Maimstream Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Hallow! Jag har upptäckt mig själv med att vara ganska intresserad utav en del språk, både talandes i och utanför Sverige, och jag tänkte att lite annat folk kanske också skulle vara det. Så jag tänkte mig att här skulle man kunna disskutera allt som har med språk att göra. Både talspråk och skriftspråk får plats här. Du kanske vill ha en bra och billig ordbok, eller en länk till någon sida där man kan läsa om språk-kurser, eller måhända att du ska åka på språkresa och vill veta något bra ställe att åka till? Detta är då språk-tråden. Skräp or not, jag bryr mig inte. HAhaHAhaHAha! Själv skulle jag vilja veta hur man lättast kan lära sig Spanska, som jag har börjat visa intresse för på senare år. Tack på förhand och håll spammandet borta, tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Själv skulle man vilja lära sig Italienska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Engelska är utan tvekan favoritämnet. I högstadiet var mitt Tyska min favorit, och jag var faktiskt riktigt duktig (min lärare sa att jag var bäst på skolan, och att han egentligen inte fick säga såna saker), men sen glömde jag bort så jävla mycket på sommarlovet mellan högstadiet och gymnasiet.. Har varit en lång väg tillbaks, men nu börjar det komma igen. Inte mvg-nivå än, dock. Men som sagt.. Engelska.. Love it. Svenska går inte av för hackor heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 (redigerad) Själv skulle jag vilja veta hur man lättast kan lära sig Spanska, som jag har börjat visa intresse för på senare år. Finns det inte spanska som språkval på din skola? @ Kebab, usch för tyska och engelska. Hooray för svenska MVG Redigerad 4 januari, 2007 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 4 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Finns det inte spanska som språkval på din skola? Min gamla skola hade en lärare som inte brydde sig om att lära eleverna utan bara sköta sitt arbete - I sin egen takt. Sedan i slutet utav åttan så sade hon upp sig i rädsla utav att bli sparkad och jag gav förgäves upp spanskan då. Nu går jag ju som du vet IV, och vi har endast läst Svenska, Engelska och Matte på den "skolan" som jag har gått denna termi på nu, och nu nästa vecka börjar jag på en ny skola. Så jag har haft lite otur med språkvalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Jag går nu i 2an på gymnasiet, och läste under hela högstadiet spanska. Jag har inte läst nåt språk i gymnasiet men är intresserad av portugisiska så jag har läst det hemma, genom att surfa på nätet kolla på filmer chatta osv. och nu kan jag mer portugisiska än jag kunde spanska när jag var som bäst. Man kan lära sig sjukt mycket om man är intresserad av något, om man t,ex bara läser spanska för att man måste i skolan så lär man sig nte så mycket, men om man är intresserad och kollar på filmer och skaffar kontakter från det landet så kan man lära sig otroligt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Varför måste alla länder ha sitt eget språk? Eller ja, nästan alla. Tänk hur mycket enklare allt hade varit om det bara funnits ett enda språk i hela världen. Då skulle jag inte behöva tänka på att lära mig ett helt nytt språk bara för jag vill flytta till andra sidan jordklotet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Engelska är utan tvekan favoritämnet. I högstadiet var mitt Tyska min favorit, och jag var faktiskt riktigt duktig (min lärare sa att jag var bäst på skolan, och att han egentligen inte fick säga såna saker), men sen glömde jag bort så jävla mycket på sommarlovet mellan högstadiet och gymnasiet.. Har varit en lång väg tillbaks, men nu börjar det komma igen. Inte mvg-nivå än, dock. Men som sagt.. Engelska.. Love it. Svenska går inte av för hackor heller. Ja, engelska är absoluta favoritämnet här också. Har superbra lärare i det, och tycker det är kul också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Spanska är det enklaste språket att uttala ord på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Vi har inte längre språk på schemat, istället ett ämne som kallas humaniora där vi får lär oss om olika ämnen som har med samhällskunskap att göra, sedan skriver vi uppsatser utifrån det vi har lärt oss och får sedan väldigt bra feedback för att kunna bättra vårt sätt att uttrycka oss, detta både på engelska och svenska. Jag har aldrig tyckt om språk lektioner förut, mitt MVG i engelskan fick jag bara för att jag skrev två, enligt läraren, bra uppsatser på slutet. Därför är detta enligt mig ett bättre sätt att jobba med språk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Varför måste alla länder ha sitt eget språk? Eller ja, nästan alla. Tänk hur mycket enklare allt hade varit om det bara funnits ett enda språk i hela världen. Då skulle jag inte behöva tänka på att lära mig ett helt nytt språk bara för jag vill flytta till andra sidan jordklotet. ála Star Wars. (Galactic Basic) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Det språk jag är mest intresserad utav är väl engelskan. Lätt att förstå, lätt att prata, och ja... intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Engelska är intressant, Franska är nog det värsta tidsslöseri man kan hålla på med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Engelska är intressant, Franska är nog det värsta tidsslöseri man kan hålla på med Il n'est pas celui dur à apprendre. Om man har internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Har alltid velat lära mig Japanska som tredje språk, då jag kan svenska och engelska så pass bra att det inte skulle vara några problem att flytta till ett engelsktalande land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Är det ingen som tycker att man kan uttrycka sig mer på de engelska språket?. Tillexempel, I Love you, You wanna make out?, Kiss me, hugg me. Det känns lite fånigt att säga "Jag älskar dig.... vill du hångla?"... Aja jag vet inte men Engelska har jag alltid gillat som språk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Japanska vore coolt, och finska låter lite roligt... Men jag har släkt i finland också så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Är det ingen som tycker att man kan uttrycka sig mer på de engelska språket? Är svårare att utrycka sig på sitt modersmål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Är svårare att utrycka sig på sitt modersmål. Eh? Det är rimligtvis lättare att uttrycka sig på det språket man lärt sig sedan man var 0. Annars har man halkat efter endel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Engelska är det som gäller, skulle vilja lära mig flytande italienska också.. Skulle vara fräckt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts