VickeX Skrivet 13 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2007 Läste att det skulle finnas 8gb inbyggt flashminne, men jag vet inte om det var en säker källa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Men frågan är ju om det är värt att slösa pengar på den nya modellen. Oj, den är lite mindre, det imponerar inte på mig tillräckligt för att få mina pengar. Finns det några mer skillnader? Någon som har en artikel kanske? Ja, det är klart jag har en artikel! Och en till! Och en till, den viktigaste Den är FUL!! Verkligen inte värd pengar för utseendet, men den har en del schyssta features. USB-laddning, Video Out och UMD-cache för snabbare laddningstider. Läste att det skulle finnas 8gb inbyggt flashminne, men jag vet inte om det var en säker källa. Nä, det tror jag inte. Det talades det om redan i december förra året. Har inte läst igenom alla artiklar helt, men 8 Gb flash? No way! Om den nu har 32 Mb flash0, varför skulle de utöka till 8 Gb? En höjning till 128 Mb vore ganska enormt det med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Ja, det är klart jag har en artikel! Och en till! Och en till, den viktigaste Den är FUL!! Verkligen inte värd pengar för utseendet, men den har en del schyssta features. USB-laddning, Video Out och UMD-cache för snabbare laddningstider. Wow, verkligen inga skillnader i storlek. Det skillde fem och tre millimeter på olika ställen. Sedan att den är lättare spelar ju inte heller så stor roll när orginalet inte alls är tungt. USB-laddning är väl bra, förutom att jag har en USB/AC-sladd redan, 2 i 1. Så en sådan behöver jag inte. UMD-chache går ju att lösa på andra sätt. Det enda som jag själv inte kan fixa är Video out, och det känns verkligen inte som jag behöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
heat Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Den är FUL!! Men den ser ju precis ut som den gamla, och den är ju inte så ful eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Men den ser ju precis ut som den gamla, och den är ju inte så ful eller? Den ser inte ut precis som den gamla. Dels har de flyttat omkring på sakerna. Dels är den mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 15 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 Har dom sagt nåt om ungefär när det nya PSPet ska komma ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 Förväxlar jag det med någonting nu eller var det redan i september i år? Iaf i USA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 15 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 Hur mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
heat Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Den nuvarande pspn har ju fått kritik för att ha långa laddningstider, men hur långa är de? Tillexempel i gta:lcs eller mgs:portabel ops. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Den nuvarande pspn har ju fått kritik för att ha långa laddningstider, men hur långa är de? Tillexempel i gta:lcs eller mgs:portabel ops. Okej, jag gjorde lite tester, eftersom jag har både MGS och LCS i PSP:t för tillfället så startade jag både spelen och kollade in laddningstiderna. MGS: Att starta själva spelet tar inte alls lång tid om man inte räknar med tiden då de visar loggor. Sedan kommer en introfilm, och direkt efter den är man inne i menyerna, så det är ingen väntetid där. När man har klickat på "Ladda spel" så tar det cirka 3 - 4 sekunder, sedan kommer man till spelmenyn. Där man väljer att gå på nästa mission, fixa med sitt team, spara spel och så vidare. När man klickat på starta uppdrag så kommer det fram en svart bild med konturer av en lastbil. Man hör ett startljud som tillhör lastbilen, sen blir skärmen svart i kanske tre sekunder. Sedan är spelet igång. GTA:LCS har inte heller långa laddningstider, att starta spelet för första gången sedan man stängde av (Alltså när själva spelet laddar upp efter introfilmen) kan ta lite tid. Men det handlar inte om mer än cirka 10 - 15 sekunder. Sedan förekommer det laddningstider lite här och var på två - 10 sekunder beroende på när i spelet det är, t ex när PSP:t hoppar från en film till en annan. Men mellan film > Spelet så är det ingen laddningstid alls. När man går in i byggnader är det en laddningstid på någon sekund eller två. När man går ur en byggnad så är det en laddningstid som är kanske en sekund längre. Så jag skulle inte vilja säga att det är allt för långa laddningstider. Sedan kan ju sega laddningstider kanske ha med själva spelet att göra. Då det skiljer sig från spel till spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
heat Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Ok tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Den nuvarande pspn har ju fått kritik för att ha långa laddningstider, men hur långa är de? Tillexempel i gta:lcs eller mgs:portabel ops. Läs mitt svar nedan, men det skiljer sig från spel till spel. Allt från fem till sextio sekunders laddningstid, beroende på spel och vad man håller på att ladda in. I extrema extremfall kan det faktiskt dröja fyra minuter innan man kan börja spela från att man tryckt "Start Game". Har lyckligtvis inget sånt spel i min ägo. Okej, jag gjorde lite tester, eftersom jag har både MGS och LCS i PSP:t för tillfället så startade jag både spelen och kollade in laddningstiderna. MGS: Att starta själva spelet tar inte alls lång tid om man inte räknar med tiden då de visar loggor. Sedan kommer en introfilm, och direkt efter den är man inne i menyerna, så det är ingen väntetid där. När man har klickat på "Ladda spel" så tar det cirka 3 - 4 sekunder, sedan kommer man till spelmenyn. Där man väljer att gå på nästa mission, fixa med sitt team, spara spel och så vidare. När man klickat på starta uppdrag så kommer det fram en svart bild med konturer av en lastbil. Man hör ett startljud som tillhör lastbilen, sen blir skärmen svart i kanske tre sekunder. Sedan är spelet igång. GTA:LCS har inte heller långa laddningstider, att starta spelet för första gången sedan man stängde av (Alltså när själva spelet laddar upp efter introfilmen) kan ta lite tid. Men det handlar inte om mer än cirka 10 - 15 sekunder. Sedan förekommer det laddningstider lite här och var på två - 10 sekunder beroende på när i spelet det är, t ex när PSP:t hoppar från en film till en annan. Men mellan film > Spelet så är det ingen laddningstid alls. När man går in i byggnader är det en laddningstid på någon sekund eller två. När man går ur en byggnad så är det en laddningstid som är kanske en sekund längre. Så jag skulle inte vilja säga att det är allt för långa laddningstider. Sedan kan ju sega laddningstider kanske ha med själva spelet att göra. Då det skiljer sig från spel till spel. MGS: PO har otroligt korta laddningstider även med UMD, men jag vet att du använder minneskort för just det spelet, och då tar allt kortare tid. Nackdelen är att spelen kan lagga om man använder ett långsamt kort. Om du rippat sitt LCS till minneskort eller ej vet jag inte, men LCSs laddningstider är ganska långa. Femton-tjugo sekunder kan det ta att ladda in ett uppdrag, och när man tryckt förbi loggorna i introt kan det ta ca en halvminut innan man kommit till sitt safehouse. Det första man gör är såklart att gå ut på gatan, något som ger ännu en laddningsskärm. Den tar inte lika lång tid oftast, men låt säga sju sekunder. Själva tiderna i LCS är oftast inte så outhärdliga, men det är segt när det kommer fyra laddningsskärmar på varandra med bara nån futtig dialog som mellanrum. Tips: För att minska laddningstiderna kan ni dumpa era UMDskivor till minneskort med detta program. (Kräver OE) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Läs mitt svar nedan, men det skiljer sig från spel till spel. Allt från fem till sextio sekunders laddningstid, beroende på spel och vad man håller på att ladda in. I extrema extremfall kan det faktiskt dröja fyra minuter innan man kan börja spela från att man tryckt "Start Game". Har lyckligtvis inget sånt spel i min ägo. MGS: PO har otroligt korta laddningstider även med UMD, men jag vet att du använder minneskort för just det spelet, och då tar allt kortare tid. Nackdelen är att spelen kan lagga om man använder ett långsamt kort. Om du rippat sitt LCS till minneskort eller ej vet jag inte, men LCSs laddningstider är ganska långa. Femton-tjugo sekunder kan det ta att ladda in ett uppdrag, och när man tryckt förbi loggorna i introt kan det ta ca en halvminut innan man kommit till sitt safehouse. Det första man gör är såklart att gå ut på gatan, något som ger ännu en laddningsskärm. Den tar inte lika lång tid oftast, men låt säga sju sekunder. Själva tiderna i LCS är oftast inte så outhärdliga, men det är segt när det kommer fyra laddningsskärmar på varandra med bara nån futtig dialog som mellanrum. Tips: För att minska laddningstiderna kan ni dumpa era UMDskivor till minneskort med detta program. (Kräver OE) Jo det är sant, MGS har jag på minneskortet, så laddningstiderna förkortas ju lite. Men LCS har jag på UMD, och det var också med UMD jag testade tiderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
justChris Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 (redigerad) Att ha rippade spel som .CSO istället för .ISO gör också laddningstiderna (och lagget!) avsevärt myket längre pga att .CSO är högre komprimerat än .ISO. Jag har inte märkt någon större skillnad på mina .ISOs eller UMDs, men jag har kanske inte tänkt på det heller. Tips: ifall du har OE så klocka ditt psp till 333 Mhz när spel är igång i recoverymenyn, det minskar lagg. Sen är det bättre med .ISOs för laddningstider istället för .CSO; men då får du räkna med att spelet tar större plats. EDIT: Sen har jag en fråga, är det möjligt att köra Devhook på 3.40 OE-A? T ex Edisons Cheat Device (minns inte riktigt vad den heter i skrivande stund) kräver vad jag vet att man kör t ex VCS genom Devhook, vilket man inte behöver med OE.. Jag minns att det finns en annan CheatDevice till PSXspel som man inte behöver Devhook till (som jag använder till mina FF Savegames) som tyvärr inte fungerar till vanliga PSP spel. Redigerad 18 juli, 2007 av justChris Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Okej nu har jag hardcore kört test drive unlimited till psp och det finns bara en sak att säga. spelet tar nästan aldrig slut! det har vissa positiva sidor och några negativa. ett är att det är ingen story eller "main missions" överhuvudtaget vilket både blir långtråkigt och bra så man slipper samma gamla klyshor om *insert random name* var bäst men var med i en olycka/blev rånad eller nånting. sen måste man race:a sig upp till toppen igen. ontopic igen iaf det händer lätt att man fastnar i spelet med att bara "en till" special bil och sitter i nån timme för man tror att man kommer vinna en grym bil när man har klarat och istället få ingenting. iaf man kan köra på hela oahu whoop-de-fucking doo när allting endå ser likadant ut och dom använder mallar för hus och vägar som ofta buggar sig. det är ungefär allt bara massa mindnumbing race med bilar som accelererar overkligt snabbt. och btw onlineläget var en besvikelse eftersom man inte kan se dom andra bilarna förutom på kartan eller när man utmanar dom. fast iof kan man se andra bilarna om du spelar med nån i närheten och man kan fortfarande köra runt och göra race som vanligt förutom när du stöter på kompisen (vilket nästan aldrig händer för att ön är bigass stor). det var allt. köp inte spelet för mer än 300 kr. om du vill ha en mer realistisk köruplevelse än t.ex. need for speed så köp detta spel. specielt om du har polare du kan köra med för det är väldigt kul att race:a mot polare i detta spel specielt om man är sjukt grovt skillad som jag är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Att ha rippade spel som .CSO istället för .ISO gör också laddningstiderna (och lagget!) avsevärt myket längre pga att .CSO är högre komprimerat än .ISO. Jag har inte märkt någon större skillnad på mina .ISOs eller UMDs, men jag har kanske inte tänkt på det heller. Tips: ifall du har OE så klocka ditt psp till 333 Mhz när spel är igång i recoverymenyn, det minskar lagg. Sen är det bättre med .ISOs för laddningstider istället för .CSO; men då får du räkna med att spelet tar större plats. Sant. Jag har GTA LCS som ISO och gjorde om det till CSO för att halvera storleken, så jag bara har 2 gigs minneskort. Vilket inte är så mycket om man ska ha en massa spel. Märkte (och förstog) att det laggade märkvärt mer, men det får jag stå ut med, då jag vill ha platts för mer på mitt minneskort. Sen är väll föresten SanDiscs MemoryStick snabbare? Och billigare också. Än Sony's menar jag då. Köpte ett Sony MS Pro Duo High Speed 2 gigs för 612kr inkl frakt och moms. Men nu har jag hittat ett 4GB MS Pro Duo av SanDisc för 489kr med frakt och allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
justChris Skrivet 19 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2007 Sant. Jag har GTA LCS som ISO och gjorde om det till CSO för att halvera storleken, så jag bara har 2 gigs minneskort. Vilket inte är så mycket om man ska ha en massa spel. Märkte (och förstog) att det laggade märkvärt mer, men det får jag stå ut med, då jag vill ha platts för mer på mitt minneskort. Jag har tyvärr aldrig haft lyxen att kunna spela mina GTA på annat än UMD, eftersom .CSO-erna laggar och .ISO-filerna är på tok för stora för ett 1GB Memstick. Ifall man inte ska rippa spelen till oigenkänlighet det vill säga. Jag trodde det inte var möjligt att ha annat än Sonys Memsticks? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2007 Nej, det funkar väll med vilka som helst, bara det är rätt modell. Tror jag. Söt tid jag fick btw: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2007 Jag trodde det inte var möjligt att ha annat än Sonys Memsticks? Båda mina memorystick har varit scandisk. Det är väl inte sony? Hur som helst, alla minneskort som passar i sony ericssonmobiler fungerar i PSP:t, samt i en del kameror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 19 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2007 Båda mina memorystick har varit scandisk. Det är väl inte sony? Hur som helst, alla minneskort som passar i sony ericssonmobiler fungerar i PSP:t, samt i en del kameror. SonyEricsson kör väl med Memory Stick Micro nu? Finns det adaptrar för dom till Mem Stick duo? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts