luddee Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 (redigerad) Detta är en väldigt aktuell fråga vilket ni kanske redan har märkt, att Nordkorea kan ha kärnvapen och troligen redan har. Nordkorea är ett väldigt litet och instängt land där folk lever i skräck. Det finns väldigt många bevis på att det Nordkoreanska folket lever i skräck och ytterst odemokratiskt. Straffsystemet är ytterst grovt och något litet fel av en person kan leda direkt in i döden. Nordkorea använder sig också av generations- och grannprincipen. För att allt "onda" ska ut från Nordkorea så kan en fångatagen persons familj, flera generationer uppåt och nedåt, även grannar, sättas i fångläger där de sakta dör ut. Detta för att hindra att den "brottsliga genen" inte finns kvar någon person. Att dessa läger finns är något som folk idag har ytterst svårt att tro. De kan jämföras som nazisternas koncentrationsläger, men yttervärlden gör inget för att motverka de. Vi vet att de finns, genom satelitbilder och från de inte många Nordkoreaner som lyckas fly landet. FN har inget att säga till om, då Nordkorea är ett av de få länder som inte är med i FN. Det är alltså inte konstigt att Nordkorea behöver världens 5:e största armé + kärnvapen för att hålla fienden utanför, t.ex. USA. De bryter mot mänskliga rättigheter så grovt som ett land kan göra. Men kärnvapen och diktatur är något som USA inte har vikt från att anfalla ett land förut direkt. Senaste gången vi såg det var med Irak, där landet troligtvis hade kärnvapen, men detta bevisades vara helt fel. Men när vi nu har ett land som alla bevis tyder på har kärnvapen och koncentrationsläger, då passar det inte att anfalla? Jag tror inte att kärnvapnerna hade ett skit med att göra att man anföll Irak, för vad finns där? Jo olja. Något som inte finns i Nordkorea. Jag säger: anfall Nordkorea innan dom utvecklar vidare sina kärnvapen och sin armé, vilket gör det i princip omöjligt att anfalla. Miljoner Nordkoreaner har dött i koncentrationslägerna och fler dör. Försök hålla disskutionen inom Nordkoreas ramar, alltså relatera inte för mycket om annat. ------ TIPS PÅ FILMER OM SITUATIONEN I NORDKOREA: (skriv gärna fler tips) North Korea - Children of the Secret State - material filmat i hemlighet om en Nordkoreansk flykting som tagit sig tillbaka till Nordkorea flera gånger för att visa omvärlden vad som händer där. Mycket intressant. Discovery channel, språk: engelska.------ Redigerad 1 januari, 2007 av luddee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Det är så sant det du skriver, och ajg håller med det är för jävligt. Ditt exempel på USA stämde faktiskt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Jag är själv inte politisk aktiv men detta får mig att vilja säga: Jävla kommunister! Dock är det väldigt bra med måttligt hårda straff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 (redigerad) Ingen vet precis hur stort kärnvapenarsenal Norkorea har. Kan vara alltifrån ett par fjuttiga taktiska missiler till långdistansrobotar som kan nå nästan var som helst på jorden (även om det inte är särskilt troligt). Jag tror inte ett direkt anfall på Nordkorea är lösningen på problemet - tvärtom. Nordkorea ser mycket fientligt på sin omvärld, och invånarna lever i precis den tron - så dem lär inte känna sig speciellt befriade om USA/NATO invaderar landet. På så vis kommer bara ett anfall att bekräfta deras "fördomar". Dock ska Nordkorea motarbetas, men först och främst utifrån. Redigerad 1 januari, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Det bästa skulle vara om dom tog reda på om kärnvapnen och lägrena verkligen finns, innan dom klampar in dit och börjar bomba städer, som dom gjorde i Irak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Det bästa skulle vara om dom tog reda på om kärnvapnen och lägrena verkligen finns, innan dom klampar in dit och börjar bomba städer, som dom gjorde i Irak. Jag tror inte att Nordkorea precis har sina kärnvapen liggande under bar himmel, så USA kan stirra på dem med sina satelliter 24/7. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Det bästa skulle vara om dom tog reda på om kärnvapnen och lägrena verkligen finns, innan dom klampar in dit och börjar bomba städer, som dom gjorde i Irak. Dom har ju sagt att dom har kärnvapen till skillnad från vad Irak sa som nekade anklagelserna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrFilth Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Jävla kommunister! För det har såå mycket med saken att göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sjolander Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 För det har såå mycket med saken att göra Nej Ers Excellence Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Men var inte just det att Nordkorea har utvecklat kärnvapen anledning till att USA inte vågar sig på ett anfall? För om det skulle vara så att USA anföll, och Nordkorea har kärnvapen beredda att avfyras, så tror jag inte att Nordkoreanerna skulle tveka med att skicka iväg dom mot USA. Och därmed... tusentals, kanske miljontals, döda oskyldiga. Något jag inte tror USA är beredd att riskera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Men var inte just det att Nordkorea har utvecklat kärnvapen anledning till att USA inte vågar sig på ett anfall? För om det skulle vara så att USA anföll, och Nordkorea har kärnvapen beredda att avfyras, så tror jag inte att Nordkoreanerna skulle tveka med att skicka iväg dom mot USA. Och därmed... tusentals, kanske miljontals, döda oskyldiga. Något jag inte tror USA är beredd att riskera. Och om det väl går så långt att dom avfyrar kärnvapen, då jävla blir det världskrig ska du se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Och om det väl går så långt att dom avfyrar kärnvapen, då jävla blir det världskrig ska du se. Och med ett kärnvapen-världskrig tillkommer en kärnvapens-vinter som gör att vi här på jorden kommer få klara oss utan solen i X-antal år. Men det är ju förstås bara för dom som har tur att överleva själva kriget, om ens någon skulle göra det... Om människan på något sätt kommer förinta sig själv, då tror jag det är genom kärnvapen... :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Nordkoreanerna är inte så dumma att de skulle avfyra någon slags kärnvapenmissil mot USA då de antagligen inser att det skulle förvandla deras land till en enda stor grushög. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Nordkoreanerna är inte så dumma att de skulle avfyra någon slags kärnvapenmissil mot USA då de antagligen inser att det skulle förvandla deras land till en enda stor grushög. Just deras president, Kim Jong Il eller vad fasiken han heter, kanske är det om han märker att USA är på väg in i hans land för att avsätta just honom. Därmed har han ingenting att förlora, och vem vet vad han drar till med då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 Nordkorea är ett sådant land som bara ska hålla på och jävlas med alla och ingen tycker om dom och de gör ingen nytta för omvärlden. Tror faktiskt inte att några andra förutom just Nordkoreanerna, och möjligtvis de närliggande länderna, skulle bry sig om man bara bombade bort skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 1 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2007 De enda som skulle bry sig ifall man skulle anfalla nordkorea är Kuba, Vietnam och KINA. Nordkorea har total värnplikt. Antingen är man med i armén, eller så är man med i NK's motsvarighet till hemvärnet. Det skulle betyda att USA skulle vara tvugna att göra ett totalt utrotelsekrig (tänk er Vietnam ggr 10). Sedan skulle det finnas en risk för att Kina skulle blanda sig i, alltså även om det inte skulle bli ett tredje världskrig, skulle det i alla fall bli ett nytt kallt krig, där eventuellt Kina försöker sätta stridsspetsar på kuba och dylikt. Skulle det bli ett nytt kallt krig, skulle alla vapenvägrare här på forumet kallas in för att göra värnplikt, som det var under det förra kalla kriget. Det (i alla fall enligt era tidigare uttalanden) vill ni inte. Må nämnas att det officiellt sett fortfarande är krig i Korea. Detta eldupphör som har pågått sedan femtiotalet är just bara det: ett eldupphör. Det var tänkt att bägge sidor skulle få chansen att transportera bort sina skadade, samt undvika en humanitär katastrof. Men eftersom att NK hade det så fattigt, lyckades man aldrig få en dräglig levnadsnivå där ändå. USA byggde ett skjul där bägge Koreors ledare skulle mötas en gång i månaden för att prata ut för att undvika krig. Nån gång efter sovietunionens fall slutade Nords ledare att komma... Hade det inte varit för Kinas inblandning hade jag sagt Gogo America... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2007 Har inte Kina stallt sig mot Norkoreas kärnvapentester? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 2 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2007 Har inte Kina stallt sig mot Norkoreas kärnvapentester? Det stämmer. Alla grannländer till Nordkorea har gjort det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 2 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2007 Har inte Kina stallt sig mot Norkoreas kärnvapentester? Däremot förblir de NK's allierade, vilket innebär att de kommer stå på samma sida vid eventuellt krig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 2 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2007 Jag tror inte ett direkt anfall på Nordkorea är lösningen på problemet - tvärtom. Nordkorea ser mycket fientligt på sin omvärld, och invånarna lever i precis den tron - så dem lär inte känna sig speciellt befriade om USA/NATO invaderar landet. På så vis kommer bara ett anfall att bekräfta deras "fördomar". Dock ska Nordkorea motarbetas, men först och främst utifrån. Väldigt rätt! Det är även där jag ser det största problemet... man trycker t.o.m. i befolkningen att Kim Jong Il är ett jävla geni... han har t.ex. skrivit varje bok, musikal och dylikt som kommit ut i Nordkorea, och har även spelat en 18-hålsrunda golf på 19 slag! Det bästa skulle vara om dom tog reda på om kärnvapnen och lägrena verkligen finns, innan dom klampar in dit och börjar bomba städer, som dom gjorde i Irak. Vi vet att dessa saker finns. Kärnvapnerna har redan Nordkorea erkänt att dem har, men det kan lika gärna vara fejk för att skrämma omvärlden, men det blir ju deras problem så att säga. Att koncentrationslägrerna finns är svårare att bevisa, men enligt vittnen som rymt från landet har sagt detta, t.ex. om du kollar på filmen jag länkade till i första posten så är det t.o.m. en fångvakt från ett sådant läger som lyckas rymma. Där dom har kartlagt vart dessa läger finns stämmer sedan med satellitbilder man har tagit. Ett läger ska t.o.m. finnas någon mil från den kinesiska gränsen, men täcks endast av ett berg. Men var inte just det att Nordkorea har utvecklat kärnvapen anledning till att USA inte vågar sig på ett anfall? Absolut är det så, men var det inte så att även Irak hade kärnvapen, beredda att avfyras? Antagligen är USA jävligt modiga, eller visste att dem inte hade det. Det ännu större hotet mot en attack mot Nordkorea är att dom ska ha tiotusentals artillerypjäser riktade mot Sydkoreas huvudstad Seoul. Detta skulle vara förödande och närmare 1.000.000 skulle befaras att dödas. ---- Ett tips för er alla är att kolla på filmen/dokumentären som jag länkar till i min första post. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts