Jump to content

Mastercard och Visa

L_Voll
 Share

Recommended Posts

Nu när man jobbar och får lön är det kanske dags uppgradera till nytt betalkort. Jag har ett vanligt bankort hos Swedbank. Man kan göra uttag och betala i affären med det, men bara i Sverige. Därför vore det bra med ett Visa eller Mastercard, som även fungerar i utlandet.

När jag går in på Swedbanks hemsida får jag reda på att det finns Visa 1, Visa 2, och Mastercard. Skillnaden är att de kostar olika, och Visa 2 är bättre om man inte vill göra uttag. Sen finns det Visa Ung också. Mer får jag inte reda på.

Vilket ska jag välja? Vad har ni? Måste man ha någon speciell månadsinkomst för att få ett kort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag Visa Ung, då jag inte fyllt 18 ännu. Med det kan jag iallafall ta ut vanligt i bankomat samt betala i butik. Vet dock inte om de tar någon avgift på det, eller om det fungerar utomlands.

*edit* Eller om det ens är Visa Ung, morsan var ju med och skrev på att jag skulle få det så jag vet inte riktigt hur det är.

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag Visa Ung, då jag inte fyllt 18 ännu. Med det kan jag iallafall ta ut vanligt i bankomat samt betala i butik. Vet dock inte om de tar någon avgift på det, eller om det fungerar utomlands.

*edit* Eller om det ens är Visa Ung, morsan var ju med och skrev på att jag skulle få det så jag vet inte riktigt hur det är.

What the duck, jag med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor