Jump to content

Spel idés topicen

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Jag tänkte att man kan posta sina riktiga spelidéer här

Alltså spel som du har på hjärnan (nu menar jag helt egna påhittade spel)

Nått specielt spel du skulle vilja se (typ från nån film eller så)

Jag har bra många spelidéer på hjärnan.

Jag postar dom nån annan dag då jag är lite piggare.

Dålig idé?

Lås topicen då

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha en spontan idé bara som jag fick idag...

Sam Fisher (Splintercell) har fått i uppdrag att eliminera sin gamle vänn Gordon Freeman...

men på den långa och svåra vägen till hans hemliga bas får Sam Fisher möta motster a la Half-life som han är tvungen att skjuta/smyga förbi

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett spel där man kunde läxa upp särskrivare, du är fan helt otrolig, en klass för sig!whoco5_718772_0.gif

Ett Half-Life blandat med karaktärer från alla über dödar spel, där ska bl.a dessa personer ingå:

Gordon Freeman(självklart när det utspelar sig i Half-Life miljöer)

Sam Fisher(sneaky sneaky)

Max payne(Killen med bullet time och oändligt med kulor, (nästan) gör snygga matrix moves och sprejar allmänt vilt)

Barney (Killen från HL2 och Blue-shift som alltid är rolig och träffa)

Jack Carver (Han vet då hur man hanterar monster med raket gevär)

Malcom ( Min personliga favorit från Unreal Tournament)

Storyn ska vara att Combine har fått nya allies i form av den galna Professorn från Far cry, Ryska legosoldater med atombomber, samt några robotar från Unreal Tournament världen som har planerat att utrota människorna från denna värld. Zombie:sarna har även fått en ny ledare vid namn Zombie King som vill döda och äta allt levande på Jorden. Gordon Freeman har nu tillkallat "Back-up" av diverse vänner som ska hjälpa han i sin väg att stoppa Combine ( och Zombie Kingen) från att utrota mänskligheten och ta över Jorden.

Edit: Hitta ett stavfel

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dålig idé?

Lås topicen då

Idéen är bra, stavningen i trådtiteln är desto sämre. :D ..Men nu ska jag inte vara sån.

För några år sedan drömde jag om ett GTA-spel med hela världen (eller åtminstone Europa :D ) som "spelplan". Och att alla städer, byar, vägar och skogar skulle finnas med. Allt skulle utepsela sig i realtid. (Att åka ner till Italien skulle ta 1-2 dagar alltså.)

photo-837.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idéen är bra, stavningen i trådtiteln är desto sämre. :D ..Men nu ska jag inte vara sån.

För några år sedan drömde jag om ett GTA-spel med hela världen (eller åtminstone Europa :D ) som "spelplan". Och att alla städer, byar, vägar och skogar skulle finnas med. Allt skulle utepsela sig i realtid. (Att åka ner till Italien skulle ta 1-2 dagar alltså.)

photo-837.gif

No.. min smilie. ;)

Men, det skulle bli ett typiskt WoW spel. Nördarna stänger in sig och börjar leva i den världen istället. Fast ibland kommer dom ut för att chatta på forum och då skriver dom t.ex. "Jag våldtog 3 horor samtidigt idag sen sköt jag dom och tog pengarna." :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

No.. min smilie. :D

Men, det skulle bli ett typiskt WoW spel. Nördarna stänger in sig och börjar leva i den världen istället. Fast ibland kommer dom ut för att chatta på forum och då skriver dom t.ex. "Jag våldtog 3 horor samtidigt idag sen sköt jag dom och tog pengarna." :D

Hehehehe ;):lol: skit kul beretta vad man har gjort med hororna :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant. Men det skulle vara rätt gött att dra på roadtrip ner till Saint Tropez. :lol:

Hehehehe ;):> skit kul beretta vad man har gjort med hororna :D

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

V-va? Har aldrig sett den förut. Jag började använda den här för några månader sen. :'(

@Kebab; mm.. dra ner till Italien och äta pizza. :D

Såvitt jag vet började de använda den åtminstone innan jag lämnade för ett år sedan. Jag lämnade sajten i början av 2006 och vad jag vet så hade de använt den på sajten innan det.

erv kallade dem den, eller något.

De sa något i stil med "Erv ma' livin'"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såvitt jag vet började de använda den åtminstone innan jag lämnade för ett år sedan. Jag lämnade sajten i början av 2006 och vad jag vet så hade de använt den på sajten innan det.

erv kallade dem den, eller något.

De sa något i stil med "Erv ma' livin'"

Oh... Jag får aldrig vara först med något. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får väl klaga på att jag var trött :D

-------

Jag har en liten spelidé, dock inge personer från nått annat spel eller så.

Under ett experiment på en människa så lyckas en utav forskarna släppa lös det dödliga X viruset i kroppen på människan.

Du spelar som denna Människa, ditt mål med spelet är att försöka hitta ett botemedel så det inte vidare utvecklas, du ska undvika att prata med människor så mycket som möljigt då du kan smitta dom med viruset och att dom kan påskynda din process (hur vet jag inte riktigt själv just nu)

Om du gör för mycket fel i spelet (alltså du kan ta sprutor eller annat botemedel för att slöa ner processen, men du kan även ta sånt som påskyndar processen) så blir du nått sånts jette coolish über monster/alien som dödar allt och alla, eller nått sånt

Spelet är ett pussel/fps

Medans du tar fram dig i det oändligt stora underjords laboratoriet så kan du möta soldater som försöker ta kol på dig så att inte viruset ska ta sig vidare, det dom inte vet är om dom dödar dig kan viruset ta sig vidare genom dom öppna såren i ens kropp.

Här hade jag en liten idé

Om nån soldat eller annan dödar dig och blir smittad flyttas du automatiskt över till denna person och spelar som denne.

Lite smått av den idén jag suttit med länge och ja, det kanske låter lite löljigt eller så, men bygger man på det här tillräckligt kan det bli bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idéen är bra, stavningen i trådtiteln är desto sämre. ;) ..Men nu ska jag inte vara sån.

photo-837.gif

Skulle vart nice, bilarna skulle ha en riktig gas osså också, så man inte behöver köra maxfart hela tiden. :D Sen skulle det vart nice om man kunde uppgradera sina bilar med grejer. (wonderbaums? :D )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor