Sniper Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Mangan är så mycket bättre. Stämmer in på 99% av all anime faktist. Tycker dock inte du ska slösa energi på att köpa mangan. Licensöversättning är alltid kass. Det blir dock en väldig spoilerförstörning av att läsa mangan och kolla på animen. Du är extremt långt bak i storyn (ep105), med 300ep släppta just nu. Mangan är en väldigt bra bit längre, 420 kapitel för att vara exakt och dessutom innehåller mangan inga fillers, vilket animen har ett hundratal av, vilket har gjort att mangan ligger runt 150-200 avsnitt längre fram i storyn. Nar shippuuden startade i animeform var mangan där animen är idag. Dvs. 605 dagar senare. Själv läser jag mangan för att den är mycket bättre och håller sig till storyn, sen är det en bonus att den är så långt fram gämfört med animen. Sen kollar jag på animen för att minnas tillbaka när det var man läste just dom kapitlen i mangan, samtidigt som jag gillar att se det rörligt och färglagt. Kika in på onemanga.com och kolla om du är intresserad. Jo tack, jag vet att man kan hitta manga på nätet, men jag var mest intresserad att ha den i bokform (Sedan kan det också bero på att jag är en sucker för paketerbjudanden ) Naruto 2008 (1-27) First Story Arc <-- Klicka Låter som ett rimligt pris för vad man får! Om mangan nu är så bra, dvs. Den senaste mangan jag läste var Dragon Ball (på svenska) som jag fullkomligt Ä-L-S-K-A-D-E Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Vafan är det med Dattebayo på senaste tiden? Har inte släppt Naruto i tid på typ 3 veckor nu. Ursäkta? Dom senaste två avsnitten har varit dubbelavsnitt vilket gör att dom inte får tag i en RAW lika snabbt och sen tar det dubbelt så lång tid att översätta avsnittet. Sen har det varit uppehåll mellan avsnitten. Dom släpper sina avsnitt så fort dom kan, klaga inte på en tjänst som är gratis. Jo tack, jag vet att man kan hitta manga på nätet, men jag var mest intresserad att ha den i bokform (Sedan kan det också bero på att jag är en sucker för paketerbjudanden ) Naruto 2008 (1-27) First Story Arc <-- Klicka Låter som ett rimligt pris för vad man får! Om mangan nu är så bra, dvs. Den senaste mangan jag läste var Dragon Ball (på svenska) som jag fullkomligt Ä-L-S-K-A-D-E Helt jävla befängt. Skulle aldrig lägga ut 1000:- på en manga i bokform bara därför att det är ett paketerbjudande. Det är dessutom 27 av 44 nuvarnade böcker. 244 serier av 420 nuvarande. Det är dessutom bara vanliga Naruto, och ingen Shippuuden, vilket animen och mangan är i nu. Vet inte hur långt du kommit i animen men då börjar närma dig fillersgap som kommer runt 130ish och fram till 220. Det dödade Naruto totalt så Feb 2007 var en återuppståndelse för Narutofans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2008 Ursäkta? Dom senaste två avsnitten har varit dubbelavsnitt vilket gör att dom inte får tag i en RAW lika snabbt och sen tar det dubbelt så lång tid att översätta avsnittet. Sen har det varit uppehåll mellan avsnitten. Dom släpper sina avsnitt så fort dom kan, klaga inte på en tjänst som är gratis. Helt jävla befängt. Skulle aldrig lägga ut 1000:- på en manga i bokform bara därför att det är ett paketerbjudande. Det är dessutom 27 av 44 nuvarnade böcker. 244 serier av 420 nuvarande. Det är dessutom bara vanliga Naruto, och ingen Shippuuden, vilket animen och mangan är i nu. Vet inte hur långt du kommit i animen men då börjar närma dig fillersgap som kommer runt 130ish och fram till 220. Det dödade Naruto totalt så Feb 2007 var en återuppståndelse för Narutofans. Av 44 Men...men... 32 har ju inte ens kommit :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Av 44 Men...men... 32 har ju inte ens kommit :S Precis, just därför du är en idiot om du köper skiten. Ska du sitta där sen och få tag i mangan två år efter att den släpptes i Shonen Jump.. Bara för det är i bokform. Internet är vad vi lever i numera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2008 Precis, just därför du är en idiot om du köper skiten. Ska du sitta där sen och få tag i mangan två år efter att den släpptes i Shonen Jump.. Bara för det är i bokform. Internet är vad vi lever i numera. Oh... om det är på det viset så kanske jag skippa't och läser den på nåt annat sätt Tack för tipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 18 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2008 Dags för Naruto vs. Sasuke!!! Spännande! Är fillers något man bör se? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 (redigerad) Är fillers något man bör se? Bump-a-lump Edit: Antagligen inte, men är det någon/några filler(s) (mellan 140-220) som man bör se? Edit2: Aha, list på fillers! (Tog med alla förutom den första som jag redan sett) Fillers - Mizuki, Fuujin and Raijin 142. The Evil Trio of High Security Installation. 143. Run, Ton-Ton! I'm depending on your nose. 144. Rebirth - Three People, One Team! 145. Explosion! New Formation, InoShikaChou! 146. Abandoned Dreams, The Shadow Of Orochimaru. 147. Confrontation of Fate! You Will Not Defeat Me! Fillers - Finding Bikouchuu 148. Even Akamaru is Jelaous of His Searching Ability! Search for the Phantom Bikouchuu! 149. What's the Difference?! Don't Bugs All Look The Same? 150. Deceive, Confuse And Be Deceived! The Grand Bug Battle! 151. Burning Byakugan! This Is My Way Of The Ninja! Fillers - Raiga Saga 152. Requiem for the Living 153. The Heart's Notice! Iron Fist of Love 154. Natural Enemy of the Byakugan 155. The Creeping Dark Clouds 156. Raiga's Counterattack! 157. Run! It's the Curry of Life! Fillers - Gosunkugi Saga 158. Everyone, follow me! The Survival of Sweat and Tea 159. An Enemy or Friend?! The Bounty Hunter of the Desert. 160. Will we take it or will it be taken from us? The Okay Temple's Battle! Fillers - Green Beast 161. Meeting the Strange Visitor, Green Beast? Wild Beast?... Rare Animal? Fillers - Noroimusha 162. The White Noroimusha 163. Strategist : Koumei's Schemes 164. The Helper Who Came Too Late 165. Naruto's Death 166. Time is stopped & White Heron`s Flapping Wings of Time 167. Time is stopped & White Heron`s Flapping Wings of Time Fillers - Ramen 168. Burning Pot! Mix It, Stir It, and Boil It! Fillers - Anko's Past 169. Remembrance, The lost page 170. Impact, The closed door 171. Sneaking, The planned trap 172. Despair, The broken heart 173. Sea Battle, The released power Fillers - Rich Kid 174. NO WAY! Celebrity Ninpou: Jutsu of Gold Element Fillers - Tsunade's Test 175. Dig Here, Woof Woof! Search for the Buried Treasure 176. Dashing, Straying, Zigzag Run! Chase it Chasing it Mistaken it Fillers - Postman Ninjas 177. OH!? Please, Mister Postman Fillers - Hidden Star Village 178. Encounter, The boy that has a name of "Star" 179. Natsuhiboshi (Summer day’s star), Remembered Lullaby 180. Secret Technique, Compensation of Kujaku Myouhou 181. Hoshikage, The Buried Truth 182. Reunion, The leftover time 183. The star that shines brighter Fillers - Kiba 184. Inuzuka KIBA's Long Day Fillers - Onbaa 185. The legend of Konoha ! Onbaa has existed Fillers - Shino 186. Laughed SHINO Fillers - Moving Center 187. Business Starting!! Konoha House Moving Center 188. Mysterious! The Pursued Peddlers 189. Underwater! An Inexhaustible Amount Of Ninja Weapons 190. Byakugan Saw It! The Magnet User's Blind Spot 191. Sentence of Death "Cloudy and Sometimes Clear" Fillers - Ino 192. Ino screams! Chubby ? Paradise Fillers - Rock Lee Dojo 193. Viva, Training Group Challenge Fillers - Haunted Castle 194. Grotesque, The Cursed Ghost Castle Fillers - Rock Lee Rival 195. The Third Great Beast, The Greatest Rival 196. Clash of Tears! Hot Blooded Teacher and Student Showdown. 197. The Konoha 11 Gather! 198. The ANBU Also Gave Up, Naruto`s Recollection 199. Missing the Mark, The Visible Target 200. Working Hard on Active Duty, The Strongest Helper 201. Multiple Traps, Countdown to Collapse 202.Today's Announcement! Top 5 Battles with Sweat and Tears 203-204-205. Kurenai's Decision, Team 8 Left Behind, The Targeted Eight Clouds, The Sealed Ability, Kurenai's Top-Secret Mission, The Third's Promise 206. Genjutsu or Reality? Those Who Control the Five Senses 207. Abilities That Should HaveBeenSealed 208. Rare artifact, The weight of the Beauties of Nature 209. The Enemy 'Shinobazu 210. The Forest of Bewilderment 211. Memories of Fire 212. Everyone's Paths 213. Lost Memories 214. Regained the Reality 215. Getting Rid of the Past 216. The Vanished Artisan - The Targeted Shukaku 217. Suna's Allies - Konoha's Shinobi 218. Counterattack of the Sealed Sand Water Tiger 219. The Resurrected Ultimate Weapon 220. Setting Out Vilka rekomenderas att se? Redigerad 20 oktober, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Bump-a-lump Edit: Antagligen inte, men är det någon/några filler(s) (mellan 140-220) som man bör se? Edit2: Aha, list på fillers! (Tog med alla förutom den första som jag redan sett) Vilka rekomenderas att se? Jag tycker du ska kolla igenom dom alla. Vissa arcs (t.ex. Där dom letar efter ett kryp) är ganska meningslösa, men det finns vissa guldkorn bland alla avsnitt. Om du bara fick välja ett skulle det vara 196. Det blir en liten repris av Lee vs. Gaara men mot Gai istället. Wünderbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Jag testar att se alla... til' i drop, sen blir det Shipuuden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Jo tack, jag vet att man kan hitta manga på nätet, men jag var mest intresserad att ha den i bokform (Sedan kan det också bero på att jag är en sucker för paketerbjudanden ) Naruto 2008 (1-27) First Story Arc <-- Klicka Låter som ett rimligt pris för vad man får! Om mangan nu är så bra, dvs. Den senaste mangan jag läste var Dragon Ball (på svenska) som jag fullkomligt Ä-L-S-K-A-D-E Då tycker jag att du ska se Dragon Ball GT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 21 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Jag tittar på Claymore nu och det... känns konstigt. Jag brukar inte tycka om medeltida-fantasy-tjejhjälte-serier men den här är det något speciellt med som jag inte kan sätta fingret på, riktigt. Helt knäppt. Bra serie. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 Jag tittar på Claymore nu och det... känns konstigt. Jag brukar inte tycka om medeltida-fantasy-tjejhjälte-serier men den här är det något speciellt med som jag inte kan sätta fingret på, riktigt. Helt knäppt. Bra serie. Grymt bra serie! Synd att den bara är 26 avsnitt. Mangan rullar dock fortfarande, som många andra animes som inte sänts i mer än ett litet antal avsnitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 22 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 Manga/anime, JRPG, ris... asia sux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 Manga/anime, JRPG, ris... asia sux no u Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 22 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 Grymt bra serie! Synd att den bara är 26 avsnitt. Mangan rullar dock fortfarande, som många andra animes som inte sänts i mer än ett litet antal avsnitt.Hur mycket ifrån mangan missara man i animen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 22 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 Då tycker jag att du ska se Dragon Ball GT. Det vill jag gärna med det är lite svårt att hitta/få tag på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 22 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 Det vill jag gärna med det är lite svårt att hitta/få tag på. http://watchdragonballzgt.blogspot.com/ Sen så finns också torrent.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 22 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 http://watchdragonballzgt.blogspot.com/ Sen så finns också torrent.. OOOOH!? Nästan 500 episoder totalt!!!! Dom funkar inte btw... men jag kan nog hitta dom någon annanstans senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 22 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 (redigerad) OOOOH!? Nästan 500 episoder totalt!!!! Dom funkar inte btw... men jag kan nog hitta dom någon annanstans senare. Dom funkar för mig, iaf episod 4 i DragonBall GT sektionen. Det är ju bara sök på "Watch Dragonball GT online". Så hittar du dom. Redigerad 22 oktober, 2008 av gamemaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2008 Manga/anime, JRPG, ris... asia sux GTFO FAGGOT! Hur mycket ifrån mangan missara man i animen? Inte jätte mycket. Animen följer storyn ganska strikt där faktist. Dock är det ju som sagt bara 26 avsnitt och det slutar rätt hastigt, mangan är fortgående och uppe i 84 kapitel. Det vill jag gärna med det är lite svårt att hitta/få tag på. [DBNL] Dragon Ball + Movies & Specials [Funi] + DBZ Digitally Remastered 001-194 + Movies & Specials [Dual Audio] x264 99GB Dom funkar för mig, iaf episod 4 i DragonBall GT sektionen. Det är ju bara sök på "Watch Dragonball GT online". Så hittar du dom. Man kollar inte på anime på sunkig jävla jewtube/liknande skit. Minimalt är avi i 640x480, standard så att säga. Kvaliten är verkligen värre än skit på tubade avsnitt. Bästa är att kolla på mkv/mp4 i 720p alt. h/x264. Kvalitet ger tittarglädje. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts