L_Voll Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Finns det nån som helst fara med att använda gammalt proteinpulver (gainer)? Har fått tag på en full, oöppnad fyrakilospacke som gick ut i februari. Jag hade ju aldrig betalat för nåt sånt men nu var det en påse helt up for grabs. Det är ju bara pulver? Mat brukar väl inte direkt bli farligt när "tiden har gått ut", bara smaka äckligt? Proteinpulver, borde hålla i hundra år känns det som. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Mat brukar väl inte direkt bli farligt när "tiden har gått ut", bara smaka äckligt? Well, det beror på - det är ju klart att mat kan bli dålig, och att det inte är bra att äta den. Men som du säger är det mer troligt att det bara smakar äckligt, kroppen klarar av rätt mycket. _________ Styrketräna när man är förkyd, bra eller anus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Well, det beror på - det är ju klart att mat kan bli dålig, och att det inte är bra att äta den. Men som du säger är det mer troligt att det bara smakar äckligt, kroppen klarar av rätt mycket. _________ Styrketräna när man är förkyd, bra eller anus? Vi kan göra det idag, båda två, för jag är lite halvkrasslig nu när jag vaknat. Men jag ska träna efter fyra i eftermiddag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Styrketräna när man är förkyd, bra eller anus? Risken finns ju att du blir sjukare när du tränar, förmodligen kommer du inte orka lika mycket som vanligt. Om du känner dig seg i kroppen vill säga. Men en förkylning har aldrig hindrat mig från att träna, och än så länge lever jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 (redigerad) Well, det beror på - det är ju klart att mat kan bli dålig, och att det inte är bra att äta den. Men som du säger är det mer troligt att det bara smakar äckligt, kroppen klarar av rätt mycket. _________ Styrketräna när man är förkyd, bra eller anus? Det farliga är väl att immunförsvaret är dåligt när man tränar, så viruset kan sprida sig till känsligare ställen i kroppen. Redigerad 26 maj, 2010 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Det farliga är väl att immunförsvaret är dåligt när man tränar, så viruset kan sprida sig till känsligare ställen i kroppen. Just att träna på gym, där virus lätt sprids, är heller inte det bästa (kanske främst inte speciellt schysst mot andra som tränar där). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2010 Hey, bra svar! Tack för input. Jag var nere på gymmet igår och ikväll, men var aktsam med att tvätta händerna, och inte köra på mitt vanliga "hardcore-träna-så-att-Arnie-varit-avundsjuk" sätt. Det kanske bara är jag, men shit vilken ego-boost man får minuterna efter man kört ett bra pass. Ser sig i spegeln, spänner lite extra, och tänker "ooh yeah". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 27 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2010 Det kanske bara är jag, men shit vilken ego-boost man får minuterna efter man kört ett bra pass. Ser sig i spegeln, spänner lite extra, och tänker "ooh yeah". 1+ Kör max-ot nu, och för att citera dig "det kanske bara är jag", men jag ser fan att musklerna växer efter varje pass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 27 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2010 Det är ju alltid gött att spegla sig efter ett träningspass eftersom man är så uppblåst när man har tränat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2010 1+ Kör max-ot nu, och för att citera dig "det kanske bara är jag", men jag ser fan att musklerna växer efter varje pass.Det är ju alltid gött att spegla sig efter ett träningspass eftersom man är så uppblåst när man har tränat. På riktigt, är det så? Har man synligt större muskler direkt efter träning, varpå de... sjunker ihop en aning igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 28 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2010 På riktigt, är det så? Har man synligt större muskler direkt efter träning, varpå de... sjunker ihop en aning igen? Ja. Eftersom under träning så spränger du upp musklerna och de pumpas med blod och andra saker så blir de större under träning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2010 På riktigt, är det så? Har man synligt större muskler direkt efter träning, varpå de... sjunker ihop en aning igen? Tränar du tex biceps rätt mycket känner du att de blir hårdare efter träningspasset. Mina biceps brukar i regel bli rätt stela om jag kör ett styrkepass och på så vis ser dom också större ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2010 På riktigt, är det så? Har man synligt större muskler direkt efter träning, varpå de... sjunker ihop en aning igen? Musklerna är ju fortfarande blodfyllda direkt efter passet. Body Builders har ju med sig små hantlar som de sitter och viftar med precis innan de ska ut på scen, för att musklerna ska se som allra bäst ut när de väl är ute på scen inför domarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 28 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2010 Musklerna är ju fortfarande blodfyllda direkt efter passet. Body Builders har ju med sig små hantlar som de sitter och viftar med precis innan de ska ut på scen, för att musklerna ska se som allra bäst ut när de väl är ute på scen inför domarna. Med små hantlar menar du väl typ 25kg's Kom nyss hem från ett bröstpass i max-ot. Måste säga att jag är jävligt förvånad över mig själv. Har aldrig varit stark i bröst, och har bara kört bänk 4 gånger innan idag. Körde på 50kg (inte mycket, men som sagt, mycket för mig). Klarade 6 reps lätt och kommer på nästa pass köra 55-60 kg. Blev förvånad över att jag klarade så "mycket" Och på hantelpress brukar jag köra 14kg. Idag satt jag och körde 19kg. Kändes så jävla bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2010 Mat brukar väl inte direkt bli farligt när "tiden har gått ut", bara smaka äckligt? Proteinpulver, borde hålla i hundra år känns det som. Instämmer, speciellt eftersom den är oöppnad och inte har kunnat äckla till sig med fukt och så. Kör hårt. Med små hantlar menar du väl typ 25kg's Kom nyss hem från ett bröstpass i max-ot. Måste säga att jag är jävligt förvånad över mig själv. Har aldrig varit stark i bröst, och har bara kört bänk 4 gånger innan idag. Körde på 50kg (inte mycket, men som sagt, mycket för mig). Klarade 6 reps lätt och kommer på nästa pass köra 55-60 kg. Blev förvånad över att jag klarade så "mycket" Och på hantelpress brukar jag köra 14kg. Idag satt jag och körde 19kg. Kändes så jävla bra. Kul! Det är alltid lika underbart att kunna öka ett steg i hantelvikter. Bli inte knäckt om du inte klarar dem nästa gång bara; personligen pendlar jag extremt mycket och orkar mycket tyngre vikter vissa dagar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 29 maj, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 Med små hantlar menar du väl typ 25kg's Kom nyss hem från ett bröstpass i max-ot. Måste säga att jag är jävligt förvånad över mig själv. Har aldrig varit stark i bröst, och har bara kört bänk 4 gånger innan idag. Körde på 50kg (inte mycket, men som sagt, mycket för mig). Klarade 6 reps lätt och kommer på nästa pass köra 55-60 kg. Blev förvånad över att jag klarade så "mycket" Och på hantelpress brukar jag köra 14kg. Idag satt jag och körde 19kg. Kändes så jävla bra. Hur ser ditt schema ut som du kör då? Har nämligen vart fast på 95kg i bänken i snart ett år (mesta dels beror nog på jag haft mycket i skolan så jag har inte kunnat tränat regelbundet och så var jag sjuk slutet av november och hela december..) och min kompis har sagt att jag måste ta 100 innan vi slutar skolan (slutar 11:e juni!) så jag håller på och kör förfullt men får ändå ingen träningsvärk! :/ Fick dock lite igår när jag först körde bänk, sedan hantelpress, en maskin som liknar samma rörelse som i flies och sen lutande hantelpress (total 14 set med bröstövningar och tkr det känns lite overkill att behöva köra 14set för att få träningsvärk) Instämmer, speciellt eftersom den är oöppnad och inte har kunnat äckla till sig med fukt och så. Kör hårt. Kul! Det är alltid lika underbart att kunna öka ett steg i hantelvikter. Bli inte knäckt om du inte klarar dem nästa gång bara; personligen pendlar jag extremt mycket och orkar mycket tyngre vikter vissa dagar... Måste hålla med, känns bra skönt att kunna gå upp ett steg i hantlarna, man känner sig mycket biffigare då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 Rawr, börjat cykla, blir 5-10km om dagen, man märker att man är ur form :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 29 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 Rawr, börjat cykla, blir 5-10km om dagen, man märker att man är ur form :/ Cykla är hur bra som helst, kondition är något man faktiskt märker på en gång att man ökar efter varje pass. Lätt att hålla motivationen uppe då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 Hur ser ditt schema ut som du kör då? Har nämligen vart fast på 95kg i bänken i snart ett år (mesta dels beror nog på jag haft mycket i skolan så jag har inte kunnat tränat regelbundet och så var jag sjuk slutet av november och hela december..) och min kompis har sagt att jag måste ta 100 innan vi slutar skolan (slutar 11:e juni!) så jag håller på och kör förfullt men får ändå ingen träningsvärk! :/ Fick dock lite igår när jag först körde bänk, sedan hantelpress, en maskin som liknar samma rörelse som i flies och sen lutande hantelpress (total 14 set med bröstövningar och tkr det känns lite overkill att behöva köra 14set för att få träningsvärk) Måste hålla med, känns bra skönt att kunna gå upp ett steg i hantlarna, man känner sig mycket biffigare då! Gå in här, registrera dig längst ner på sidan. Det tar 1 minut och du loggas in automatiskt. Läs allt som står om Max-OT. Det är fruktansvärt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2010 (redigerad) Gå in här, registrera dig längst ner på sidan. Det tar 1 minut och du loggas in automatiskt. Läs allt som står om Max-OT. Det är fruktansvärt bra. Grymt, måste prova det! Hoppas det finns billiga gym i Oslo edit: man får väl ingen räkning hemskickad när man registrerat sig? Redigerad 30 maj, 2010 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts