Jump to content

Språk-Tråd.

Maimstream
 Share

Recommended Posts

Är det ingen som tycker att man kan uttrycka sig mer på de engelska språket?. Tillexempel, I Love you, You wanna make out?, Kiss me, hugg me.

Det känns lite fånigt att säga "Jag älskar dig.... vill du hångla?"...

Aja jag vet inte men Engelska har jag alltid gillat som språk.

Joo. Mother fucker låter jättedumt på svenska.

Läste franska på högstadiet. Ångrar att jag inte tog spanska, som jag har blivit lite intresserad av på senare år. Franskan var skitjobbig, fick kämpa som fan för ett G. Är väldigt dåligt på allt som har med språk att göra. Engelskan var också jobbig på högstdiet, men lättare på gymnasiet. Arabiska skulle vara kul att kunna. Det är ju ändå ganska vanligt nu för tiden (här i Sverige).

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns nå program på altavista som kan översätta. välj från vilket språk till vilket språk du vill översätta. Man kan också översätta sidor från t.ex. spanska till engelska. OBS! Det finns inge svenska!

Altavista - Babel Fish Översättning

Själv så tycker jag att serbiska (min hemspråk) är rätt så svårt o lära sig :teehee:

men däremot är spanska inte så svårt o lära sig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Talar flytande svenska, och kan ta mig fram i engelsktalande land utan problem. Jag läste spanska i högstadiet - Grunderna finns där någonstans, men det gäller att väcka dem till liv (har upptäckt att se på filmer av Almodóvar fungerar som en bra återuppväckare. Det, och så är de underhållande). Jag läser nu japanska, och är inne på andra året - Nihon-go wa muzukashii desu. Känner nu i efterhand att jag borde fortsatt med spanskan, då jag antar att jag haft mer användning av det.

Men men; språk är skiten, och - beroende på lärare - favoritämnet i skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor