Karatemorfar Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Grymt, måste prova det! Hoppas det finns billiga gym i Oslo edit: man får väl ingen räkning hemskickad när man registrerat sig? Jag har inte fått någon räkning hem, och jag tror inte man får det heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knurra Skrivet 3 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2010 fan va folk var svaga här :S jag må inte vara den största men jag har en vilja som räcker i all oändlighet å andra sidan har jag sett hur mkt nördar det är här ;ppppPPPP;PPPPpppp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 3 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2010 Med små hantlar menar du väl typ 25kg's Kom nyss hem från ett bröstpass i max-ot. Måste säga att jag är jävligt förvånad över mig själv. Har aldrig varit stark i bröst, och har bara kört bänk 4 gånger innan idag. Körde på 50kg (inte mycket, men som sagt, mycket för mig). Klarade 6 reps lätt och kommer på nästa pass köra 55-60 kg. Blev förvånad över att jag klarade så "mycket" Och på hantelpress brukar jag köra 14kg. Idag satt jag och körde 19kg. Kändes så jävla bra. Provade och kör typ ett max-ot set / ett som en kompis tipsade mig om idag! Eftersom man inte ska göra så många reps så visste jag inte riktigt vad jag skulle köra på så jag körde 5*5 på 75kg. Gick förvånansvärt lätt faktist, ska nog prova att köra på 80 nästa gång, efter det körde jag med 30kg hantlar i liggande hantelpress, körde 8,7,7 och avslutade med att köra flies! Har bra fin träningsvärk idag och om allt går som det går ska jag prova på 100kg nästa vecka i bänken! fan va folk var svaga här :S jag må inte vara den största men jag har en vilja som räcker i all oändlighet å andra sidan har jag sett hur mkt nördar det är här ;ppppPPPP;PPPPpppp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 3 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2010 Har blivit en del konditionsträning med skyddsmask i lumpen vilket är något jag gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2010 Jag har ett litet "problem" med aningen asymmetriska armar. Jag vet inte om det är någon direkt skillnad i styrka i armarna, men vänsterarmens triceps är mycket tydligare och väldefinierad, medan högra triceps är plattare. Vad kan detta bero på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2010 Jag har ett litet "problem" med aningen asymmetriska armar. Jag vet inte om det är någon direkt skillnad i styrka i armarna, men vänsterarmens triceps är mycket tydligare och väldefinierad, medan högra triceps är plattare. Vad kan detta bero på? Du är högerhänt antar jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2010 Du är högerhänt antar jag? Ja, har du någon förklaring? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2010 Ja, har du någon förklaring? Jadå det har jag. Dina muskler byggs inte när du gymmar, utan de byggs under vilan mellan gym-passen. Men eftersom du är högerhänt så använder du nästan helt säkert din högerhand/högerarm mycket mer i din vardag mellan gym-passen. Vilket gör att vänstern vilar mer mellan passen än vad högern gör, och på så vis är det lätt hänt att man blir lite starkare i sin "svaga" hand. Eller - precis som du säger - bara får lite större och mer markerade muskler på den armen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 7 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2010 Jadå det har jag. Dina muskler byggs inte när du gymmar, utan de byggs under vilan mellan gym-passen. Men eftersom du är högerhänt så använder du nästan helt säkert din högerhand/högerarm mycket mer i din vardag mellan gym-passen. Vilket gör att vänstern vilar mer mellan passen än vad högern gör, och på så vis är det lätt hänt att man blir lite starkare i sin "svaga" hand. Eller - precis som du säger - bara får lite större och mer markerade muskler på den armen. Det låter rimligt, tack! Det känns för jobbigt och komplicerat att försöka göra något åt det, så jag får väl leva med det helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 9 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 Var ner på gymmet imorse och provade bänk trots att jag var sjukt otaggad och trött, tog 100 iallfall så: Achievement Unlocked - 100kg bänk. Vet inte om det var för att jag var sjukt trött och otaggad men trots att jag jobbar mot att bänka 100 ganska länge så kändes det mindre "roligt" nu när jag tog 100 än när jag tog 90 första gången. Någon som vet några bra Biceps & Triceps övningar (helst några andra än de alla vanligaste övningar) ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 9 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 Var ner på gymmet imorse och provade bänk trots att jag var sjukt otaggad och trött, tog 100 iallfall så: Achievement Unlocked - 100kg bänk. Vet inte om det var för att jag var sjukt trött och otaggad men trots att jag jobbar mot att bänka 100 ganska länge så kändes det mindre "roligt" nu när jag tog 100 än när jag tog 90 första gången. Någon som vet några bra Biceps & Triceps övningar (helst några andra än de alla vanligaste övningar) ? Grattis som fan Körde sne och lutande bänkpress i igår för första gången. Jävlar vilken skön träningsvärk jag har fått. Triceps Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 9 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2010 Grattis som fan Körde sne och lutande bänkpress i igår för första gången. Jävlar vilken skön träningsvärk jag har fått. Triceps Tacktack Riktigt fin övning måste jag säga, tar riktigt fint! Ska kika in lite närmare på det här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 Nu är det dags för mig att bli lite biffig med, jag har varit spinkig tillräckligt länge nu. Flyttar och börjar på högskola till hösten och då ska jag börja gymma i samma vända. För att förbereda mig har jag redan börjat bulka upp, motionera och gör övningar här hemma (armhävningar med tyngder mm). Jag vet att armhävningar inte kan mätas med t e x bänkpress men det är i alla fall en början, och med min otränade kropp lär det bli en liten skillnad ändå. Sedan är det inte mer än 2-3 månader till jag flyttar. Känner mig motiverad som fan faktiskt, trots att det bara slog mig lite sådär. Trillade in på /fit/ när jag satt och surfade på 4chan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 Nu är det dags för mig att bli lite biffig med, jag har varit spinkig tillräckligt länge nu. Flyttar och börjar på högskola till hösten och då ska jag börja gymma i samma vända. För att förbereda mig har jag redan börjat bulka upp, motionera och gör övningar här hemma (armhävningar med tyngder mm). Jag vet att armhävningar inte kan mätas med t e x bänkpress men det är i alla fall en början, och med min otränade kropp lär det bli en liten skillnad ändå. Sedan är det inte mer än 2-3 månader till jag flyttar. Känner mig motiverad som fan faktiskt, trots att det bara slog mig lite sådär. Trillade in på /fit/ när jag satt och surfade på 4chan. Cool beans, det är sjukt kul att börja gymma! Jag ska göra mitt bästa för att försöka undvika att låta som någon expert - jag är också nybliven gymmare - men första tiden märker man förbättring sjukt fort. Av nyfikenhet - hur gör man armhävningar med vikter? ___ Vilka muskelgrupper tränar man i korsbandsmaskin när man står med båda armarna avslappnade och nedsläppta längs - men lite utanför - kroppen, med handtagen i de nedre lägena, varpå man drar dem uppåt, tvärs över kroppen, tills man korsat handlederna vid brösten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 15 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 Vilka muskelgrupper tränar man i korsbandsmaskin när man står med båda armarna avslappnade och nedsläppta längs - men lite utanför - kroppen, med handtagen i de nedre lägena, varpå man drar dem uppåt, tvärs över kroppen, tills man korsat handlederna vid brösten? Det låter som bröst och biceps om jag förstår rätt? Bah måste börja gymma igen illa kvickt, men lite svårt när ett månadskort kostar 600nok Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2010 Cool beans, det är sjukt kul att börja gymma! Jag ska göra mitt bästa för att försöka undvika att låta som någon expert - jag är också nybliven gymmare - men första tiden märker man förbättring sjukt fort. Av nyfikenhet - hur gör man armhävningar med vikter? Jag ser fram emot att börja gymma som fan faktiskt, nästan så mycket så att jag funderar på att gymma i ett par månader här hemma... Men jag tror att det blir fasligt dyrt om man inte köper 6 eller 12 månader. Det går att göra armhävningar med vikter på flera olika sätt. Hela poängen med det är att man ska öka intensiteten så att man inte klarar så många. De som klarar 100 armhävningar på raken är väldigt uthålliga, men de blir inte stora och får ingen maxstyrka vilket är vad jag har som mål. Att öka intensiteten kan man göra på en massa olika sätt. Ryggsäck med vikter i, eller ha någon som sätter sig på sin rygg om man är riktigt badass. Det går även att använda stora gummiband mellan golv och kropp vilket gör att det blir jävligt tungt att lyfta. Sedan kan man även ha benen på en stol osv, endast fantasin sätter stopp. Personligen använder jag tyngder från en hantel, lägger i en ryggsäck och har på mig. Viktigt dock att tyngden hamnar på den övre delen av ryggen och inte den undre. Crunches med tyngder gör jag också, jag tar en platta från hanteln och håller bakom huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2010 Det låter som bröst och biceps om jag förstår rätt? Bah måste börja gymma igen illa kvickt, men lite svårt när ett månadskort kostar 600nok Där jag tränar kostar det 350. Och då är det Nautilus, så du kan träna i Sverige också plus flera olika gym här i Oslo. Bada också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 16 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2010 Nu är det dags för mig att bli lite biffig med, jag har varit spinkig tillräckligt länge nu. (:!!! Flyttar och börjar på högskola till hösten och då ska jag börja gymma i samma vända. För att förbereda mig har jag redan börjat bulka upp, motionera och gör övningar här hemma (armhävningar med tyngder mm). Jag vet att armhävningar inte kan mätas med t e x bänkpress men det är i alla fall en början, och med min otränade kropp lär det bli en liten skillnad ändå. Sedan är det inte mer än 2-3 månader till jag flyttar. Känner mig motiverad som fan faktiskt, trots att det bara slog mig lite sådär. Trillade in på /fit/ när jag satt och surfade på 4chan. (:!!! Låter som en riktigt bra idé och av egna erfarenheter kan jag säga att du kommer öka i bänk med dina armhävningar så kör hårt på dom så tar du mer än du tror i bänk till hösten! En kompis och jag började köra 100 Pushups in 7 weeks grejen (postade länk på några sidor tillbaka) och en kompis till mig gjorde dom och av nåt weird random sätt så ökade han sig 10kg i bänk och jag vet inte om jag ökade mig nåt i bänk (provade aldrig att maxa) men jag kunde göra 3-4 fler reps på 10kg under det jag maxxade så armhävningar = WINWIN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 9 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2010 Var ute på en "cykeltur" nyss, tog någon timme och var 40 km lång! Måste vara det längsta jag någonsin cyklart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 10 juli, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2010 Vilka muskelgrupper tränar man i korsbandsmaskin när man står med båda armarna avslappnade och nedsläppta längs - men lite utanför - kroppen, med handtagen i de nedre lägena, varpå man drar dem uppåt, tvärs över kroppen, tills man korsat handlederna vid brösten? Bröst och axlar? Var ner på gymmet igår och skulle prova på lite bröst (var ett tag sen sist) och jag tror faktist att jag blivit starkare, körde 5*5 (med hjälp på sista setet dock) med 35kg's hantlarna, förut har jag inte ens klarat en själv lolz! Fettförbränning, har undersökt det lite och förstått att man ska springa relativt sakta men länge(?).. räcker det med att springa en mil om dagen om turen tar 40-60min? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts