Sniper Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Naruto är bra - tills alla fillers börjar komma. Det är helvetiskt. Har för mig det finns ett helt arc med bara fillers. Aha... arc? BTW: Håller dom än på med Naruto?, Alltså gör nya serier? Shipuuden ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Shipuuden ? Ja, eller hur många fiins det? Det finns väl bara en serie, och den är väl på ca 250++ episoder... BTW: Jag skrev fel i min förre post. Jag menade Episoder, Jag undrade om dom gör mer episoder... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Aha... arc? Olika delar i en serie. T.ex. om 'den onda snubben' just då är involverad i 18 avsnitt, så är det ett arc. Tror det var så man räknade arc i anime. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Jag undrade om dom gör mer episoder... Tror Mordos eller Stell vet... själv har jag ingen aning Olika delar i en serie. T.ex. om 'den onda snubben' just då är involverad i 18 avsnitt, så är det ett arc. Tror det var så man räknade arc i anime. Jaha. Antar att det är liknande med Bleach då också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Naruto funkar fram tills E135 då Sasuke försvinner till Oroshimaru. Sen är det fillers från 136 till 220. Shippuuden började efter det, 2½ år senare. Jävligt mycket bättre än den vanliga serien, vilket man var trött på med alla fillers. 41 avsnitt har gått änsålänge av Shippuuden, och de allra flesta har hållt bra klass. Gämfört med FMA så är det lika. Naruto och Edward är ganska lika i sina personligheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Naruto funkar fram tills E135 då Sasuke försvinner till Oroshimaru. Sen är det fillers från 136 till 220. Shippuuden började efter det, 2½ år senare. Jävligt mycket bättre än den vanliga serien, vilket man var trött på med alla fillers. 41 avsnitt har gått änsålänge av Shippuuden, och de allra flesta har hållt bra klass. Gämfört med FMA så är det lika. Naruto och Edward är ganska lika i sina personligheter. Sound like fun! Har du nån som liknar Hughes eller Armstrong? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Sound like fun! Har du nån som liknar Hughes eller Armstrong? En mer seriös version av Hughes vore väl Kakashi. Och "Armstrong" kommer senare. Ohohoh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Bump. Stellan tipsade mig om Soul Eater och den var bra. Snyggt (i 720p HD <3) och roligt gjord. Tyvärr fanns det bara 11 avsnitt än sålänge men det som väntar på någ... aee, skitsamma... Death Note är också snart slut. Den är riktigt jättebra. Nu behöver jag moar tips på sköna animeserier och var jag kan fåtag på dem. NAOW! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2008 Bump. Stellan tipsade mig om Soul Eater och den var bra. Snyggt (i 720p HD <3) och roligt gjord. Tyvärr fanns det bara 11 avsnitt än sålänge men det som väntar på någ... aee, skitsamma... Death Note är också snart slut. Den är riktigt jättebra. Nu behöver jag moar tips på sköna animeserier och var jag kan fåtag på dem. NAOW! Claymore, ett måste. Dock avslutad och kort. Dom flesta är faktist det, vilket är lite trist. Dock skönt att veta att man har sett klart den och inte sitter med cliffhangers varje vecka. Om du har mycket plats över och inte har kollat in än så finns det 300(?) avsnitt av One Piece om du är sugen. Good shit. Likaså "standarden" Naruto och Bleach. Ooooh, Samurai Champloo absolut! FMA, FMP, 2x2 Shinobuden <3, Love Hina(wunderbar). Ja, do as you please. Hunter X Hunter är också ganska bra, 92 avsnitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 27 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2008 Claymore, ett måste. Dock avslutad och kort. Dom flesta är faktist det, vilket är lite trist. Dock skönt att veta att man har sett klart den och inte sitter med cliffhangers varje vecka. Om du har mycket plats över och inte har kollat in än så finns det 300(?) avsnitt av One Piece om du är sugen. Good shit. Likaså "standarden" Naruto och Bleach. Ooooh, Samurai Champloo absolut! FMA, FMP, 2x2 Shinobuden <3, Love Hina(wunderbar). Ja, do as you please. Hunter X Hunter är också ganska bra, 92 avsnitt. TY! Jag såg ca 280 avsnitt av OP. Tröttnade eftersom de gjorde samma sak om och om igen. 1. Claymore 2. Samurai Champloo 3. FMA Till och börja med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 27 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2008 Eller så tipsar jag Elfen Lied... Grymt bra serie med mycket blod och sorg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 27 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2008 Eller så tipsar jag Elfen Lied... Grymt bra serie med mycket blod och sorg emo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 27 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2008 emo. Forever Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2008 TY! Jag såg ca 280 avsnitt av OP. Tröttnade eftersom de gjorde samma sak om och om igen. 1. Claymore 2. Samurai Champloo 3. FMA Till och börja med. Mjo, OP är ganska upprepande. Leta upp en person dom vill ha i sitt lag, sen är det 50 avsnitt om den personen, leta en ny person och 50 avsnitt om den personen igen. Dock så verkar det vara ganska långt mellan Nico Robin och Frankey . Claymore har 26 avsnitt och är subbat av Eclipse. SC har 26 avsnitt och är subbat av AF-F. FMA har 51 avsnitt, 1 film och är subbade av flera. Jag har KAA's sub. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 27 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2008 Nu behöver jag moar tips på sköna animeserier och var jag kan fåtag på dem. NAOW! GANTZ Dock slutar serien egentligen mitt uppe i alltihopa, mangan fortsätter fortfarande =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 1 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2008 Kollar naruto varje gång det släpps på dattebayo, bryr mig inte särskilt mycket om det är fillers eller inte. Har ändå inget annat vettigt att kolla på Men icke-filler avsnitten är helt klart bättre. Kollade bleach förut med, men tröttnade på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 30 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2008 Såg The Girl Who Leapt Through Time igår och måste säga att det var den bästa anime-filmen jag sett. Frukansvärt bra story rakt igenom, från början till slut. Se den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Såg nyss Porco Rosso och Laptua. Dom är ju ressigerade av Hayao Miyazaki, av hans verk har jag även sett: * Kikkis Expressbud * Spirited away Och dom nämda ovan. Älskade alla dessa filmer avsevärt och tycker dom alla var grymma. Nu undrar jag, har ni någon liknande att rekomendera? Behöver inte vara av Hayao Miyazaki. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Började idag kolla på Tengen Toppa Gurren Lagann, jag är alltid skeptisk till mecha animes, men Gainax har ju lyckats förut (Neon Genesis Evangelion). Riktigt grym serie faktiskt, hamnar lätt på top5. Pressat 17 avsnitt idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Började idag kolla på Tengen Toppa Gurren Lagann, jag är alltid skeptisk till mecha animes, men Gainax har ju lyckats förut (Neon Genesis Evangelion). Riktigt grym serie faktiskt, hamnar lätt på top5. Pressat 17 avsnitt idag Såg på serien lite snabbt. Pressade alla tills *SPOILER* När brosan dog *SPOILER* Sedan så tröttnade jag och hopp kollade genom resten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts