Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Jag antar att du pratar om strumpor och inte sockor? Eller tränar du verkligen i sockor? ph34r_1194151_0.gif

Hur som helst..jo, det kan vara lite lagom irriterande. Men det avhjälps ju lätt med en torktumlare, det är ju bara om man låter dem lufttorka som de blir på detta viset?

Vad är skillnaden?!?

Vi har ingen torktumlare! Hur kan man undvika att lufttorka dom? Enda jag kommer på att att slänga in dom i tvättmaskinen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Kul att vara i Eksjö igen så jag kan börja gymma. Var hemma i cirka tre veckor och tränade inte där.

Tog en bild häromdagen och jämförde den med en bild jag tog innan jag började träna. Kändes som det finns en liten skillnad i alla fall! Det är kul att inte vara riktigt lika spinkig än, men jag har en lång väg att gå.

Här är jämförelsebilden. Plockade bort mitt ansikte så jag inte kan kopplas till denna, aningen homosexuella bild. Om min nakna överkropp ska susa runt på nätet så ska jag i alla fall vara anonym på den. naughty_1182473_1.gif

Känns som att det är en liten skillnad iaf, även fast jämförelsen inte på något vis är bra då bilderna är från olika vinklar och så vidare. Men fan, lite får man fuska för att stärka motivationen! Har som sagt gått upp 5-6 kilo, så NÅGOT har ju hänt. Målet är att inte vara spinkig beach 2011..!

Edit: Hoppas att det är självklart vilken bild som är före och vilken som är efter. blush_1181011_0.gif

Redigerad av Siana
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att vara i Eksjö igen så jag kan börja gymma. Var hemma i cirka tre veckor och tränade inte där.

Tog en bild häromdagen och jämförde den med en bild jag tog innan jag började träna. Kändes som det finns en liten skillnad i alla fall! Det är kul att inte vara riktigt lika spinkig än, men jag har en lång väg att gå.

Här är jämförelsebilden. Plockade bort mitt ansikte så jag inte kan kopplas till denna, aningen homosexuella bild. Om min nakna överkropp ska susa runt på nätet så ska jag i alla fall vara anonym på den. naughty_1182473_1.gif

Känns som att det är en liten skillnad iaf, även fast jämförelsen inte på något vis är bra då bilderna är från olika vinklar och så vidare. Men fan, lite får man fuska för att stärka motivationen! Har som sagt gått upp 5-6 kilo, så NÅGOT har ju hänt. Målet är att inte vara spinkig beach 2011..!

Edit: Hoppas att det är självklart vilken bild som är före och vilken som är efter. blush_1181011_0.gif

Lite svårt att jämföra som sagt i och med att det är olika vinklar. Men nog ser armar, axlar och nacke lite grövre ut. Även det lilla man ser av bröstet verkar ha lite mera djup.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite svårt att jämföra som sagt i och med att det är olika vinklar. Men nog ser armar, axlar och nacke lite grövre ut. Även det lilla man ser av bröstet verkar ha lite mera djup.

Cheers, jag instämmer. Bröstet har det inte hänt så mycket med än, så det var inte så viktigt att få med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad glad jag är!

Vet inte om ni hört talas om Concept2. Den klassas hur som helst som världens bästa roddmaskin och jag kan förstå varför. Har aldrig stött på en bättre maskin. Hur som helst - till saken.

När jag för bara två veckor sedan började ro på den var mina tider extremt dåliga. Första gången jag körde 2km fick jag 9:30 eller något liknande. Sedan har den tiden dock gått neråt, neråt och neråt och idag satte jag mitt personbästa med 7.40. För er som någon gång tränat på en Concept2 vet även att det verkligen tar sin tid att förbättra sina tider. På senaste tiden har jag tagit 5-10 sekunder åt taget (har satt nya mål hela tiden), men idag var första gången jag kom under 8, dessutom rejält.

Nu satsar jag på att förbättra den tiden med 5-10 sekunder och inom en månad komma under 7. Det kommer dock bli extremt svårt.

De flesta vältränade brukar ligga på en tid på runt 6.30-6.40 vad jag förstått det som.

Har på senaste tiden även börjat ro långdistans på 5 och 10km efter att jag maxat på rätt bra på 2km. Först tar jag i så mycket jag bara kan på 2km. Sen vilar jag i några minuter och sedan kör jag långdistans. Om jag har ork kvar efter det kör jag ännu en 2km. Smärtan är ett rent jävla helvete mot slutet (både när man maxar 2km och kör långdistans), men känslan är priceless.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad glad jag är!

Vet inte om ni hört talas om Concept2. Den klassas hur som helst som världens bästa roddmaskin och jag kan förstå varför. Har aldrig stött på en bättre maskin. Hur som helst - till saken.

När jag för bara två veckor sedan började ro på den var mina tider extremt dåliga. Första gången jag körde 2km fick jag 9:30 eller något liknande. Sedan har den tiden dock gått neråt, neråt och neråt och idag satte jag mitt personbästa med 7.40. För er som någon gång tränat på en Concept2 vet även att det verkligen tar sin tid att förbättra sina tider. På senaste tiden har jag tagit 5-10 sekunder åt taget (har satt nya mål hela tiden), men idag var första gången jag kom under 8, dessutom rejält.

Nu satsar jag på att förbättra den tiden med 5-10 sekunder och inom en månad komma under 7. Det kommer dock bli extremt svårt.

De flesta vältränade brukar ligga på en tid på runt 6.30-6.40 vad jag förstått det som.

Har på senaste tiden även börjat ro långdistans på 5 och 10km efter att jag maxat på rätt bra på 2km. Först tar jag i så mycket jag bara kan på 2km. Sen vilar jag i några minuter och sedan kör jag långdistans. Om jag har ork kvar efter det kör jag ännu en 2km. Smärtan är ett rent jävla helvete mot slutet (både när man maxar 2km och kör långdistans), men känslan är priceless.

YEEEES!

Trodde jag var för trött för att ta en runda idag, men vad fan, jag körde på ändå. Förbättrade mitt pb på 2km med 3 sekunder och på halvmilen med nästan två minuter(!!).

Fast jag tror att jag blivit besatt av rodd nu. Typ det enda jag gjort de senaste veckorna. Och nu har jag fått en fet blåsa på lillfingret :(

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Tillbaka på gymmet igen. Ett problem jag har haft sedan i höstas är att jag totaldör efter ungefär fem reps på vikter som inte känns så tunga, om ni förstår vad jag menar. Det går hur bra som helst och så som i en handvändning så orkar man inte! Både vilja och styrka finns där, men inte kraften. Och kör jag nästa set på lättare vikter så brukar jag jag orka tio reps och fler (för många) utan problem.

Har börjat fundera på kreatin och efter att ha läst den här artikeln, vilken känns väldigt riktig och trovärdig, så får jag känslan av att det skulle kunna vara något för mig.

Vad har ni för åsikter/erfarenheter av det tillskottet?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tillbaka på gymmet igen. Ett problem jag har haft sedan i höstas är att jag totaldör efter ungefär fem reps på vikter som inte känns så tunga, om ni förstår vad jag menar. Det går hur bra som helst och så som i en handvändning så orkar man inte! Både vilja och styrka finns där, men inte kraften. Och kör jag nästa set på lättare vikter så brukar jag jag orka tio reps och fler (för många) utan problem.

Har börjat fundera på kreatin och efter att ha läst den här artikeln, vilken känns väldigt riktig och trovärdig, så får jag känslan av att det skulle kunna vara något för mig.

Vad har ni för åsikter/erfarenheter av det tillskottet?

Jag vill rekommendera kreatin, man är verkligen mer pepp när man käkar det. Så även om det inte fungerar(men det fungerar) så är placeboeffekten så stor att det fungerar ändå! Man gör alltid en extra rep, den där sista som man inte orkar i vanliga fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad glad jag är!

Värmde upp lite på roddmaskinen på gymmet häromdagen och upptäckte efter ett tag att det faktiskt var en Concept2 jag satt och drog i. Vad är det egentligen som skiljer den från alla andra? :hm:

Jag vill rekommendera kreatin, man är verkligen mer pepp när man käkar det. Så även om det inte fungerar(men det fungerar) så är placeboeffekten så stor att det fungerar ändå! Man gör alltid en extra rep, den där sista som man inte orkar i vanliga fall.

Låter bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Låter bra!

Japp. Till och med de dagar då jag inte tänkt träna kan jag ta en liten omgång ändå, bara för att kreatinet (antar jag!) ger en känsla av att man orkar mer. Man känner sig lite friskare, lite uthålligare även i saker som inte har med träning att göra. Det ger definitivt effekt på hur jag ser ut - upp till två kilo vätska i musklerna syns extremt tydligt på mig.

Tror inte att placebo har så mycket med saken att göra för min del, eftersom det är nåt jag tagit periodvis under längre tider och inte tänkt på så mycket. Kreatin är, som artikeln säger, inte nån genväg till att man plötsligt blir jättebiffig utan det hjälper bara till med att låta dig träna mer än du hade kunnat göra på egen hand. Plus att det binder vätska.

Om inte placebo så kan jag åtminstone tänka mig att det är en motivationshöjare, för att det ger effekt på utseende också. Och det kanske är en placebo i sig :P

--

Fick för mig att träna mitt i natten efter en finmiddag och kort fest. Helt sjukt vad biff man såg ut efter en stund :D Inte direkt vad man väntar sig av nån med min gestalt - jag ser rätt liten ut om man ser mig till vardags. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Vilka tränar? Vad tränar ni? Hur mycket?

Senaste veckan:

Måndag: Löpträning och fys med laget. Löpte kanske 5-6 kilometer, stannar 4-5 gånger och kör fys bestående av, typ 2x25 knäböj med 80 kilos lagkamrat på ryggen, 90 grader när man håller en annan i händerna, 2-3 gånger, en minut varje gång. 30 armböj och sen upp och ner på tränarens kommando, och lite annat skit. Jobbigt hursom.

Onsdag: Fotbollsträning.

Fredag: Fotbollsträning

Söndag: B-lagsmatch

Måndag: Ut och löpte själv.

Tisdag: Kör fys själv hemma, typ armhävningar med benen högt uppe och situps. Hantlar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tränar ingenting bara för att träna, gör dock lite olika pulshöjande aktiviteter som kan anses som trännig.

Måndag: Innebandy 1h

Tisdag: (Ibland innebandy 1h)

Onsdag: (Ibland innebandy 1h)

Torsdag: Inget

Fredag: Inget

Lördag: Skoterkörning, skidåkning, cykling. Ja allt möjligt om jag har lust.

Söndag: Skoterkörning, skidåkning, cykling. Ja allt möjligt om jag har lust.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor