Cyper Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Jag har hört att det är ganska stor skillnad mellan Mafia på PS2 och PC. Jag har det bara på PS2 och har klarat det två tre gånger. Storyn är ett mästerverk, men Freeride är inte mycket att hänga I granen. Döda gangstrar och köra taxi. Sen spawnas lik bort väldigt fort också. Hur är det på PC? Hur stor är skillnaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Det är väl grafik och kontroll som är överlägset på PC, annars är det nog inget mer. Döingarna kanske är kvar lite längre på PC möjligtvis, vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Free-ride extrem finns på Pcversionen. Det är som vanliga freeride fast man gör uppdrag för att få nya bilar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Enligt recensionerna har PS2 och XBOX-versionerna ett racingläge istället för Freeride Extreme. Det och grafiken är väl de största skillnaderna. Jag har bara spelat PC-versionen men Cyprez eller nån annan som har spelat det på konsol kan väl berätta lite om racingläget? Kör man i staden eller är det nya banor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 (redigerad) Har det på ps2 men planerar att köpa det till xbox. Här är vad jag vet om konsollversionerna av spelet: Grafiken är sämre än i pcversionen. Xboxen ser väl ok ut totalt (overall). Båda versionernas cutscener ser lika bra ut som på PC vilket är bra. Som arvid sa är FRE ersatt med racing på konsoll. Man är i samma stad och kör samma uppdrag. PS2versionen är nog den bästa om man jämför med xbox. Grafiken är ju inte så bra som på pc eller xbox men tommy kan iaf utföra sina rullningar i skottstriderna vilket han inte kan på xbox. Sen är bilfysiken inte lika bra som på PC. Här är bilarna klumpiga och tråkiga att köra. Redigerad 5 januari, 2007 av fido vercetti Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Har det på ps2 men planerar att köpa det till xbox. Här är vad jag vet om konsollversionerna av spelet: Grafiken är sämre än i pcversionen. Xboxen ser väl ok ut totalt (overall). Båda versionernas cutscener ser lika bra ut som på PC vilket är bra. Som arvid sa är FRE ersatt med racing på konsoll. Man är i samma stad och kör samma uppdrag. PS2versionen är nog den bästa om man jämför med xbox. Grafiken är ju inte så bra som på pc eller xbox men tommy kan iaf utföra sina rullningar i skottstriderna vilket han inte kan på xbox. Sen är bilfysiken inte lika bra som på PC. Här är bilarna klumpiga och tråkiga att köra. Har du ens spelat det på PC? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Har du ens spelat det på PC? Det har han högst troligtvis inte. Han är en sån där, Jag-har-bara-spelat-på-ps2-men-kan-allt-pojke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Har du ens spelat det på PC? Jag har spelat det på pc och xbox, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 (redigerad) Skillnader en gång för alla: -Grafiken är hemsk på PS2 -Inget blod -Sämre bilfysik -Ingen möjlighet att åka med tåg och spårvagnar -Många detaljer borttagna -Färre karaktärsmodeller -Mindre prylar och annat på gatorna -Färre antal bilar och bilmodeller ute på gatorna -Bara killar som pedestrians i free ride -Hunden är borttagen -Påskägg och häftiga händelser från PC-versionen finns inte kvar -Som sagt massa detaljer borttagna, killen vid bensinmacken till exempel som tankar åt en finns inte i PS2 -Man kan inte längre söka igenom fickorna på liken och så vidare eftersom de försvinner på en gång -Färre animationer på pedestrians med mera -Det finns ett racingläge som suger Ett plus finns dock med PS2-versionen: +Man kan välja svårighetsgrad på race-uppdraget Kort sagt: Spela den mästerliga PC-versionen eller gå miste om allt. Redigerad 20 maj, 2007 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2007 (redigerad) Vadå inge blod man kan gå in och ställa in det. Redigerad 20 maj, 2007 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 22 maj, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Vadå inge blod man kan gå in och ställa in det. Inte på PS2 eller fläskbox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bujar Skrivet 27 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2007 Jag har hört att det är ganska stor skillnad mellan Mafia på PS2 och PC. Jag har det bara på PS2 och har klarat det två tre gånger. Storyn är ett mästerverk, men Freeride är inte mycket att hänga I granen. Döda gangstrar och köra taxi. Sen spawnas lik bort väldigt fort också. Hur är det på PC? Hur stor är skillnaden? hur hittar jag (kill sergio morello) hur gör jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts