Digger Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Hejsan! Jag funderar på att köpa GTA SA men efter alla resesioner som jag har läst om SA så börjar jag bli lite osäker. För det första så har ju VC en mycket trevligare miljö, jag menar då himlen, solnedgångarna osv. färgerna helt enkelt. Men hur är det på SA?, är färgerna mer "tråkiga" där? och är grafiken bättre i SA? Vilket föredrar ni att spela, VC eller SA? Tacksam för svar. /Mattias. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Vice City. Det verkar som du åtminstone sett båda spelen förr... Musiken är viktig. Gillar du rap och hiphop, eller åttiotalsklassiker från rock och pop? Jag tycker faktiskt att soundtracket till SA var någorlunda bedrövligt eftersom varje kanal har hiphop och/eller eller rap, eller techno, undantaget två kanaler där den ena spelar country och den andra spelar någorlunda bra gubbrocksmusik. Men det är en kanal. Tänk på det. Jag byter alltid till någon av de två kanalerna, men man blir skittrött på det och stänger av radion varje gång man sätter sig i en ny bil. Det är illa! I VC innehåller varje kanal pop, hårdrock och gamla åttiotalsballader. "Ballad" låter väl äckligt, men det är riktiga klassiker. Det finns dessutom en spansk musikkanal med salsa/mambo, och en hysteriskt rolig pratkanal. Det är utan tvekan det bästa och mest seriösa licensmusik-soundtracket jag hört. Gillar du gangsterfilmer (Gudfadern/annan maffia) eller slum/ghetto/whazzupnigga-film? VC är maffia, SA är ett yngling-kommer-undan-polisen-men-har-familjeproblem-spel. Miljön är vackrare i VC, men mycket större i SA. Storyn är bättre i VC. Musiken är bättre i VC. Fysiken tycker jag är skönare i VC. Ja, jag är väldigt partisk. Men vill du ha brutalt ärliga åsikter kan jag sammanfatta här: VC, fördelar: Underbar musik, vackra miljöer, bättre röstskådespel, bättre story. Ger ett behov/väldig lust att spela om spelet flera gånger. Lagom mycket saker för 100%. SA, fördelar: En relativt enorm storlek, kanske också längre hållbarhet, längre speltid. Man kan simma. VC, nackdelar: Man kan inte simma, kanske lite kort story även om den räcker länge. SA, nackdelar: Gräsligt soundtrack, en evighet innan fuck-mothafucka-nigga-yo-biatch:et ebbar ut, fjantiga hoodproblem, ibland känns det tungt och jobbigt att komma vidare i spelet. "Snart slipper jag den här snubben/den här miljön/dessa uppdrag". Sjukt mycket samlande för att få 100% - jämför Vice Citys 100 paket + 35 rampages + 36 hopp på VC-ytan med San Andreas 100 tags + 50 foton + 50 hästskor + 50 ostron (dyka och leta i vattnet!) på den stora ytan. VC: 171, SA: 250. Missförstå inte, jag är nu överdrivet kritisk mot SA. Det duger, mest pga storlek och större frihet. Men det är jobbig story och dålig musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Soundtracket i SA är bättre än i VC, enligt mig. Men jag gillar ju också hiphop. Men det är ju inte allt. Sen tycker jag nästan allt är bättre i VC. Känslan, färgerna, storyn. Men gillar också Gangsta stilen i SA. Enligt mig är båda två spelen värda att köpa, lätt. Men har du inte råd så ta då VC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Digger Skrivet 3 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Det låter som det får bli VC Lite billigare också. Tack för svaret. Oj.. Svaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Om du har möjlighet så tycker jag att du ska skaffa båda. Fast Vice City är absolut bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hell_boy Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 SA, Tycker att det lite för mycket hip-hop och rap, Men grafiken är skön, Och förresten En radio kanal spelar Mest rock, Lite rapcore men det är bara typ 1-2 låtar, Tycker nog Att SA är bäst också för att man kan ju simma, cykla, och inte minst ha en egen flickvän. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Linus127 Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 Tycker nog Att SA är bäst också för att man kan ju simma, cykla, och inte minst ha en egen flickvän. jag tycker mest flickvännerna i SA var jobbiga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hell_boy Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 jag tycker mest flickvännerna i SA var jobbiga Ah jag vet men dom är roliga och slå på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 4 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2007 (redigerad) Ah jag vet men dom är roliga och slå på! Haha, fyfan vad jag garvade Och ja, dom är riktigt jobbiga. Edit: Sen ska det vara att slå på Redigerad 4 januari, 2007 av SiXxe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Linus127 Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Roligare att ta med dom på en flygtur och hoppa ur planet och se på när dom slår ihjäl sig när man själv har fallskärm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hell_boy Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Roligare att ta med dom på en flygtur och hoppa ur planet och se på när dom slår ihjäl sig när man själv har fallskärm Hahaha...Har aldrig testat. Men jag dejtade Barbara igår tills jag fick "Cop-outfit" Sen sköt jag ihjäl henne! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Vice City. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2007 Vice City. Va?! Jag trodde du var SA-fanboy, men det kanske bara var Cortez? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hell_boy Skrivet 7 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2007 Jag fattar inte vad alla ser i Vice City..Okej stilen och musiken va bättre men annars inget annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2007 Jag fattar inte vad alla ser i Vice City..Okej stilen och musiken va bättre men annars inget annat? Au contraire, vad i helv... är så bra med SA? Inget är bättre utom storlek. Ofta kändes det tungt att komma vidare i storyn, och det var en pina att klara 100%, åtminstone att ta tagsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 8 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2007 SA är mycket bättre än VC tycker jag. Musiken eftersom jag gillar hip-hop. Jag älskar storyn och allt med ghetto och gangsters. Och det är mer variation på uppdragen i SA än i VC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 8 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2007 När man har kört San Andreas precis känns inte Vice City speciellt roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Jodå. Jag älskar VC och tycker att SA är ett okej spel, spelar oftare VC än SA nu för tiden. Om man är grafikbög(ja, VC har inte lika bra grafik, framför allt bilarna ser inte så bra ut)och stör sig på småsaker och föredrar miljön i SA, så visst är det kanske bättre då. Men VC kan vara kul även om man har spelat SA. VC är kul just för att man spelat SA. Sug på den, era sketna SA-fans! Men VC var bättre än SA redan innan SA släpptes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Enkelt sagt, enkelt tänkt. SA för funktionerna, längden och storleken. VC för staden, atmosfären och solnedgången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts