StellHell Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Har nu sett klart på hela Elfen Lied. Grymt sorlig Undrar va fan har hänt med mig... Inom loppet av 2 veckor har jag sett klart på 3 anime serier.. Nån som har nåt mer att rek att kolla in?? Kolla igenom tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Har nu sett klart på hela Elfen Lied. Grymt sorlig Undrar va fan har hänt med mig... Inom loppet av 2 veckor har jag sett klart på 3 anime serier.. Nån som har nåt mer att rek att kolla in?? Tsubasa Chronicle Chobits Death Note Alla är lika bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Har nu sett klart på hela Elfen Lied. Grymt sorlig Undrar va fan har hänt med mig... Inom loppet av 2 veckor har jag sett klart på 3 anime serier.. Nån som har nåt mer att rek att kolla in?? Gungrave Hellsing Trigun Några få "action" animes. Om man inte orkar med kärlekstrams alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Då har man sett allt med Dragonball Z och GT. Håller just nu på att gå igenom alla 'långfilmer' om DBZ. Vet inte om det känns värt att se DB också, gillade det inte till en början och hoppade över till DBZ istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Då var man klar med Full Metal Panic!. Imorron är det dags för Fumoffu. Sedan efter det så blir det Second Raid. Någon gång precis vid juletid lär det bli Full Metal Alchemist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2007 (redigerad) Sett klart Full Metal Panic? Fumoffu Den var riktigt riktigt rolig Jag ger den 9 av 10 i betyg. Det måste vart den mest skämtsamma anime jag sett! -- Sedan har jag börjat på Full Metal Panic! The Second Raid som inte alls är lika bra som FMP. Dom har "moderniserat teckningarna/grafiken" och ändrat mycket i sagostieln (men det var väl trots allt hela 2 år mellan dom?). För tillfället ger jag den bara 6/10, men jag har som sagt bara sett tre av femton avsnitt. Redigerad 12 december, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 14 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2007 *Snyft* Slut på Full Metal Panic The Second Raid. Den blev verkligen mycket bättre, och mycket djupare än FMP. Jag gillade verkligen denna serie <3 Samt att Tessa måste vart den mest perfekta tjejen som funnits i någon anime. http://www.discountanimedvd.com/screenshot/27963_01.jpg Betyg; FMP = 7,5/10 FMP Fumoffu = 9/10 FMP The Second Raid = 8/10 -- Har nu också börjat se Elfen Lied. Är precis klar med episod 6. Det verkar vara en ganska bra anime. Lite småläskig ibland (gillar inte när det poppar upp saker ), och ett ganska lågt tempo men annars är den helt ok. Är mer intresserad av action/adventure/romantic animes. -- Har även börjat lite smått med He is my Master. Gillar den skarpt -- Nån här som sett någon av dessa animes? -RahXephon -Ghost Hunter -Mai-HiME -Kaze no Stigma -Code Geass -Crest of the stars -Banner of the stars -Tokyo Majin Gauken -Texhnolyze -The Twelve Kingdoms Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 (redigerad) *Snyft* Slut på Full Metal Panic The Second Raid. Den blev verkligen mycket bättre, och mycket djupare än FMP. Jag gillade verkligen denna serie <3 Samt att Tessa måste vart den mest perfekta tjejen som funnits i någon anime. http://www.discountanimedvd.com/screenshot/27963_01.jpg Betyg; FMP = 7,5/10 FMP Fumoffu = 9/10 FMP The Second Raid = 8/10 -- Har nu också börjat se Elfen Lied. Är precis klar med episod 6. Det verkar vara en ganska bra anime. Lite småläskig ibland (gillar inte när det poppar upp saker ), och ett ganska lågt tempo men annars är den helt ok. Är mer intresserad av action/adventure/romantic animes. -- Har även börjat lite smått med He is my Master. Gillar den skarpt -- Nån här som sett någon av dessa animes? -RahXephon -Ghost Hunter -Mai-HiME -Kaze no Stigma -Code Geass -Crest of the stars -Banner of the stars -Tokyo Majin Gauken -Texhnolyze -The Twelve Kingdoms Kanske borde kolla in FMP om du skriver så bra om den.. BTW: Elfen Lied är grymt sorlig i slutet.. (INgen mega spolier, men ändå). En respectabel serie Men "He is my master", är inte det den serien som har mycket fetish i sig? typ herren gillar att se sina pigor i pervo kläder?? Redigerad 15 december, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Kanske borde kolla in FMP om du skriver så bra om den.. BTW: Elfen Lied är grymt sorlig i slutet.. (INgen mega spolier, men ändå). En respectabel serie Men "He is my master", är inte det den serien som har mycket fetish i sig? typ herren gillar att se sina pigor i pervo kläder?? Det borde du absolut göra! Fast du behöver tålamod i början, eftersom de första 5 episoderna är halv-tråkiga FMP - Action, Humor FMP Fumoffu - School-life, Humor (Lite fristående) FMP TSR - Action, Humor (mindre humor, mer seriös. Fortsättning på FMP) - Kunde nästan gissa mig till det där med Elfen Lied. Den är en mycket allvarlig anime. - Japp, det är i "He is my Master" som husets herre gillar att se sina pigor i pervo-kläder, yes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Pigor i pervo-kläder.. Ja, det är väl ett sett att se det på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 En fråga till ALLA::: Hur kollar ni på anime? PÅ en hemsida (typ som Anime6.org , Anime Corner eller nån annan) eller tankar ni dom som torrent direct?? Själv så kollar jag in början på hemsidor, gillar jag dom så tankar jag dom... Pigor i pervo-kläder.. Ja, det är väl ett sett att se det på. Va skulle du säga annars då? Har inte sett serien men läste en kort info om den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Klar med Elfen Lied nu. Hyffsat bra faktist. Gillade den inte så jättemycket men den var oerhört vacker och hade en bra story. Betyg 8/10 Ang. slutet Vadå sorgligt? Det slutade ju bra tillslut. Det hände iofs mycket sorgliga saker, som när valpen blev sönderslagen... men när hon hämnades på dom direkt efter... Det måste vart bland de bästa scenerna i filmen. Annars hände det inte så mycket sorgligt enligt mig. Chobits var mycket sorgligare (fast den slutade också riktigt bra). Vad tyckte ni var sorgligt med Elfen Lied? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 (redigerad) Klar med Elfen Lied nu. Hyffsat bra faktist. Gillade den inte så jättemycket men den var oerhört vacker och hade en bra story. Betyg 8/10 Ang. slutet Vadå sorgligt? Det slutade ju bra tillslut. Det hände iofs mycket sorgliga saker, som när valpen blev sönderslagen... men när hon hämnades på dom direkt efter... Det måste vart bland de bästa scenerna i filmen. Annars hände det inte så mycket sorgligt enligt mig. Chobits var mycket sorgligare (fast den slutade också riktigt bra). Vad tyckte ni var sorgligt med Elfen Lied? När jag säger sorlig så menar jag :: Mellan pojkens och Lucys relation. Hon mördade hans familj och blev ett forsknings experement. Han har minnes fel p.g.a morden. Och ändå i slutet vill han hjälpa henne... Varför skulle Lucy dö!?!!? BTW: Undrar vem det va som kom i slutet, samtidigt som klockan börja att funka Redigerad 15 december, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 När jag säger sorlig så menar jag :: Mellan pojkens och Lucys relation. Hon mördade hans familj och blev ett forsknings experement. Han har minnes fel p.g.a morden. Och ändå i slutet vill han hjälpa henne... Varför skulle Lucy dö!?!!? BTW: Undrar vem det va som kom i slutet, samtidigt som klockan börja att funka Lucy kom ju tillbaka i slutet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Har börjat tittat på Elfen Lied... Grymt bra, har kommit till 6 episode... Är det någon som vet var man kan ladda ner tema låten?? Den är grymt bra (den som är i slutet av varje episode) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2007 Har börjat tittat på Elfen Lied... Grymt bra, har kommit till 6 episode... Är det någon som vet var man kan ladda ner tema låten?? Den är grymt bra (den som är i slutet av varje episode) Här har du. Endast lagligt om du köpt soundtracket -> http://isohunt.com/torrents/?ihq=elfen+lied+soundtrack Vad tycker du om animen hittils då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Lucy kom ju tillbaka i slutet Hur vet du det? Man ser ju bara att det är någon bakom dörren. Inte vem.. Eller har jag missat nåt Har börjat att små kolla lite på Ghost in the Shell. Grym serie, lite deckar aktig. Men just nu fokar jag på FMP.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Här har du. Endast lagligt om du köpt soundtracket -> http://isohunt.com/torrents/?ihq=elfen+lied+soundtrack Vad tycker du om animen hittils då? Grymt bra!! Har kommit till 10 ep nu... Ska se klart på hela serien idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 Hur vet du det? Man ser ju bara att det är någon bakom dörren. Inte vem.. Men just nu fokar jag på FMP.. I just know - Bra Grymt bra!! Har kommit till 10 ep nu... Ska se klart på hela serien idag Är du klar nu? Vad tyckte du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 16 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2007 I just know - Bra Är du klar nu? Vad tyckte du? Klart en 5/5!! Älskade den... Har lärt mig Lilium på gitarr nu och och ska posta den snart på youtube bara jag hittar en bra bakrunds musik... Fytusan vad sorlig den var i slutet när Nyuu var tvungen att lämna Kouda!!!! Nyuu verkar vara lite bröst fixerad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts