Ante_freeman Skrivet 5 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Rätt Om man vill vara bra i armbrytning vad ska man då träna? *Kunde tolkas* Ska man träna handled? och ska man träna med små eller stora vikter? Ingen som vet hur hur man ska lägga upp träningen om man vill bli bra i armbrytning ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 (redigerad) Ingen som vet hur hur man ska lägga upp träningen om man vill bli bra i armbrytning ? Jag vet inte riktigt hur man tränar för att bli bra i armbrytning, men handleder så tar du ett skaft som är ungefär 30-40cm långt(från en hockeyklubba, soppborste whatever) du borrar ett hål rätt igenom det på mitten, du knyter fast en tyngd i ett rep som du drar genom hålet och knyter. sen snurrar/rullar(?) du med raka händer (bara handledarna får jobba) skaftet så att tyngden kommer ändå upp till skaftet, släpper ner det och gör det om och om igen. Ska göra en enkel paint-förklaring om du inte fattar. Edit FTW!. <-----Ja, det är länken Redigerad 5 januari, 2007 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 5 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Jag vet inte riktigt hur man tränar för att bli bra i armbrytning, men handleder så tar du ett skaft som är ungefär 30-40cm långt(från en hockeyklubba, soppborste whatever) du borrar ett hål rätt igenom det på mitten, du knyter fast en tyngd i ett rep som du drar genom hålet och knyter. sen snurrar/rullar(?) du med raka händer (bara handledarna får jobba) skaftet så att tyngden kommer ändå upp till skaftet, släpper ner det och gör det om och om igen. Ska göra en enkel paint-förklaring om du inte fattar. Jag förstog lite halvt . Paint e bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 5 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2007 Jag förstog lite halvt . Paint e bra Editerade in det i förra posten... Och varför jag gör detta inlägget är dör att Ante ska se att jag lagt in det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Ingen som vet hur hur man ska lägga upp träningen om man vill bli bra i armbrytning ? Snacka om tragiskt att träna för att bli bra på att bryta arm... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 6 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Snacka om tragiskt att träna för att bli bra på att bryta arm... Jag vill ju träna stora muskler . Men sen att bli bra i att bryta arm är ett + då det typ är status på skolan o vara bra i armbrytning, alla stora killar bryter arm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Du kommer växa ur bryta-arm-perioden innan du fått stora muskler. Dessutom handlar armbrytning lika mycket om teknik som råstyrka. Jag är bra på armbrytning eftersom jag kan låsa min arm och där med trötta ut motståndaren, inte för att jag är starkare än nån annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 Ingen som vet hur hur man ska lägga upp träningen om man vill bli bra i armbrytning ? Fråga Heidi Andersson. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2007 (redigerad) Själv tränar jag inte för att få stora muskler, eller stora och stora, jag vill inte bli någon jävla biff. Vill helst ha hyffsat stora muskler och bra kondition och en jävla uthållighet. När det gäller armbrytning är det nog som KalleR säger att det handlar lika mycket om teknik. Uthålliga muskler kan även vara väldigt andvändbart I armbrytning. EDIT: Förövrigt så föredrar Heidi det här. Tränar: efter eget program 10-12 pass i veckan; armbrytning, styrketräning på gym (främst med fria vikter och dragmaskin) boxning, löpning och klättring i rep samt armgång på bom. Redigerad 6 januari, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 9 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Satt nytt rekord idag *StolT* Jag tog 55 (bänkpress) idag (ska prova 60 på tisdag) sen kom jag nyss hem från 2tim fys, helvete ( ) vad drygt det är med hinderbana och 10m armgång. Har såna jävla märken på handlederna En till grej, en kompis påstår att han tar 70kg och då vill ju jag vara bättre ( ) och då borde jag träna med? (stora/små vikter?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 En till grej, en kompis påstår att han tar 70kg och då vill ju jag vara bättre ( ) och då borde jag träna med? (stora/små vikter?) Du ska väl träna med så mycket du kan tills du tids nog blivit tillräckligt stark och teknisk för att kunna ta 70 kg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2007 Tog faktiskt 80 kilo i bänkpress idag. Ska se om jag pallar 100 innan året är slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Räknar ni med eller utan stången? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Räknar ni med eller utan stången? Jag räknar iallafall med stången. 30 kg stång + 25 kg på varje sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Har själv kollat lite. Träningsvägen. Skrivit en lista.BasketSpringaStyrketräning. Promenader... XDOch hopprepPassar mig rätt bra. Tänk igenom vad jag klarar och så. Ska dra ner och skaffa träningskor idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Jag räknar iallafall med stången. 30 kg stång + 25 kg på varje sida. Vid stångens utgångsläge har man oftast halvbörjda armar - går du ner först, eller lyfter du direkt upp? Har fortfarande inte tagit mig till gymmet. Det betyder att jag inte har tränat på snart 3 veckor. Men det blir nog i veckan, jag känner mig inte lika förkyld längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Vid stångens utgångsläge har man oftast halvbörjda armar - går du ner först, eller lyfter du direkt upp? Tar ner stången till ungefär 5-6-7-8 centimeter ovanför bröstet. Sen trycker jag upp. Det kanske inte gills om man inte har stången emot bröstet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Klarade 90kg i benpress(?), ganska nöjd med tanke på att jag har aldrig någonsin tränat i gym. 100kg nästa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 januari, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Tar ner stången till ungefär 5-6-7-8 centimeter ovanför bröstet. Sen trycker jag upp. Det kanske inte gills om man inte har stången emot bröstet? Det beror säkert på vem du frågar, de flesta tar nog inte ner den ända till bröstet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 10 januari, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2007 Räknar ni med eller utan stången? Vi räknar iallfall med stången Det beror säkert på vem du frågar, de flesta tar nog inte ner den ända till bröstet. Jag brukar ha nån cm över men många andra i min klass kör till bröstet så.... Är det så att man tränar mer bröstmuskler om man håller längre ut på stången (allso längre avstånd mellan händerna) än om man håller längre in? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts