Jacker Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Nyheter som vi läser, ser och hör utgör en stor del av våran kunskap. Vissa personer uppdaterar sig dagligen, medans andra mest snappar upp saker. Den här tråden handlar om vilken eller vilka nyhetskällor vi har. Själv använder jag SVTs nyhetssajt. Tycker den är mycket bra - dem är väldigt objektiva, skriver intressanta och nödvändiga nyheter (och inte kändisnews a lá Aftonbladet), mycket videoinslag, är oftast snabba med uppdateringar och har också lokala nyhetssidor. Man slipper reklam dessutom. Rekonmenderar starkt! http://svt.se/nyheter På TV blir det oftast Rapport, men det är inget större fel på TV4s. Radio lyssnar jag så gott som aldrig på, förutom i bilen, och då brukar det vara Ekot. Vad det gäller papperstidningar brukar jag ta Metro efter skolan, ibland läser jag Nerikes Allehanda som vi har hemma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 (redigerad) Svd.se är den enda (enligt mig) pålitliga nyhetskällan som jag vänder mig till. DN i vissa fall. Men läser även Aftonbladet och expressen, dock ser jag det bara som nöjesnyheter. Redigerad 30 december, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Aftonbladet, expressen eller någon av våra lokala tidningar (Östersundsposten eller Länstidningen). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Jag har inte så många (lat) men de kan hända att jag läser tidnigen ibland eller så kan jag se nyheterna på tv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Jag läser JMC's inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Aftonbladet / IDG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Nyhetsankaret Jacker slår till igen! Bruker kolla på Nyheterna/Aktuellt/Rapport och läsa tidningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 GTASajten för det mesta. Annars hör jag väl saker i skolan eller råkar slänga ett öga på nyheterna på TV4 lite då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Internet: Expressen.se, Aftonbladet.se TV: SVT, CNN Text-TV: SVT, TV3, TV4, Kanal5 Tidningar: Metro, City, PunktSE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 På TV är det TV4 och tidningar Metro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Nyheter som vi läser, ser och hör utgör en stor del av våran kunskap. Vissa personer uppdaterar sig dagligen, medans andra mest snappar upp saker. Den här tråden handlar om vilken eller vilka nyhetskällor vi har. Själv använder jag SVTs nyhetssajt. Tycker den är mycket bra - dem är väldigt objektiva, skriver intressanta och nödvändiga nyheter (och inte kändisnews a lá Aftonbladet), mycket videoinslag, är oftast snabba med uppdateringar och har också lokala nyhetssidor. Man slipper reklam dessutom. Rekonmenderar starkt! http://svt.se/nyheter På TV blir det oftast Rapport, men det är inget större fel på TV4s. Radio lyssnar jag så gott som aldrig på, förutom i bilen, och då brukar det vara Ekot. Vad det gäller papperstidningar brukar jag ta Metro efter skolan, ibland läser jag Nerikes Allehanda som vi har hemma. Jag tycker likadant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 På internet och tidning är det Aftonbladet. På TV är det väl dom vanliga nyheterna på 4:an och Rapport på 1:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Tidningar: Skånska Dagbladet, .SE, Metro och Malmö City-tidningen TV: Ibland på aktuellt tv3 internet: Aftonbladet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Ah, glömde Metro! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Aftonbladet.se, övriga forums (gtasajten m.fl) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Aftonbladet.se, övriga forums (gtasajten m.fl) Hitler och saddam var goda och trevliga män. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Östgöta Correspondenten (Corren), eller "Extra Östergötland". Den sistnämnda är den jag läser mest i, för det är en gratistidning som jag alltid läser på bussen hem från skolan. (På vägen dit sover jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Al-Jazeera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Expressen och Aftonbladet läser jag varje dag. På morgonen blir det Rix FM:s nyheter. Om det är något jag är intresserad av snappar jag upp det på internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 30 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2006 Internet: Diverse forum och spelsiter Tidning: Aftonbladet, farsan brukar köpa den bara för att Hälge är med, och då brukar man läsa den ibland TV: Det som dyker upp, brukar lyssna på radio med mobilen ibland också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts