SilentViper Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Tjena jag och farsan ska iväg imorn eller på måndag för att köpa hantlar på 8-10kg. Och tänkte nu börja använda det och träna armarna och funderat är det bra början att gö 10-15 styckna med hantlarna på morgonen när man vaknar och sen på kvällen innan man går och lägger sig? Eller kan man gö 1 gång på morgonen sen 1 gång på eftermiddagen när man kommer hem från skolan sen 1 gång på kvällen innan man går och lägger sig. Är det bra start på att träna armarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 Tjena jag och farsan ska iväg imorn eller på måndag för att köpa hantlar på 8-10kg. Och tänkte nu börja använda det och träna armarna och funderat är det bra början att gö 10-15 styckna med hantlarna på morgonen när man vaknar och sen på kvällen innan man går och lägger sig? Eller kan man gö 1 gång på morgonen sen 1 gång på eftermiddagen när man kommer hem från skolan sen 1 gång på kvällen innan man går och lägger sig. Är det bra start på att träna armarna? Kör på bara. Men glöm inte för allt i världen att träna triceps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2009 (redigerad) Kör på bara. Men glöm inte för allt i världen att träna triceps. Kan du förklara lite vad triceps och hur man nu gör det. Jag är inte så haj på det. EDIT: Triceps är det inte man har varsin hantel i varsin hand sen drar man dom uppåt? Alltså man börjar från midjan sen drar man upp dom så långt man kan? Hoppas ni förstog mig. Vad kan annars hända om man nu inte gör triceps? Sen om jag nu kör 10-15 gånger 3 gånger om dagen hur lång tid tar det innan jag ser resultatet? Redigerad 5 september, 2009 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Kan du förklara lite vad triceps och hur man nu gör det. Jag är inte så haj på det. EDIT: Triceps är det inte man har varsin hantel i varsin hand sen drar man dom uppåt? Alltså man börjar från midjan sen drar man upp dom så långt man kan? Hoppas ni förstog mig. Vad kan annars hända om man nu inte gör triceps? Här är en bra sida med en massa hantelövningar, och vad de gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Här är en bra sida med en massa hantelövningar, och vad de gör. Så man ska stå med ena hanteln uppåt sen röra den sakta bakom nacken? Sen gör man likadant på nästa hand? Och ena handen som man inte har hanteln i ska bara vara rak upp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Så man ska stå med ena hanteln uppåt sen röra den sakta bakom nacken? Sen gör man likadant på nästa hand? Och ena handen som man inte har hanteln i ska bara vara rak upp? Ja, du ska lyfta hanteln upp över huvudet och sen ner. Du ska alltså sträcka ut armen från böjt till rakt läge. Om du vill kan du röra båda armarna samtidigt, när du lyfter ner hantel lyfter du upp den andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Ja, du ska lyfta hanteln upp över huvudet och sen ner. Du ska alltså sträcka ut armen från böjt till rakt läge. Om du vill kan du röra båda armarna samtidigt, när du lyfter ner hantel lyfter du upp den andra. Okej ska jag stå med en hantel eller kan jag ha två styckna i varsin hand? Eller räcker det med en så kan man ta ena armen och hjälpa till med den andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 (redigerad) Okej ska jag stå med en hantel eller kan jag ha två styckna i varsin hand? Eller räcker det med en så kan man ta ena armen och hjälpa till med den andra? Du gör det som känns bäst, prova dig fram. Jag kan tycka att det är rätt skönt att köra med en hand och använda den andra handen till att ge stöd med. Redigerad 6 september, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Du gör det som känns bäst, prova dig fram. Jag kan tycka att det är rätt skönt att köra med en hand och använda den andra handen till att ge stöd med. Ah okej ska man börja med armen bjöd eller rak upp först? Sen gå bakom nacken, menar man drar upp hantlen sen drar man den bakom nacken så man böjer armen sen drar man upp den igen. Och upprepar sen vad kan hända om man inte gör denna övning utan bara kö vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 (redigerad) Ah okej ska man börja med armen bjöd eller rak upp först? Sen gå bakom nacken, menar man drar upp hantlen sen drar man den bakom nacken så man böjer armen sen drar man upp den igen. Och upprepar sen vad kan hända om man inte gör denna övning utan bara kö vanligt. Nej, jag tror du har missuppfattat lite. Du ska inte dra den bakom nacken, bara lyfta den upp, ner, upp, ner osv. Hur du börjar spelar ingen roll. Det är väl inte hela världen ifall du inte gör denna övning, men det bästa är att träna alla muskler. edit: "Utförande: Stå upp eller sitt ner med hanteln i ena handen och armen sträckt över huvudet. Sänk kontrollerat hanteln bakom nacken. Sträck ut armen igen så att du kommer till startläget. " http://www.personalitygym.com/img/upload/EX_Triceps_bakom_nacke.jpg edit2: http://www.youtube.com/watch?v=aM13vOcx1yw spola fram till 1:53 Redigerad 6 september, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Agenten, med fördel köper du hantlar med löstagbara skivor eftersom man i början ökar ganska snabbt. Visserligen var det kanske det du hade tänkt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Har varit ute och gått lite sporaliskt dom senaste två veckorna för att få tiden att gå lite. Idag var det kanonväder så tänkte att jag skulle springa istället. Till min besvikelse så har jag verkligen tappat allt, hur ska man egentligen gå till väga i början. Jag joggade typ dom första 500 metrarna sen kom allt på en gång. Fick håll, andnöd, mjölksyra blodsmak i munnen. Min rutt är 2,5km och Jag sprang/joggade dom första och sista 500 metrarna och var helt död efteråt. Någon som har förslag, ska jag köra mer på intervall eller nått sånt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Agenten, med fördel köper du hantlar med löstagbara skivor eftersom man i början ökar ganska snabbt. Visserligen var det kanske det du hade tänkt också. Jag klarar av 8-10 kg När vi har gym på idrotten så börjar jag nästan alltid vid 7-8 kg. Och jag testade dom i affären och jag orkade iallafall med dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Någon som har förslag, ska jag köra mer på intervall eller nått sånt? Spelar inte så stor roll om du är nere på noll igen. Ut och jogga bara, man märker skillnad redan efter några gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2009 Nej, jag tror du har missuppfattat lite. Du ska inte dra den bakom nacken, bara lyfta den upp, ner, upp, ner osv. Hur du börjar spelar ingen roll. Det är väl inte hela världen ifall du inte gör denna övning, men det bästa är att träna alla muskler. edit: "Utförande: Stå upp eller sitt ner med hanteln i ena handen och armen sträckt över huvudet. Sänk kontrollerat hanteln bakom nacken. Sträck ut armen igen så att du kommer till startläget. " http://www.personalitygym.com/img/upload/EX_Triceps_bakom_nacke.jpg edit2: http://www.youtube.com/watch?v=aM13vOcx1yw spola fram till 1:53 Det var typ det jag menade som han gör på filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2009 Har varit ute och gått lite sporaliskt dom senaste två veckorna för att få tiden att gå lite. Idag var det kanonväder så tänkte att jag skulle springa istället. Till min besvikelse så har jag verkligen tappat allt, hur ska man egentligen gå till väga i början. Jag joggade typ dom första 500 metrarna sen kom allt på en gång. Fick håll, andnöd, mjölksyra blodsmak i munnen. Min rutt är 2,5km och Jag sprang/joggade dom första och sista 500 metrarna och var helt död efteråt. Någon som har förslag, ska jag köra mer på intervall eller nått sånt? Bara håll ut - det enda sättet att få kunna springa längre är att springa mer. Satsa på att springa rätt också; här finns upplagt ett träningsprogram för att börja jogga. Det verkar väldigt omständigt, och precist, men den verkar tycka att något intervalliknande är bra att börja med. Ta det lugnt, bara, och försök inte att springa milen efter en vecka, då tar man bara ut sig och tycker det är tråkigt. Belöna dig själv när du lyckats med dina mål du sätter upp (när mjölksyran sätts in kan du utmana dig själv till att springa till 'den där lyktstolpen', eller så). Visit My Website Visit My Website 2 Visit My Website 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2009 Sådär körde lite smått igår två gånger körde först 15 sen 20 och sist 10. Bara för att komma igång snabbt så blir att kö innan man går och lägger sig igen. Sen hade vi gym i skolan så körde också lite där så det går faktiskt hyffsat bra. Fast eftersom jag försöker sluta röka så kommer rökandet spela nån roll under tiden jag styrketränar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 10 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2009 Okej grabbar, ni som är träningsnarkomaner och kan sånt här. Idag köpte jag ett 1-års träningskort på Nautilus gym, helt nyöppnat här i Oslo och ska ge mig fan på att träna eftersom ölmagen börjar krypa sig på lite smått, tyvärr. Jag vill av er ha hjälp med lite allt möjligt. Jag var förr väldigt vältränad, spelade både hockey och fotboll. I våras sprang jag varje dag ca 20 minuter, men la av med det för 2 månader sedan ungefär. Jag har ett väldigt krävande jobb eftersom jag springer omkring i 8 timmar non-stop. Det jag känner är viktigast är vad jag äter, eftersom jag småäter allt, hela tiden. Mycket fett och liknande. Vad ska jag äta till frukost, lunch, middag? Äter väldigt mycket bacon just nu. Ägg eller havregrynsgröt är också två favoriter Eftersom jag har 2 olika jobb-pass kan det kanske bli lite svårt med maten? (10.00 - 18.00 eller 15.30 - 23.00) Så, jag är evigt tacksam om jag får lite hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 (redigerad) Okej grabbar, ni som är träningsnarkomaner och kan sånt här. Idag köpte jag ett 1-års träningskort på Nautilus gym, helt nyöppnat här i Oslo och ska ge mig fan på att träna eftersom ölmagen börjar krypa sig på lite smått, tyvärr. Jag vill av er ha hjälp med lite allt möjligt. Jag var förr väldigt vältränad, spelade både hockey och fotboll. I våras sprang jag varje dag ca 20 minuter, men la av med det för 2 månader sedan ungefär. Jag har ett väldigt krävande jobb eftersom jag springer omkring i 8 timmar non-stop. Det jag känner är viktigast är vad jag äter, eftersom jag småäter allt, hela tiden. Mycket fett och liknande. Vad ska jag äta till frukost, lunch, middag? Äter väldigt mycket bacon just nu. Ägg eller havregrynsgröt är också två favoriter Eftersom jag har 2 olika jobb-pass kan det kanske bli lite svårt med maten? (10.00 - 18.00 eller 15.30 - 23.00) Så, jag är evigt tacksam om jag får lite hjälp. Ät 2 timmar innan träning om du inte orkar hålla på med proteinpulver and shit yo. Proppa i dig så mycket du kan efter träningen också. Har du ingen matlust efter träning kan man ta te.x ett glas oboy och vänta runt en timma innan man äter Sen var tredje timma vill du fylla på proteinförådet. Kan du inte göra det via en riktig måltid så finns det proteinbars(Finns ofta vid kassan i en vanlig mataffär) Edit; Fick nyss veta att dom i matbutiken är ganska kassa, finns bättre att beställa på internet men annars funkar ju en macka med keso/ägg hur bra som helst Vad du äter spelar ingen större roll om du inte har tänkt bygga megaomgwtfskroppen. Ät det du känner för så kommer du garanterat äta mycket också. Redigerad 11 september, 2009 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 (redigerad) Ät 2 timmar innan träning om du inte orkar hålla på med proteinpulver and shit yo. Proppa i dig så mycket du kan efter träningen också. Har du ingen matlust efter träning kan man ta te.x ett glas oboy och vänta runt en timma innan man äter Sen var tredje timma vill du fylla på proteinförådet. Kan du inte göra det via en riktig måltid så finns det proteinbars(Finns ofta vid kassan i en vanlig mataffär) Edit; Fick nyss veta att dom i matbutiken är ganska kassa, finns bättre att beställa på internet men annars funkar ju en macka med keso/ägg hur bra som helst Vad du äter spelar ingen större roll om du inte har tänkt bygga megaomgwtfskroppen. Ät det du känner för så kommer du garanterat äta mycket också. Det låter snarare som att han vill gå ner i vikt. Jag är ingen expert, men det finns ju olika dieter som du kan spana in. Inte bantningsdieter, det är väl lite överdrivet men ändå så man har något att följa. Det är väl viktigt att äta en stabil frukost så man står sig och inte småäter och sen är det väl "bara" att lägga av med allt extra fett som man smyger till hela tiden. Man behöver inte äta sig proppmätt heller, det är inte farligt att vara lite småhungrig ibland. edit: bacon är ju nästan bara fett, så det kan vara bra att sluta med. Redigerad 11 september, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts