Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Premiär för vårt nystartade divison 6-lag igår och vann med 8-1. Var inte med eftersom jag pga förkylning inte tränat senaste två veckorna, men det var typ lika kul i klacken ändå. Från lokaltidningen:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Premiär för vårt nystartade divison 6-lag igår och vann med 8-1. Var inte med eftersom jag pga förkylning inte tränat senaste två veckorna, men det var typ lika kul i klacken ändå. Från lokaltidningen:

Behöll ni korpennamnet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöll ni korpennamnet?

Nej nej, korplaget är inte stommen i laget eller någonting sådant alls. :naughty: Typ sex av oss som spelade i Korpen hängde på när det här laget startades, som består av i princip alla (bra) vi spelade tillsammans med som juniorer, och sen lite annat folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej, korplaget är inte stommen i laget eller någonting sådant alls. :D Typ sex av oss som spelade i Korpen hängde på när det här laget startades, som består av i princip alla (bra) vi spelade tillsammans med som juniorer, och sen lite annat folk.

Men...men... FC Fruktstund... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stretchade mina två första år på gymmet, sedan slutade jag. Efter tre år utan stretching märker jag ingen skillnad. Så jag skulle skita i det. Vad jag har förstått så finns det inte heller någon forskning som visar att det faktiskt gör nytta.

Dock tycker jag att stretching är en konst i sig. Det misstag jag gjorde för ett par år sedan var att bara rakt av stretcha.. utan att tänka på hur det kändes, hur jag andades, om jag var avslappnad, om jag stod still hela tiden, eller hur länge. Vad jag vet så kan fel typ av stretching var helt meningslös och inte ge några resultat alls.

För övrigt håller jag inte med om att stretching är överskattat, snarare tvärtom, åtminstående i gymkulturen. Självklart har alla olika mål med träningen med att stretcha är aldrig fel tycker jag med tanke på hur många fördelar det ger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner att jag skulle vilja ha ett par hantlar hemma som jag kan använda mig av de gångerna man inte riktigt har tid att ta sig ner till gymmet. Någon som vet var man kan skaffa ett par bra hantlar med fria vikter till ett vettigt pris?

Kolla på Jula, de har tror jag. Annars kanske Rusta eller Euroshop(finns det en affär som heter så?). Billigaste är väl Blocket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis fått nyckeln till gymmet i huset, och var där igår och kollade. Tanken är att jag ska bli galet rippad. Nejrå, men det vore skönt att ha som vana att gå ner några kvällar i veckan, köra i någon halvtimme/timme, och få en starkare/snyggare kropp. Har någon något bra nybörjarschema att följa, eller bara allmänna tips på övningar för en kille som - tro det eller ej - inte spenderat många timmar på gymmet. Inga alls, egentligen.

post-8685-1272389978_thumb.jpg

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Axel, kolla in schemat på förra sidan. Tyckte det var ganska en bra grund! :shifty:

Om du menar schemat jag länkade så anser jag inte det vara ett nybörjarschema då det är Max-OT.

Självklart kan du köra det, men med mindre set/reps.

Annars skulle jag rekommendera att bara köra igenom kroppen någon vecka innan du börjar med scheman och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Axel, kolla in schemat på förra sidan. Tyckte det var ganska en bra grund! :shifty:
Om du menar schemat jag länkade så anser jag inte det vara ett nybörjarschema då det är Max-OT.

Självklart kan du köra det, men med mindre set/reps.

Annars skulle jag rekommendera att bara köra igenom kroppen någon vecka innan du börjar med scheman och liknande.

Tack för tipsen. Jag fäljer ngo Moffas råd, och freebasar en del de första gångerna. Lär mig maskinerna, och så. Hittade lite nybörjarscheman som såg okej ut, ska bevandra mig i dem lite bättre.

Var nere ikväll och provkörde gymmet, efter bandyn. Träffade en hjälpsam snubbe, läkarstudent, som jag snackade en del med, och som visade mig lite övningar. Jag körde lite armar och bröst. Känns bra, känns bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, borde man inte vila där också? Hjärtar är ju trots allt en musken men den kanske återhämtar sig fortare?

Hjärtat bryts inte ned vid träning såvitt jag vet, alltså behöver den inte återhämta sig mellan varven.

Annars vore det ju livsfarligt t ex när vi är iväg med fotbollslaget på träningsläger då vi tränar minst en gång varje dag i en hel vecka, de flesta dagar tränar vi två pass per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...