Kiedis Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 (redigerad) Lite smått inspirerad av tråden "2006 bästa skivor" tänkte jag informera om vad som komma skall under 2007, vet att man skulle skriva i den tråden vad man hoppades på under 2007, men här är faktan om vad som KOMMER under 2007. Januari Aretha Franklin Art Garfunkel Talib Kweli John Mellencamp Mya Skinny Puppy Andrew WK Norah Jones Caroline af Ugglas Funkstörung Jay-Jay Johanson Front 242 Frida Hyvönen Docenterna DJ Hell Field Music Clinic Gruff Rhys Bracken Clap Your Hands Say Yeah Salem Al Fakir Februari The Ataris Apples in Stereo The Bravery Bloc Party Erik Segerstedt Fabolous Idlewild Massive Attack Type O Negative Willie Nelson Kamera Natalie Cole Mstrkrft Ane Brun Fall Out Boy Rickie Lee Jones Sondre Lerche Calla Bobby Conn Yoko Ono Sandra Sophie Zelmani Weeping Willows Mars !!! Air El-P Son Volt Adult Guns'n'roses LCD Soundsystem Low Asta Kask Black Rebel Motorcycle Club Dio Alicia Keys Mauro Scocco Megadeth Mandy Moore Smashing Pumpkins Static-X Velvet Revolver April The Ark Kelly Clarkson Death By Stereo Dinosaur Jr Maria McKee Rush Sahara Hotnights Donna Summer Uncle Kracker Maj Aerosmith Joan Armatrading Chris Brown Limp Bizkit KT Tunstall Hardcore Superstar Juni Bullet for my Valentine Wyclef Jean Britney Spears Sum 41 U2 Någon gång under året Ace of Base Arcade Fire Annie Architechture in Helsinki Ash Auf Der Maur B-52´s Bad Religion Bryan Adams Jeff Beck Big Boi Breeders Bright Eyes Built to Spill Clem Snide Cornelius Black Crowes Blur David Bowie Chester Bennington (ex-Linkin Park) Foxy Brown Nathalie Brown Cake Camp Freddy Cam'ron Vanessa Carlton JC Chasez Chemical Brothers Cher Neneh Cherry Cirkus Coldplay Common Coolio Counting Crows Chris Cornell Crazy Town The Cult The Cure Taylor Dayne Dead or Alive The Donnas Death Angel Gavin DeGraw Zach de la Rocha Dido Distillers Dr Dre Doves Dream Hilary Duff Duran Duran Eamon The Eagles Steve Earle Melissa Etheridge Eve The Fall Feist Neil Finn 50 Cent Filter Fishbone John Fogerty Fountains of Wayne Franz Ferdinand Fugees Fläskkvartetten Peter Gabriel Jose Gonzalez Gnarls Barkley The Go! Team Good Charlotte Macy Gray Green Day Halford Happy Mondays PJ Harvey Gemma Hayes Lauryn Hill Him Hard-Fi Hot Chip The Hives India Arie Interpol Michael Jackson Jethro Tull Damien Jurado Jimmy Eat World Scarlett Johansson Judas Priest Kaiser Chiefs R Kelly Chaka Khan Kid Rock King Diamond Kiss Kings of Leon Lenny Kravitz Avril Lavigne Annie Lennox Lil' Mo Linkin Park LL Cool J Kent Jennifer Lopez Courtney Love Jesse Malin Marilyn Manson Maroon 5 Mario Mika Magnetic Fields Maximo Park Mercury Rev Metallica Moby Johnny Marr & The Healers Matchbox Twenty Robert Trujillo Millencollin Kylie Minogue Modest Mouse Monster Magnet Mötley Crüe Ultra Nate Nerd Nine Inch Nails Nisse Hellberg No Doubt Oasis Offspring OMD Pixies PM Dawn Polyphonic Spree Pras Prefuse 73 Portishead The Postal Service Radiohead Rancid REM The Rakes RJD2 Kelly Rowland Roxy Music Satellite Party Scorpions Simple Minds Simple Plan Slipknot Social Distortion Spoon Spiritualized Stacks Stereophonics Therapy Tegan & Sara Toprtoise Billy Bob Thornton Three 6 Mafia The Thrills Travis Urge Overkill Underworld Unkle Suzanne Vega Tom Vek Paul Wall Ween The White Stripes Wilco Lucinda Williams Stevie Winwood Wu-Tang Clan ZZ Top White Strips är alltid intressanta. Nine Inch Nails likaså. Vad Michael Jackson har att ge 2007 ska bli roligt att höra. Jose Gonzalez debut var underbar, hoppas på en lika bra uppföljare. Metallica såklart, dom jobbar med Rick Rubin, då brukar det bli bra. Vad har Pharrell Williams gjort med The Hives? Chris Cornell solo igen, hoppas på en Audioslave turne blandat med hans sologrejer. Det kommer som synes komma en massa nya och förhoppningsvis bra plattor under året, ser lovande ut. Källa:Expressen/Musikbyrån Redigerad 3 januari, 2007 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Intressanta Hardcore Superstar Chris Cornell Millencollin Oasis White Stripes. Man får hoppas på något bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 (redigerad) Många intressanta i listan. . Ser ut att bli ett roligt år Edit: Morotssoppa Redigerad 3 januari, 2007 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Som jag sa i den andra tråden så ser jag fram emot Metallica och Bullet For My Valentine. Såg nu också att Green Day kommer med nytt, får väl se om det är nåt intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Mja.. Snabbslummrade genom den där listan och dessa verkar intressanta iallafall. Dio Slipknot Oasis Sen har jag hört att Kamelot och Heed ska komma med nytt fräscht under 2007. Dessa ser jag mest fram emot. Sen vet jag inte men jag hoppas att Machinae Supremacy kommer med nåt nytt under 2007. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Killswitch engage kommer till stockholm den 22 Januari och spelar på Debaser! Förbandet blir Bring me the horizon, ett jävligt bra metal band! Killswitch Bring me the horizon @ myspace Jag tror dok biljetterna är slut. Men hoppas på att det kommer in nya! Någon som ska dit? Men lyssna gärna på banden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Ja Courtney Love är ju alltid bra, Hardcore Superstar och White Stripes är ju inte så pjåkigt det häller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Fall Out Boy - I Dig It. Garanterad köpning. Megadeth - Varför inte? Lär väl kanske köpas, kanske inte. Bullet for my Valentine - Självklart. Garanterad köpning. Sum 41 - Lär hända. Hilary Duff - Här skojjade jag bara... Good Charlotte - Lär hända, inte säker. Green Day - Lär hända, inte säker. Him - Lär hända, inte säker. Avril Lavigne - Jo förmodligen, några bra låtar brukar det vara. Linkin Park - Kanske, men troligast förtränger jag det. Offspring - Of Course.! Garanterad köpning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Lodger - How vulgar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Nightwish och Kiss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Killswitch engage kommer till stockholm den 22 Januari och spelar på Debaser! Förbandet blir Bring me the horizon, ett jävligt bra metal band! Killswitch Bring me the horizon @ myspace Jag tror dok biljetterna är slut. Men hoppas på att det kommer in nya! Någon som ska dit? Men lyssna gärna på banden! Fan, Bring Me the Horizon lät ju riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Efter en snabbscrollning genom listan såg jag någon som kanske hamnar på hyllan inom detta år. Främst: Oasis U2 Sen kanske man kollar in Crazy Town. Dom hade ju den där låten, Butterfly, för några år sedan. Den var ganska bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Jag är så jävla uppspelt inför detta musikår. Enligt visa ganska stabila källor ska man får vänta sig en The White Stripes skiva till sommaren som Jack och Meg ska börja sepla in framåt våren, det är därför man inte kan se några turnédatum på The Raconteurs hemsida. Men det trots allt ingen riktig källa. Skulle vi inte få någon Stripes skiva detta år, så är chansen stor att The Raconteurs istället släpper nytt, men det lutar mest åt The White Stripes, eller kanske både The Racs och Stripes på ett ochs amma år. Det vore diamant. Sen skulle det vara jävligt ballt om Chinese Democracy verkligen skulle komma i Mars, exakt samma datum som Black Rebel Motorcycle Club släpper sin nästa. Just BRMC ser jag fram emot med nöje. Sen får man ju hoppas att Arcade Fire kommer med lika bra album igen och att The Hives släpper lika lyckad platta som senast. Nej, detta kommer nog bli ganska kul år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Längtar mest efter Interpol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 (redigerad) Dr.Dre 50 cent Young Buck T.I. Eminem Linkin Park Ja nästan alla rappare förutom Paul Wall. Redigerad 3 januari, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Dr.Dre 50 cent Young Buck T.I. Eminem Linkin Park Ja nästan alla rappare förutom Paul Wall. Rätt lam musikstil om det inte finns fler än dom där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Metallicas skiva ska väl komma detta året? Är väl enda jag kanske har kastat mitt öga på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Metallicas ska nog inhandlas och jag kastar nog ett getöga på slipknot. Om system of a down kommer med något nytt så köps nog den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 Fall Out Boy - I Dig It. Garanterad köpning. Megadeth - Varför inte? Lär väl kanske köpas, kanske inte. Bullet for my Valentine - Självklart. Garanterad köpning. Sum 41 - Lär hända. Hilary Duff - Här skojjade jag bara... Good Charlotte - Lär hända, inte säker. Green Day - Lär hända, inte säker. Him - Lär hända, inte säker. Avril Lavigne - Jo förmodligen, några bra låtar brukar det vara. Linkin Park - Kanske, men troligast förtränger jag det. Offspring - Of Course.! Garanterad köpning. Yeah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2007 (redigerad) Bloc Party - Fantastisk skiva, dock synd att den läckt ut några månader i förväg. Guns 'n' roses - Kul, om den verkligen släpps i år! Black Rebel Motorcycle Club - Bra brand, förtjänar absolut uppmärksamhet Smashing Pumpkins - Som ovan Velvet Revolver - Contraband var bra, hoppas på en röjig uppföljare The Ark - Bra "På glatt humör"-pop U2 - De två-tre senaste skivorna har varit sådär: finns en del fantastiska spår, en del dåliga. Bright Eyes - Gogo, depressiv ångestframkallande singer/songwriter-pop! Nej, men "I'm Wide Awake..." gillar jag starkt, hoppas på en bra uppföljare. Blur - Ingen kommentar, hoppas på en bra skiva Chester Bennington - Fantastisk sångröst, hoppas att han brutit sig fri från Linkin Park-genren, och skapar något nyskapande. Ser fram emot! Coldplay - Väldigt bra band, hoppas på en bra skiva Franz Ferdinand - Läste någonstans att de skulle ta en lång paus, men jag hoppas absolut på en skiva. Jose Gonzalez - Trevlig, lågmält pop - Veneer var fantastisk. Green Day - Oh ja The Hives - <3; typ, det bästa livebandet jag sett. Gogo festivalsommar! Kings of Leon - De svänger, och har släppt två(?) bra skivor hittills. Kent - Yay, tror jag. Metallica - Inget större fan, men metal/hårdrocksscenens största band, typ, måste uppmärksammas. Pixies - Mysigt! The Postal Service - Gillar "Give Up" starkt Radiohead - Mycket bra band, ser fram emot. Travis - Trevlig pop, gillar främst "The Man Who" The White Stripes - Ser verkligen fram emot detta, gillar starkt syskonduons (Tack, GTApimpfoolife!) deras musik! 2007 ser ut att bli ett bra år, om hälften av detta stämmer. Redigerad 3 januari, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts