Jump to content

Playstation Portable

VickeX
 Share

Recommended Posts

Haha!! Gjorde världens coolaste grej nyss! SCUMMVM är ett program som emulerar gamla LucasArts-spel som Monkey Island, Sam n' Max och liknande. Jag har länge funderat på om det inte borde fungera med The Curse Of Monkey Island, det tredje spelet i Monkey Island-serien. Jag har kört det (och speedrunnat det på en dryg timme) på datorn, men eftersom jag använt SCUMMVM för att spela MI1 och MI2 till PSP, borde det gå med MI3 också. Spelet är två CD-skivor stort, men med mitt 4gigskort så är det inget problem. Det var helt enkelt bara att dragdroppa innehållet på CDn till minneskortet, starta SCUMMVM och "installera" spelet därinifrån. Satte igång spelet och det funkade! Grafiken är absolut sanslöst snygg eftersom det är så färgglatt och PSPn har så skarp upplösning och välupplyst skärm. Det enda är att texten kanske ser aningen plottrig ut, men det är ett intet jämfört med resten! :lol: Däremot, eftersom det är så mycket data, smålaggar det lite. Kanske blir bättre med processorklockning. (w00t)

Om det är nån som behöver hjälp med att få spelet att funka så kan ni fråga mig :wub:

Bild (mobilkamera, gör inte alls rättvisa för den verkliga grafiken):

02wpyafy45m3.jpg

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fränt, tråkigt att min PSP's firmwire är 3.52.

Jag vill också ha v1.50! :)

Edit: Förövrigt så vill jag ha en nytt skall eller "Shell" som det kallas till min PSP, någon som vet var man kan beställa?

Skulle även vara trevligt om någon utav er som bor i Norrköping vet om några affärer säljer sådana.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fränt, tråkigt att min PSP's firmwire är 3.52.

Jag vill också ha v1.50! :)

Edit: Förövrigt så vill jag ha en nytt skall eller "Shell" som det kallas till min PSP, någon som vet var man kan beställa?

Skulle även vara trevligt om någon utav er som bor i Norrköping vet om några affärer säljer sådana.

Själva plastskalen går inte att byta ut, om man inte vill bryta plasten och därmed garantisedeln. Men det finns stickers man sätter på plasten. Digistore har, men jag vet inte hur snyggt det är med sånt på en rosa PSP. Nästan snyggare utan, skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha!! Gjorde världens coolaste grej nyss! SCUMMVM är ett program som emulerar gamla LucasArts-spel som Monkey Island, Sam n' Max och liknande. Jag har länge funderat på om det inte borde fungera med The Curse Of Monkey Island, det tredje spelet i Monkey Island-serien. Jag har kört det (och speedrunnat det på en dryg timme) på datorn, men eftersom jag använt SCUMMVM för att spela MI1 och MI2 till PSP, borde det gå med MI3 också. Spelet är två CD-skivor stort, men med mitt 4gigskort så är det inget problem. Det var helt enkelt bara att dragdroppa innehållet på CDn till minneskortet, starta SCUMMVM och "installera" spelet därinifrån. Satte igång spelet och det funkade! Grafiken är absolut sanslöst snygg eftersom det är så färgglatt och PSPn har så skarp upplösning och välupplyst skärm. Det enda är att texten kanske ser aningen plottrig ut, men det är ett intet jämfört med resten! -_- Däremot, eftersom det är så mycket data, smålaggar det lite. Kanske blir bättre med processorklockning. :)

Om det är nån som behöver hjälp med att få spelet att funka så kan ni fråga mig ;)

Bild (mobilkamera, gör inte alls rättvisa för den verkliga grafiken):

02wpyafy45m3.jpg

W00t, jag spelade det där förut... jag klarade det inte. :/ Sen tog jag upp det igen förut... kom längre, men klarade det inte. Third time go? : o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W00t, jag spelade det där förut... jag klarade det inte. :/ Sen tog jag upp det igen förut... kom längre, men klarade det inte. Third time go? : o

Jag har som sagt spelat det många gånger (dock aldrig bärbart img508_wohoo.gif) och dessutom gjort några speedruns på det, jag kan väl säga att jag kan det utantill :) Vad hade du för problem? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har som sagt spelat det många gånger (dock aldrig bärbart img508_wohoo.gif) och dessutom gjort några speedruns på det, jag kan väl säga att jag kan det utantill :) Vad hade du för problem? ;)

Ärligt talat så minns jag inte. Men sitter och kollar på en walkthrough nu och har för mig att jag kom aldrig ut på oceanen... så vitt som jag minns, men allt innan det i walkthroughen känner jag igen. Man ska tydligen gå till teatern och gräva upp Elaine... jag minns att jag var på teatern men fattade inte vad jag skulle göra... kanske var där jag fastnade.

Ska nog börja på det här igen, och klara av det.

Hehe, det här spelet är klassiker... minns när jag fick det... svaren på de första pusslena fanns i en tidning som följde med. -_- Var så liten när jag spelade det här för första gången... aaaah... minnen.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Henki; Jag ville ha den på en gång till den långa bilresan. Men nu när jag är hemma igen så tänker jag ge mig in på brew grejset. Wish me luck.

edit: någon som skulle kunna hjälpa mig lite.. hittar inget. :)

Tror jag har version 3.20 eller något.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boomer, du måste nedgradera med Luminesskiva om du har 3.20 (som jag ATM inte ens mindes fanns). Säg till när du har den. Var det verkligen 3.20?

C_J: Hur gjorde du? Vilken fw har du?

Mystic: Sure, du får ett PM imorrn. -_-

Erhm.. tänk om jag råkar ha 3.52 nu. :)

En annan fråga dock, vilka filformat stöds? Jag kan inte ens lägga in speltrailers i min psp och kunna spela upp dom. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

C_J: Hur gjorde du? Vilken fw har du?

1.Laddade ner den : http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/files/jtftl8ut2sga.rar.

2.Och den här : http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/files/uzovvv3ec2cf.rar ( lägg dll filen i X/WINDOWS/system32 ) vet inte om detta hjälper men..

3. Så här såg det ut för mig : http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/rloam2evpbj9.jpg

Och jag har 3.40 OE-A :wub: Jag förstår inte avslutar länkar man börjat på.

Dom blev länkar ändå :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor