Jump to content

Viket Kött föredrar du ?

tomaten
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Finns många. Mycket hänger på vilken marinad som används (den där färdiga vitlöksmarinaden som finns på konsum rekomenderas mycket) Oxfile, karre´fläskkotletter, kyckligfile är nog favoriterna.

Hund vet jag inte men skall prova när jag åker till kina. Skall tydligen smaka som kycklig och vara mycket gott.

@StellHell: Callamares är gott men man missar "poängen" med bläckfisk.

Spring bort till delikatessen och köp ett paket bläckfisk, skär bort skallen och plocka bort ryggraden och wooka resten i lite olivolja, lägg i en skål, blanda i sweethot chilli sås och käka som chips. Finns inget godare.

Helt rätt. Marinad kan göra halva grejen.

Kan inget annat än älska revbensspjäll, marinerade med Honung och vitlök. Det söta som gör att det känns som köttet smälter i munnen.. Galet vad gott!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar TYP allt kött. Jag gillar inte fisk och älg. Det är typ det enda jag kommer på at the moment.

Fisk gillar jag inte för att jag inte gillar det och älg gillar jag inte för att jag tycker det är för segt. Flera år i rad så har vi fått älgkött från morfars jaktlag, det har ju varit trevligt men det är som sagt för segt för lilla mig.

Dock kan jag säga att struts är gott. Det är redigt gott. Var ett tag sedan jag åt det men gott var det :lol: .

Hum? Älg....segt? vad fan säger du?. ;)

Förövrigt så är väl råddjur, älg och även kyckling är min favorit. fast vildsvin är gott med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När har du ätit det? :lol:

Eller ljuger du? ;)

Men shit, man kan köpa krokodil på Ica Focus. Där kan man även köpa zebra-kött. Några andra roliga köttsorter också.

Jag säger att älg är segt. Kanske beror lite på hur det tillagas och vilken bit det är av älghelvetet. Mamma brukar göra typ tunna skivor av någon bit. Det går en senmoj i mitten av den typ... den brukar vara ganska seg. Men med klyftpotatis och sås till så blir det la gott. Men det tillhör inte favoritköttet.

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger att älg är segt. Kanske beror lite på hur det tillagas och vilken bit det är av älghelvetet. Mamma brukar göra typ tunna skivor av någon bit. Det går en senmoj i mitten av den typ... den brukar vara ganska seg. Men med klyftpotatis och sås till så blir det la gott. Men det tillhör inte favoritköttet.

Correct, Det beror helt på vilken bit man använder, testa typ älg filé så ska du nog ändra dig snart ska du se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor