Hew Skrivet 6 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2007 *host* Bounto Arc (Ep 64-109). Filleravsnitten som visades under sommaren var fan mycket värre. Alltså, att ens komma på iden på att hjälpa ett spöke att baka en tårta är ju sjuk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2007 *host* Bounto Arc (Ep 64-109). Tyckte dom var bra, och inte jobbiga och tråkiga som naruto fillers var. Men håller med Hew, ett par fillers nu i slutet var riktigt värdelösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2007 Har snart sett klart Love Hina nu! Är på episod 17 Jag gillar humorn, men ibland förstör den ju totalt dom romantiska scenerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2007 Har snart sett klart Love Hina nu! Är på episod 17 Jag gillar humorn, men ibland förstör den ju totalt dom romantiska scenerna Love Hina Again (3 sista avsnitten med hans syster ) är <3.. Mums. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 7 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2007 @ Stell, vägar inte lästa din spoler -- Någon som glor på animekvällen på SVT2? Själv så skulle jag se Spirited Away, men jag missar den >-< Får se lite efter, om jag inte är för trött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Spirited Away har jag på DVD, och har sett den flera gånger. Den enda jag skulle viljat se var dokumentären, vilken jag missade. Resten var värdligt dåligt, tråkigt, eller fult under denna Anime kväll/natt. Synd tycker jag. Antar att licenserna för nyare anime var för dyr för SVT att betala, så man får väl säga att det iaf var ett bra visat intresse för anime, att det äntligen får visas i svensk tv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Spirited Away har jag på DVD, och har sett den flera gånger. Den enda jag skulle viljat se var dokumentären, vilken jag missade. Resten var värdligt dåligt, tråkigt, eller fult under denna Anime kväll/natt. Synd tycker jag. Antar att licenserna för nyare anime var för dyr för SVT att betala, så man får väl säga att det iaf var ett bra visat intresse för anime, att det äntligen får visas i svensk tv. Såg bara dokumentären. Där snackade dom om Animehistoria och hur anime påverkar världen. "Anime är hur japanerna vill att Japan ska vara" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 8 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Spirited Away har jag på DVD, och har sett den flera gånger. Den enda jag skulle viljat se var dokumentären, vilken jag missade. Resten var värdligt dåligt, tråkigt, eller fult under denna Anime kväll/natt. Synd tycker jag. Antar att licenserna för nyare anime var för dyr för SVT att betala, så man får väl säga att det iaf var ett bra visat intresse för anime, att det äntligen får visas i svensk tv.Dåligt? Då gjorde det alltså inte att alla somnade efter halva Spirited Away på grund utav trötthet/alkohol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Dåligt? Då gjorde det alltså inte att alla somnade efter halva Spirited Away på grund utav trötthet/alkohol. Spirited Away är en riktigt bra film, dock inte "regular anime", utan mer en egen form av anime. Dokumentären var bra för den animeintresserade, men jag missade som sagt den. Grrl Power och Stormy Night skulle jag inte äns vilja kalla anime. Det var vanlig tecknad film med japanska röster. Speciellt Stormy Nights som handlade om vargar och getter, och inte ett djur var tecknat på vanligt anime vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 8 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Spirited Away är en riktigt bra film, dock inte "regular anime", utan mer en egen form av anime. Dokumentären var bra för den animeintresserade, men jag missade som sagt den. Grrl Power och Stormy Night skulle jag inte äns vilja kalla anime. Det var vanlig tecknad film med japanska röster. Speciellt Stormy Nights som handlade om vargar och getter, och inte ett djur var tecknat på vanligt anime vis.Spirited Away har vi alla sett tidigare, men de andra två hade druckit lite grann, och jag var trött så vi somnade ganska fort. Vad heter dokumentären och kan man se eller få tag på den någonstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Spirited Away har vi alla sett tidigare, men de andra två hade druckit lite grann, och jag var trött så vi somnade ganska fort. Vad heter dokumentären och kan man se eller få tag på den någonstans? http://svt.se/anime Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 (redigerad) Men helvete >-< Jag vill inte se klart Love Hina Måste se klart den. Den kommer ju ta slut... *deppad* :'( -- Tips på någon romantisk anime, någon? Redigerad 8 september, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Men helvete >-< Jag vill inte se klart Love Hina Måste se klart den. Den kommer ju ta slut... *deppad* :'( -- Tips på någon romantisk anime, någon? Nagasarete Airantou är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 Ska absolut kollas in, snarast Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 8 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2007 http://svt.se/anime Jag är också väldigt sugen på att se dokumentären men dem visar bara trailern på deras hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Såg nyss episod 23 av Love Hina. Serien har ju blivit så mycket bättre dom senaste avsnitten. Måste se episod 24+25 senare ikväll! Älskar verkligen Love Hina, det är en midre tung serie. Inte lika tung som Chobits. Chobits är iofs fortfarande bättre inom Romantik/Drama. Love Hina är ju mer Romantik/Komedi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Såg nyss episod 23 av Love Hina. Serien har ju blivit så mycket bättre dom senaste avsnitten. Måste se episod 24+25 senare ikväll! Älskar verkligen Love Hina, det är en midre tung serie. Inte lika tung som Chobits. Chobits är iofs fortfarande bättre inom Romantik/Drama. Love Hina är ju mer Romantik/Komedi. Det är komedin i serien som gör den så jävla bra. Den hade aldrig vart så bra om den hade vart en för seriös serie. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 (redigerad) Det är komedin i serien som gör den så jävla bra. Den hade aldrig vart så bra om den hade vart en för seriös serie. Sant! -- I vilken ordning ska man se Love Hina? 1. Episod 1-24 2. Love Hina episod 25 + Christmas/Spring Special + Final Selection (??) 3. Love Hina Again(???) -- Wee, Love Hina Character Test! (Which Girl from Love Hina are you?) http://powersugoi.net/quiz/lovehina.php Kaolla Su A woman trapped in a girl's body (or a girl trapped in a woman's mind?), you are bursting with inspiration, dreams and abilities! You hold the simple belief that nothing can stand in your way, giving you the courage to move forward and pursue your desires. However, because your view of the world is so simple, you often overlook life's necessary little details. Don't get too swept away by your dreams that you forget to look at what's right in front of you. -- Stell, några animes som liknar Love Hina (forutom Nagasarete Airantou)? Sen funderar jag på att köpa mangan... Redigerad 9 september, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Sant! -- I vilken ordning ska man se Love Hina? 1. Episod 1-24 2. Love Hina episod 25 + Christmas/Spring Special + Final Selection (??) 3. Love Hina Again(???) -- Wee, Love Hina Character Test! (Which Girl from Love Hina are you?) http://powersugoi.net/quiz/lovehina.php Kaolla Su A woman trapped in a girl's body (or a girl trapped in a woman's mind?), you are bursting with inspiration, dreams and abilities! You hold the simple belief that nothing can stand in your way, giving you the courage to move forward and pursue your desires. However, because your view of the world is so simple, you often overlook life's necessary little details. Don't get too swept away by your dreams that you forget to look at what's right in front of you. -- Stell, några animes som liknar Love Hina (forutom Nagasarete Airantou)? Sen funderar jag på att köpa mangan... Love Hina 1-24 > Christmas Special > Spring Special > Love Hina Again 1-3 > Mangan (kapitel 1-14 eller bara dom sista som inte blev anime) http://www.newgrounds.com/portal/view/298600 Denna kommer du nog vilja se när du väl har sett alla avsnitt. Det är ett fanmade avsnitt av en låt som kom med på en CD dom släpte. Det är precis efter sista avsnittet, detta var del 1 av 4 men dom 3 sista verkar inte bli gjorda. love_hina_manga_01-14_[various] - 426MB [KHS] Love Hina Fanbooks - 94MB Skaffa Och uhm, testa att kolla på He is My Master. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2007 Love Hina 1-24 > Christmas Special > Spring Special > Love Hina Again 1-3 > Mangan (kapitel 1-14 eller bara dom sista som inte blev anime) http://www.newgrounds.com/portal/view/298600 Denna kommer du nog vilja se när du väl har sett alla avsnitt. Det är ett fanmade avsnitt av en låt som kom med på en CD dom släpte. Det är precis efter sista avsnittet, detta var del 1 av 4 men dom 3 sista verkar inte bli gjorda. love_hina_manga_01-14_[various] - 426MB [KHS] Love Hina Fanbooks - 94MB Skaffa Och uhm, testa att kolla på He is My Master. He is My Master verkar ganska bra. Kollade upp det på wiki. Var fick du tag på mangan? PM? - Synd att dom där fanavsnitten inte blev färdiggjorda... aja, dom finns väl i Mangan ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts