Jump to content

Spel idés topicen

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min spel idé:

Freeroam/karriär\simulation även 3:rd Person Shooter

Tiden var i början på 1900-talet och ända fram till slutet av 1900-talet.

Du vaknar upp som en uteliggare som haft ett hårt liv. (Du får också göra utséendet själv och välja från vilket land du härstammar)

Du ska starta ditt eget Gäng/mafia/liga eller så fortsätter du ditt hårda liv som uteliggare med kampen om mat.

Men du kan också skaffa et jobb och köpa en fin bostad och bil eller cykel.

Hur det går och vad det blir till avgörs av spelaren och spelandet.

Sen finns det 52 jätte stora städer man kan åka mellan, antingen med bil/buss (möjligtvis tåg) eller båt (eller också

senare i tiden flyg).

Du bygger upp din egen street mob(Aka. Gäng), gör inbrott, säljer knark.

Rekryterar medlemmar, tar över områden.

Du bygger upp din egen mafia går och får kontroll över alla inkomster, genom hot, skandaler och mutning etc.

Och är ute efter att få en arvinge av din tron och du skyddar din familj i vått och torrt och ser till att

ingen av dem blir skadade. Senare när din död är kommen så fortsätter du som din arvinge eller någon annan av

sönerna eller dötrarna (gäller också förståss andra grejjerna).

Du får också högst antagligen, fiender och rival gäng.

Men du får också många nya vänner och kamrater men alla är inte att lita på.

Du måste äta, sova, pissa, skita. Dricker du och röker och knarkar får du också sådanna behov och

det här varierar mellan hur mycket droger du tar, tar du mycket droger behöver du mycket också

men du kan också dra ner på behoven genom att ta lite mindre och mindre, tar du inte dem

börjar du må illa och kan kasta upp eller så får du huvudvärk och blir väldigt trött.

Och så måste du springa till butiken själv och handla det du ska ha eller så har du din tjänare att göra det.

Vad som finns att köpas: Kött, pasta, potatis, grönsaker och många andra maträtter.

Olika Tobak sorter, öl, spriter.

Finns också vapenbutiker, för att få et vapen måste man ha skaffat vapen license eller så mutar man

han i butiken på lite saftiga pengar. Eller så går man och letar upp någon som säljer vapen svart.

Men vad man än gör så måste man akta sig för Polisen. De kan ta fingeravtryck och allt möjligt.

Så får man dom efter sig för nåt allvarligt så är man efterspanad hela livet

Men om man får dom efter sig kan man söka sig till någon annan stad (väldigt svårt eftersom folk håller koll)

Och får man dom eftersig i en stad är dom lite uppmärksamma i de andra städerna.

Men det går också att muta poliserna och vittnena för att klara sig

Finns många möjligheter och sånt gillar jag :D

Man har också möjligheten att skippa tiden, men skippar man den för mycket kan

det skita sig på den tiden man skippar.

man kan skippa från 1 dag till 10 år

och saker och ting ändras värkligen på den tiden.

Och sen finns också hour skip som gör så man kan skippa timmarna

men världen lever fortfarande på den tiden.

10 Sekunder per minut istället för 1 sekund per minut som i GTA och Sims spelen

Orkar inte skriva mer.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt, riktigt intressant idé :D

men är det ett odödligt spel eller kan det ta slut nån gång?

Det blir svårare och svårare för varje år.

Men lever man som en normal man kan man hålla ihop tills man blir uttråkad på spelet.

Men har man en massa fiender bland sig säger det till sist pang eller så har man ett knivhugg i sig.

Och om sonen/dottern är för ung eller att man inte har någon. Då tar det slut. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir svårare och svårare för varje år.

Men lever man som en normal man kan man hålla ihop tills man blir uttråkad på spelet.

Men har man en massa fiender bland sig säger det till sist pang eller så har man ett knivhugg i sig.

Och om sonen/dottern är för ung eller att man inte har någon. Då tar det slut. :D

Aha då förstår jag

Gillade den där ideén skarpt.

Nånsin funderat på att skicka in ideén till nått spelföretag och tjäna pengar? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha då förstår jag

Gillade den där ideén skarpt.

Nånsin funderat på att skicka in ideén till nått spelföretag och tjäna pengar? :D

Nepp kom nyss på den, men ska fundera på saken :D

Men den är antagligen lika omöjlig som den är bra ;)

Man får bara hoppas att någon dag så föds ett liknande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men den är antagligen lika omöjlig som den är bra :rolleyes:

Faktist så tror jag inte det.

Den idéen jag hade har jag suttit med ett bra tag, har t.o.m skrivit ner Storyn till den på papper och allting, Bandesign och skit har jag börjat lite smått med.

Jag ska faktist pröva att skicka idéen till ett bra spelföretag och se vad som händer med det hela :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktist så tror jag inte det.

Den idéen jag hade har jag suttit med ett bra tag, har t.o.m skrivit ner Storyn till den på papper och allting, Bandesign och skit har jag börjat lite smått med.

Jag ska faktist pröva att skicka idéen till ett bra spelföretag och se vad som händer med det hela :P

ZcruweN kmr ta alla din pengar I_lol :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, här är min idé.

Mänsklighetens historia har ändrats nästan från grunden. Alla stora supermakter sedan tidig historia har överlevt. Genom erövringar och fredliga sammanslagningar består världen bara av en massa stora supermakter:

Egypten

Rommarriket

Napoleons Frankrike

Polen

Kinesiska imperiet

Kalmarunionen

Sovietunionen

Brittiska Imperiet

USA

Arabien

Sydafrika

Israel

Nazi-tyskland

Japan

Australien

Se sista småländerna försvann under andra världskriget, så Tyskland erövrade Österrike, Schweiz, Belgien och några andra smånationer. Japan tar över alla småöar i stilla havet, däribland Taiwan, varefter USA sätter in sitt hemliga vapen: atombomben. Eftersom att Nazisternas försök till en invasion av Kalmarunionen (Sverige, Norge, Finland och Island) misslyckas 1944, och Hitler fått information om atombombens destruktiva kraft, går han i mitten av 1945 med på ett eldupphör, och att släppa de delar av Polen och Frankrike han erövrat. Efter att USA får reda på vilken skada kärnvapnens strålning har, kommer världens ledare överens om att aldrig igen använda kärnvapen.

1965:

I Vietnam, den sista nationen som inte är en stormakt, bryter ett inbördeskrig ut. Ena halvan är kommunistisk, andra är kapitalistisk. Sovietunionen börjar skicka förnödenheter till kommunisterna, och USA skickar trupper till kapitalisterna. Världen börjar återigen alliera sig, och den stabilitet som funnits i tjugo år vävs upp.

Du väljer en av fraktionerna, alla med egna uniformer, vapen, fordon, utrustning och taktik (basserade på verkliga förebilder). Du börjar som en simpel menig, som springer runt framför stridsfordonen och inte kan göra annat än att lyda order. Efter hand får du högre grad och mer makt. Till sist bestämmer du truppförflyttningar och nationens diplomati. Spelet innehåller praktiskt taget hela världen, och slagen kan ta dig var som helst, till och med din hemstad. Där finns inga förutbestämda uppdrag, utan då du erövrat/förlorat ett område klättrar du upp i en lastbil (alternativt ställer dig i kolonn och börjar gå), varefter skärmen blir svart. Datorn/konsolen beräknar därefter hur fientliga och vänliga trupper förflyttats. och du skickas till lämpligaste möjliga ställe (om du inte nått graden Major eller General, då pekar du själv på kartan och väljer vart din trupp ska). Skärmen tonas fram någonstans mellan 2-10 minuter innan du stöter på fienden och det är dags att strida igen. Målet? Att din fraktion ska erövra världen. Spelet utspelar sig mellan 1965 och 2010, och du får efterhand modernare vapen (du spelar under spelets gång som 2 olika karaktärer).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ZcruweN kmr ta alla din pengar I_lol :rolleyes:

Han snackade om sin idé ;)

Vilket inte är omöjlig att göra till ett spel.

Min idé skulle däremot ta många härrans år att göra till ett spel, när man räknar med att

det ska finnas bilar från 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 talet :P Samt vapen.

Och fullt självkontrollerande AI.

Och alla andra funktioner.

Men skulle inte vara helt omöjligt att göra spelet till PS3 med alla fina funktioner och

blue-ray skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min spel idé:

Freeroam/karriär\simulation även 3:rd Person Shooter

Tiden var i början på 1900-talet och ända fram till slutet av 1900-talet.

Du vaknar upp som en uteliggare som haft ett hårt liv. (Du får också göra utséendet själv och välja från vilket land du härstammar)

Du ska starta ditt eget Gäng/mafia/liga eller så fortsätter du ditt hårda liv som uteliggare med kampen om mat.

Men du kan också skaffa et jobb och köpa en fin bostad och bil eller cykel.

Hur det går och vad det blir till avgörs av spelaren och spelandet.

Sen finns det 52 jätte stora städer man kan åka mellan, antingen med bil/buss (möjligtvis tåg) eller båt (eller också

senare i tiden flyg).

Du bygger upp din egen street mob(Aka. Gäng), gör inbrott, säljer knark.

Rekryterar medlemmar, tar över områden.

Du bygger upp din egen mafia går och får kontroll över alla inkomster, genom hot, skandaler och mutning etc.

Och är ute efter att få en arvinge av din tron och du skyddar din familj i vått och torrt och ser till att

ingen av dem blir skadade. Senare när din död är kommen så fortsätter du som din arvinge eller någon annan av

sönerna eller dötrarna (gäller också förståss andra grejjerna).

Du får också högst antagligen, fiender och rival gäng.

Men du får också många nya vänner och kamrater men alla är inte att lita på.

Du måste äta, sova, pissa, skita. Dricker du och röker och knarkar får du också sådanna behov och

det här varierar mellan hur mycket droger du tar, tar du mycket droger behöver du mycket också

men du kan också dra ner på behoven genom att ta lite mindre och mindre, tar du inte dem

börjar du må illa och kan kasta upp eller så får du huvudvärk och blir väldigt trött.

Och så måste du springa till butiken själv och handla det du ska ha eller så har du din tjänare att göra det.

Vad som finns att köpas: Kött, pasta, potatis, grönsaker och många andra maträtter.

Olika Tobak sorter, öl, spriter.

Finns också vapenbutiker, för att få et vapen måste man ha skaffat vapen license eller så mutar man

han i butiken på lite saftiga pengar. Eller så går man och letar upp någon som säljer vapen svart.

Men vad man än gör så måste man akta sig för Polisen. De kan ta fingeravtryck och allt möjligt.

Så får man dom efter sig för nåt allvarligt så är man efterspanad hela livet

Men om man får dom efter sig kan man söka sig till någon annan stad (väldigt svårt eftersom folk håller koll)

Och får man dom eftersig i en stad är dom lite uppmärksamma i de andra städerna.

Men det går också att muta poliserna och vittnena för att klara sig

Finns många möjligheter och sånt gillar jag :P

Man har också möjligheten att skippa tiden, men skippar man den för mycket kan

det skita sig på den tiden man skippar.

man kan skippa från 1 dag till 10 år

och saker och ting ändras värkligen på den tiden.

Och sen finns också hour skip som gör så man kan skippa timmarna

men världen lever fortfarande på den tiden.

10 Sekunder per minut istället för 1 sekund per minut som i GTA och Sims spelen

Orkar inte skriva mer.

I Lol jag gillar den idéen kan du ej skicka det till nån spel företag typ som UBISoft,EA Games,ETC och se om det blir nåt av kan se det framför mig hur dte kommer se ut. Gör det I Lol men det var bara ett förslag=) :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Lol jag gillar den idéen kan du ej skicka det till nån spel företag typ som UBISoft,EA Games,ETC och se om det blir nåt av kan se det framför mig hur dte kommer se ut. Gör det I Lol men det var bara ett förslag=) :P

Visst låter det som ett bra spel men det skulle ta minst ett decennium för att få klart spelet. 52 stora städer? YA RLY! Låter för önsketänkande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör det om det tar lite tid med spelet. Huvudsaken att vi får det spelet om ann skickar in Idéen till nåt företag och om dom Accepterar

"Lite" tid?

Så vi får hoppas att den där Ann verkligen inte skickar in den där idén till något företag.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett GTA där man fick spela i en komprimerad version av hela jorden, ändå från... säg... 1850-talet till år 2008 eller nåt sånt (då har man klarat storyn och njuter av frihet), samma fula grafik som SA, aningen bättre kanske, bara för att få känsla, sedan ska man kunna delta eller beskåda i kända historiska händelser (Amerikanska inbördeskriget, 2:a världskriget, 11:e september, min födelsedag ^_^ ) får väl arbeta vidare på dedär sen (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 months later...

Bump bump.

Satt nyss ute på Youtube och fick för mig världens knäppaste spel-idé.

Jag såg även ett program om just det här för ett tag sen och jag skrämmdes ganska rejält av det jag fick höra.

(fick även idén lite smått från I, Robot)

Namn: ??

År som detta utspelas: 2020

Genre: puzzle/tps

Handling: året är 2020 och robot tillverkningen går bättre än nånsin förut.

Du är en helt vanlig människa som vet att allt med robotar nån dag kommer gå helt fel.

Ditt mål är att åka till Tokyo, japan, för att förstöra robotarna med den perfekta A.I'n, övertala och i värsta fall döda tillverkarna.

Story: A.I är något som länge har förbryllat oss människor, hur kan en robot styra sina egna rörelser, ha egna kännslor eller ha tankar och drömmar?

Detta är något som japanerna länge har forskat i och tillslut lyckats göra en data-hjärna som fungerar nästan som en mänsklig hjärna.

Under ett experiment med robotarnas A.I gick nånting väldigt fel och robotarna fick helt egna kännslor.

Robotarnas största måli dag är att förgöra människo släktet.

Huvudkaraktär: David Blachimon, en 24 årig forskare som länge har forskat om hur robotar tillverkas och hur deras A.I uppfinns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor