hälsa på när du sommarjobbade? Jag är inte farlig... LCS har rätt saftiga multiplayerlägen, och VCS har ännu mer. Kolla manualerna! Mycket mer än bara deathmatch. CTF, Assault, streetrace, game of tag... massor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Lol! Jag har nu varit jävligt klantig och brickad mitt PSP (Försöker ta lunga andetag) vad gör jag nu? Gjorde det genom försöka starta ett spel och allting blev svart och nu kan jag inte starta den. Help!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Lol! Jag har nu varit jävligt klantig och brickad mitt PSP (Försöker ta lunga andetag) vad gör jag nu? Gjorde det genom försöka starta ett spel och allting blev svart och nu kan jag inte starta den. Help!! Nu ska vi nog ta det lilla lugna här, såvitt jag vet kan du inte bricka från ett vanligt (?) spel, eller ens säker homebrew som (som då inte modifierar flash0). Säker på att batteriet inte helt enkelt är slut? Om det inte är så, testa att ta ut batteriet en stund och testa igen. En brickad PSP startar men skärmen förblir svart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 (redigerad) Nu ska vi nog ta det lilla lugna här, såvitt jag vet kan du inte bricka från ett vanligt (?) spel, eller ens säker homebrew som (som då inte modifierar flash0). Säker på att batteriet inte helt enkelt är slut? Om det inte är så, testa att ta ut batteriet en stund och testa igen. En brickad PSP startar men skärmen förblir svart. (lunga andetag) Nej jag tror inte heller det går men....Nu funkar den. ett tag när jag fösökte starta den så blev den bara svart och inget hände sen så svängde den av sig.. eller så var jag för stressad för att förstå vad som hände... :S Edit: Lol vad jag darrar forfarande... Edit2: Måste man ha några speciella filer för att själva recovery grejen?? Alltså inte menyn utan den grejen? Bara frågar. Redigerad 15 augusti, 2007 av C_J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Du måste väll ha CFW för att kunna starta upp i recovery mode. Bra att den inte var brickad. Men det låter ju ändå otroligt att den skulle bli brickad av att bara starta en applikation. Den kan hänga sig, vist. Men brickat, njah. http://pspupdates.qj.net/PRX-Launcher-v1-0...pg/49/aid/99921 Vad exakt gör det där? Tänkte på PRX Launcher. Att lägga in (?) en fil i flash0 är väll ingen fara. Om det är det ända man gör? Sen var det ju en EBOOT också. Vad gör det igentligen? Så att man kan starta all homebrewspel/apps såg jag. Kan man då köra t.ex nya UMDspel som kräver högre FW utan att uppgradera, eller köra 3.50 m33 (eller vad det heter) LE homebrewapps påå en t.ex 3.03 OE-C FW PSP? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Att lägga in (?) en fil i flash0 är väll ingen fara. Om det är det ända man gör? Att modifiera flash0 är det mest riskabla man kan göra med en PSP mjukvarumässigt, om det går illa=brick. Men hur stor den chansen är? Tja, inte stor alls skulle jag säga. Varje gång du uppgraderar firmware eller nedgraderar eller något sådant modifierar du flash0. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Att modifiera flash0 är det mest riskabla man kan göra med en PSP mjukvarumässigt, om det går illa=brick. Men hur stor den chansen är? Tja, inte stor alls skulle jag säga. Varje gång du uppgraderar firmware eller nedgraderar eller något sådant modifierar du flash0. Allt det vet jag redan. Men jag tränker. Bara öppna, browsa omkring och lägga in en fil? Chansen finns väll. Men man tar ju inte bort några filer, eller ersätter. Allting finns kvar. Antagligen. Så hur stor är chansen då, det borde väll inte vara så farligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Ändrar den då varje månad, det var något nytt Japp, en färg för varje månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 (redigerad) Du måste väll ha CFW för att kunna starta upp i recovery mode. Bra att den inte var brickad. Men det låter ju ändå otroligt att den skulle bli brickad av att bara starta en applikation. Den kan hänga sig, vist. Men brickat, njah. Har sett någon *FAQ* när en kille svarade på frågor och det var någon som fråga hur man återställde sin PSP efter att ha brickat sin PSP efter att kört homebrew..Det var därför jag trodde att jag hade brickat Edit: Men ändå...Ett tag när jag startade den så gick den igång men det var bara svart... Redigerad 15 augusti, 2007 av C_J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Hur mycket bör man ge för ett par medelbra hörlurar? Nu vet jag ungeför vad jag ska köpa, ni kan säga eran åsikt om det https://www.datorbutiken.com/home/default.a...ct=SANMS4GBGAME https://www.datorbutiken.com/home/default.a...oduct=CREEP-630 Hörlurarna ska enligt pricerunners användare vara i medelkvalitet och i övrigt prisvärda, det går lätt sönder om man har de i fickan som jag inte kommer att ha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 (redigerad) Hur mycket bör man ge för ett par medelbra hörlurar? Nu vet jag ungeför vad jag ska köpa, ni kan säga eran åsikt om det https://www.datorbutiken.com/home/default.a...ct=SANMS4GBGAME https://www.datorbutiken.com/home/default.a...oduct=CREEP-630 Hörlurarna ska enligt pricerunners användare vara i medelkvalitet och i övrigt prisvärda, det går lätt sönder om man har de i fickan som jag inte kommer att ha Jag har själv de där hörlurarna och spelade faktiskt med dem igår. De är jäkligt bra, rekommenderade av tidingen M3 och allt. Tycker verkligen att du ska köpa dem. Nice som fan, det där minneskortet ska jag med köpa! Brevförsändelse = 9 spänn! Annars brukar frakten vara svindyr. Redigerad 16 augusti, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Jag har själv de där hörlurarna och spelade faktiskt med dem igår. De är jäkligt bra, rekommenderade av tidingen M3 och allt. Tycker verkligen att du ska köpa dem. Nice som fan, det där minneskortet ska jag med köpa! Brevförsändelse = 9 spänn! Annars brukar frakten vara svindyr. OBS! OBS! premeliärt lansering är imorgon, så man får se om de får in några Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 OBS! OBS! premeliärt lansering är imorgon, så man får se om de får in några Åhå, okej.. Säg gärna till här i tråden när de har fått in dem! Förresten så är Liberty City Stories så grymt mycket roligare än GTA3! Känns inte alls lika grått och tråkigt, utan påminner mer om Vice City. Jag känner att jag håller på att överösa mig med spel nu. Det är inte så bra, för när jag väl har flashat så kommer jag ha många spel att köra, vilket kommer leda till att jag aldrig spelar ut dem. Men jag kan bara inte låta bli, sedan igår har jag införskaffat Vice City Stories och Tony Hawk's Underground 2. Loco Roco är på ingång. Därför är det bra att jag inte flashar än. Ska köra ut LCS först. PSP är roligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Någon som vet när det kommer en ny version till homebrew grejset. Vill flasha nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Tony Hawk's Underground 2. PM plx. Själv har jag nött Tekken 5: Dark Ressurection, fan vad mycket bättre än Tekken 5 det är! Kommer med en recension när jag spelat ut det helt och hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Förresten så är Liberty City Stories så grymt mycket roligare än GTA3! Känns inte alls lika grått och tråkigt, utan påminner mer om Vice City. PSP är roligt! Och det blir ännu roligare i multilplayer! (... ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Det är väl inet så roligt med bara 2 personer? är det många spel man kan spela online med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C_J Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 (redigerad) Det är väl inet så roligt med bara 2 personer? är det många spel man kan spela online med? 1-6 står det på Webhallen Beror ju på vilket spel du spelar Dom flesta spelen kan man köra online men det finns undantag Redigerad 17 augusti, 2007 av C_J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 1-6 står det på Webhallen Beror ju på vilket spel du spelar Dom flesta spelen kan man köra online men det finns undantag jag har en psp! Och lcs, vsc så jag vet hur måga man kan vara. men jag frågar om ni tycker det är så roligt att bara spela multiplayer på 2, jag känner bara en annan med psp och det är min bästa kompis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts