Jump to content

Football Manager 06,07

tommy killer
 Share

Recommended Posts

Jag spelar fm 07 med real madrid och är på 5e säsongen nu nångång i mars tror jag, och jag har vunnit ligan 2 ggr i rad och leder nu ganska lätt. Har tyvärr inte vunnit nån match med dina siffror, men sista matchen 3e säsongen så mötte jag zaragoza på en 4e plats. Om jag vann så skulle jag få 101 poäng och Palacio var 2 mål efter Agüero i skytteligan inför den matchen, Jag vann med 8-0 och Palacio gjorde 5 mål. Och min säsong slutade med 101 poäng, 1 förlust, 101 gjorda mål typ 20 insläppta, och Palacio vann skytteligan på 25 mål (inte så mycket men han var skadad ca 2 månader). Försökte efter den här säsongen oxå köpa Agüero men de tackade nej tom på ett 1.5 miljarders bud, men som tur är så fick han en klausul för minimbud på 700 miljoner på hans nya kontrakt så då köpte jag honom för det. :ermm:

Min startelva och några av avbytarna:

Casillas

Eduardo Ratinho - Vanden Borre - Ramos - Marcelo

Robinho - Haestad - João Moutinho - Morais

Palacio - Agüero

Bänken bla: Anderson, Vela, Hitslzperger,

7 av mina b-lagsspelare är utlånade till en nykomling i högsta ligan och alla av de är i startelvan, och typ deras viktigaste spelare haha.

Spelartips: Palacio (25 år, Boca Juniors), Agüero (18 år, Atlecio Madrid), Kerlon (18år, Cruzeiro), Marcelo (18 år, Fluminense), Eduardo Ratinho (19? år Corinthians), Vela (17 år, Arsenal)

Alla de här spelarna kan man få för under 200 milj om man köper de tidigt i spelet. Alla är världsklass spelare nästan direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelar FM sedan FM2005. 2007 har jag dock inte kört så mycket än och är bara 25 ligamatcher in med Liverpool, men är hitills obesegrad.

Startelvan brukar vara:

---------------Reina---------------

Finnan-Carragher-Agger-Riise

-----------Xabi Alonso-----------

Gerrard-------------------Kewell

---------------Silva---------------

-------Crouch--------Kuyt-------

Avbytare: Kirkland, Hyypiä, Marcelo, Luis Garcia, Bellamy

Blev förvånad när jag lyckades slå Man U med 4-2 trots att Gerrard blev skadad i första halvlek, men Crouch frälste mig med ett hat trick (w00t)

Redigerad av kling66
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I mitt spel så suger Crouch hårt och Liverpool sålde honom.

Köp David Villa direkt innan Chelsea kommer och tar honom.'

Sergio Aguero, Oscar Ustari,Cristiano är några som är riktigt grymma i spelet.

Köp unga från Fluminense, River Plate eller Porto.

Så här ser min startelva ut förutom att Alexander Farnerud är ordienarie istället för Alex.

Har också ca 5 spelare (grymma) på lån, men de behöver eu pass.

post-2643-1168199902_thumb.jpg

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2006 säsongen 3a i Allsvenskan, vann Svenska cupen

2007 säsongen SM-guld, åkte ut i Ueafacup gruppen (Atl Madrid, Palermo, Toulouse och Shakhtar...), 2:a i RL.

2008 säsongen SM-guld, 3:e plats i CL gruppen (AC Milan, Werder Bremen och Man Utd!), utslagen ur Uefacupen av Palermo i Första utslagsrundan, RL vinnare.

2009/2010 säsongen avgick som manager för Hammarby och tog över Swansea som missat uppflytning från Engelska D2. Transferbudget på 200M SEK pga ny, rik styrelse! 20 spelade matcher ligger 2:a 3 poäng efter Gillingham. de 10 första seriematcherna var 10 raka vinster!

Yeah yeah this game rocks!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började lira idag igen, med bajen ofc..

Startelva:

Lekström

Stoor - Schlebrugge - Marteinsson - Gunnarsson

Furuseth-Olsen - Jensen - Walker - Aubynn

Paulinho - Nhleko

Avbytare: Sleyman, Zengin, J.Jensen, Chanko och nån ungdomsspelare..

När transferfönstret öppnar igen ska jag köpa en ny forward (Runström) och försöka locka till mig Eguren + en ny målvakt, efterom jag sålde Covic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vann 2007 på Dreamhack. Om någon vill köpa (nytt, inplastat), säg till. Bra pris.

Om ingen köper (Blocket hjälper inte), måste jag öppna och spela. Är det kul?

Spelade det här om dagen.

Ingenting för mig då jag inte är någon inbiten fotbollsfantast.

Fifa spelen är roligare eftersom att man fick spela då.

Men för dom som är intresserade av fotboll på sidan av planen så är det ett spel som dom kommer gilla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor