L_Voll Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Kan ni kewlingar säga några bra övningar för en liten pojke som mig? Grejen är den att jag inte vågar göra armhävningar längre efter några mindre trevliga händelser. Så det jag söker är någon (några) bra grejer som kan ersätta armhävningarna. Tack på förhand. Det är svårt att svara på om du inte beskriver dessa händelser närmare, eller snarare konsekvenserna de orsakat. Armhävningar tränar bröst och armar, så om du har möjlighet att lyfta dig själv i något så är det ett bra sätt att träna biceps, men det ger så klart inte lika bred träning som olika varianter av armhävningar. Annars om du vill vara mer försiktig kan du göra armhävningar med knäna i backen istället för fötterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Senast jag gjorde armhävningar hoppade axeln (typ) ur led och när jag gick upp för att berätta det för mamma så vaknade jag upp på hallgolvet. Jag är inte överdrivet pepp på att göra det liksom. Jag har en chin up-stång och överväger att skaffa en skivstång. Känns som att den vinkeln är lite tryggare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 14 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2010 Sitt och lägg underarmen på låret eller sängkanten, men låt handen med hantel hänga ut över kanten. Lyft upp och släpp ner. Det är främst en underarmsövning, men jag antar att handleden också blir starkare. Annars när jag är på gymmet brukar jag sitta på en bänk och låta armarna vila på bänken mellan benen, med händerna ut över kanten och lyfta en skivstång. Samma övning, men lite mer stabil. Det är just underarms-curls jag gör, men mina hantlar är för tunga för den övningen eftersom att jag precis har börjat med dem, liksom. Ska köpa en powerball i veckan, men den jobbar mer på underarmen än handleden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 powerball i veckan Är det seriöst bra träning för armen, den där saken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 15 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 Det är just underarms-curls jag gör, men mina hantlar är för tunga för den övningen eftersom att jag precis har börjat med dem, liksom. Ska köpa en powerball i veckan, men den jobbar mer på underarmen än handleden. köp lättare hantlar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2010 Ska iväg och träna spinning nu för andra gången i mitt liv, som en del av min rehab. Tjoho. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2010 Är det seriöst bra träning för armen, den där saken? Om det är bra träning vet jag inte, men man blir rejält trött i musklerna för stunden. Men jag har mest min för att få se när mina (starka) vänner testar den och failar totalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Är det seriöst bra träning för armen, den där saken? Varför skulle den inte vara det? Eller, va? Jag tror definitivt att den är bra i längden om man ger sig fasen på att använda den flitigt, som med vilket annat träningsredskap som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2010 Varför skulle den inte vara det? Eller, va? Jag tror definitivt att den är bra i längden om man ger sig fasen på att använda den flitigt, som med vilket annat träningsredskap som helst. Dunno, jag är ingen träningsexpert, därav frågan. Men det känns bara mer som en leksak, liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2010 Kära dagbok. Idag tränade jag intervallisk konditionstyrka tills jag spydde. Jag mår bra nu, men är darrig i armarna och orkar knappt resa mig till stående läge, skön känsla i kroppen för stunden. Ska duscha så fort jag har druckit upp och samlat krafter till att ta mig till duschen. Hejdå dagboken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Idag sprang jag 1 mil. Har gjort den en gång tidigare och det var när jag var som mest vältränad. Det är 6 år sedan. Jag sprang idag på 51 minuter. Vet inte ifall det är bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Addepladde Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Idag sprang jag 1 mil. Har gjort den en gång tidigare och det var när jag var som mest vältränad. Det är 6 år sedan. Jag sprang idag på 51 minuter. Vet inte ifall det är bra? 51 är en duglig tid om du inte motionerar väldigt regelbundet. Själv tränar jag löpning och har persat milen på nånstans runt 35-36, kommer inte riktigt ihåg x) Om du ligger i och är seriös med din träning kommer du snabbt ner till 45 min Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Idag sprang jag 1 mil. Har gjort den en gång tidigare och det var när jag var som mest vältränad. Det är 6 år sedan. Jag sprang idag på 51 minuter. Vet inte ifall det är bra? Jag tycker det är asbra, då snittar du ändå 5 minuter per kilometer. Hade varit helnöjd om jag var du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 25 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2010 Att gå till bolaget var ett jäkla träningspass. Helt slut för den tjocka, blöta snön som gör det omöjligt att gå utan att behöva lyfta knäna hela vägen upp till magen. Dagens workout, lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 25 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2010 Tjockis-fråga. Om man har en träningscykel, tränar du enbart benmuskler - eller blir det samma effekt som att gå? Min första tanke är ju att man är immobil med överkroppen, och därav ingen större fett förbränning. Jag har helt ärligt ingen aning om vad som är vad, don't know them birds and bees. Anledningen till att jag frågar är att jag kommer ha en träningscykel i min nya lägenhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2010 Tjockis-fråga. Om man har en träningscykel, tränar du enbart benmuskler - eller blir det samma effekt som att gå? Min första tanke är ju att man är immobil med överkroppen, och därav ingen större fett förbränning. Jag har helt ärligt ingen aning om vad som är vad, don't know them birds and bees. Anledningen till att jag frågar är att jag kommer ha en träningscykel i min nya lägenhet. Jodå, du bränner fett. Blanda intervallträning med lågintensiv träning och få i dig rätt mängd proteiner så kommer det gå prima. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Har börjat på gym. Dock har jag lite problem med stretching, och söker därför bra råd och tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Har börjat på gym. Dock har jag lite problem med stretching, och söker därför bra råd och tips. Jag stretchade mina två första år på gymmet, sedan slutade jag. Efter tre år utan stretching märker jag ingen skillnad. Så jag skulle skita i det. Vad jag har förstått så finns det inte heller någon forskning som visar att det faktiskt gör nytta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Jag stretchade mina två första år på gymmet, sedan slutade jag. Efter tre år utan stretching märker jag ingen skillnad. Så jag skulle skita i det. Vad jag har förstått så finns det inte heller någon forskning som visar att det faktiskt gör nytta. Jag har inte stretchat sedan jag började med seniorfotboll (6 år sedan ganska så exakt) och jag har inte farit illa av det. Visst är man väldigt stel och så vidare vissa dagar, men så fort man börjar värma upp så släpper allt sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 1 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2010 Jag stretchade mina två första år på gymmet, sedan slutade jag. Efter tre år utan stretching märker jag ingen skillnad. Så jag skulle skita i det. Vad jag har förstått så finns det inte heller någon forskning som visar att det faktiskt gör nytta. Stretcha måste man väl göra för att kunna bygga upp musklerna ordentligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts