Tux Skrivet 15 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2009 (redigerad) Vad säger ni om de här schemat ? Måndag: Bröst Tisdag: Rygg Onsdag: Vila Torsdag: Axlar Fredag: Biceps och Triceps Lördag: Vila Söndag: Springa i 45 Minuter Sädårja Redigerad 15 juli, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 15 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2009 Imo, ser det ganska nice ut, skulle jag köra det skulle ja alltid ta en länk före vilodagarna, att ha lite ont i magen eller ryggen på vilodagarna är inte mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2009 Helvete, jag tror jag har lyckats skada mig någon gång under en Biceps övning. Smärtan började för några dagar sen och har sen dess blivit lite värre och värre, vad ska jag göra ? Vill ju träna, tänker inte pausa och vila ut smärtan. Kan man linda området? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 Sök på apoteket efter en salva för kronisk värk och/eller muskelvärk. Har för mig att det borde finnas, hur bra det hjälper är en annan femma Ev. kan en huskur som is dämpa smärtan. And training needs patience. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 Sök på apoteket efter en salva för kronisk värk och/eller muskelvärk. Har för mig att det borde finnas, hur bra det hjälper är en annan femma Ev. kan en huskur som is dämpa smärtan. And training needs patience. Det gör inte ont nu. Inte heller när jag trycker på området. Det gör endast ont när jag lyfter något som väger 10+ kg. En Alvedon innan träningen och kanske lite is kan hjälpa som du säger? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 16 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2009 Aha. trodde det handlade om någon konstigare variant av träningsvärk Kan möjligtvis vara någon sena som känner sig lite matt, fast du skulle komma omkring smärtan så råder jag dig att vila eller köra lättare träningspass. För följderna av att träna en skadad muskel är inga positiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Det gör endast ont när jag lyfter något som väger 10+ kg. En Alvedon innan träningen och kanske lite is kan hjälpa som du säger? Jag är ingen träningsexpert, men som I Lol sade - om du bara 'gömmer' smärtan och tränar på trots kroppens varningssignaler tror jag det skadar mer än hjälper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2009 Visst är det så att man t.ex kan komplettera kreatinanvändande med proteinanvändande (eller andra preparat för muskelökning)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 20 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2009 Visst är det så att man t.ex kan komplettera kreatinanvändande med proteinanvändande (eller andra preparat för muskelökning)? Eftersom du får i dig protein genom vanlig kost så är det inga problem, vare sig du käkar kött o dyl eller proteinpulver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 20 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2009 Är ganska så stolt över mig själv. Har gått ner 6 kilo på 2 månader endast av att ta promenader då och då. Har också tagit avstånd från socker och chips Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2009 Är ganska så stolt över mig själv. Har gått ner 6 kilo på 2 månader endast av att ta promenader då och då. Har också tagit avstånd från socker och chips Oj, bra jobbat! Du har all anledning att vara stolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Jag minns att en gammal idrottslärare sade att det var stor skillnad i motion/fettförbränning när man promenerar med händerna i fickorna, respektive svängandes som pendlar längs kroppens sidor. Han var en bra idrottslärare, så det ligger nog en mängd sannning i det, men - är det en markant skillnad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Heh, jag äger. La av med fotbollen i sexan (går i nian), och har inte tränat på riktigt sen dess, bara idrotten i skolan, skoljogg och cyklandet till och från skolan varje dag. Men varje gång det är jogging/löpning på idrotten måste jag ändå köra som fan och var bland dom första fast jag är trött som fan. Viljestyrka ftw. Asfalt suger dock, får skitont i vaderna av att springa på det. Trea idag på idrotten (efter två polare som fortfarande lirar fotboll, ena spelar också innebandy och andra orienterar också). Älskar humörsvängningarna, när jag är trött mitt i loppet undrar jag varför jag inte bara stannar och går, sen när jag kommer in är astrött, sen går det två minuter och jag är lite töntigt stolt att jag sprang hela. <3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Heh, jag äger. La av med fotbollen i sexan (går i nian), och har inte tränat på riktigt sen dess, bara idrotten i skolan, skoljogg och cyklandet till och från skolan varje dag. Men varje gång det är jogging/löpning på idrotten måste jag ändå köra som fan och var bland dom första fast jag är trött som fan. Viljestyrka ftw. Asfalt suger dock, får skitont i vaderna av att springa på det. Trea idag på idrotten (efter två polare som fortfarande lirar fotboll, ena spelar också innebandy och andra orienterar också). Älskar humörsvängningarna, när jag är trött mitt i loppet undrar jag varför jag inte bara stannar och går, sen när jag kommer in är astrött, sen går det två minuter och jag är lite töntigt stolt att jag sprang hela. <3. Det bästa när man löper med klassen måste vara att låtsas att man inte är trött! Får så härliga reaktioner, speciellt när de är dödströtta! BTW, ska springa 2,4 km nu på torsdag, det vanliga testet som våran skola har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Det bästa när man löper med klassen måste vara att låtsas att man inte är trött! Får så härliga reaktioner, speciellt när de är dödströtta! ÄRU TRÖTT ELLER? nä *flås* chillar bara lite HAHA ahmen durå... JAG ÄR TRÖTT MEN JAG KÖR PÅ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Det bästa när man löper med klassen måste vara att låtsas att man inte är trött! Får så härliga reaktioner, speciellt när de är dödströtta! BTW, ska springa 2,4 km nu på torsdag, det vanliga testet som våran skola har. Det bästa med att löpa med klassen är att man inte är trött när de andra är det. Även när de är dödströtta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Nu sprang jag med en polare, och andades rätt tungt, så han fatta att jag var trött, men han och killen som kom in före var lite småimponerade att jag hängde med trots att jag inte tränat på flera år. Efteråt följde ett härligt tjafs om vad som är jobbigast att springa i, terräng eller asfalt, några som tog en genväg hävdade att terräng är jobbigare att löpa i, mest för att ha en ursäkt till varför dom inte orkade springa hela, tycker själv som sagt att asfalt är jobbigare då man får ont i fötterna och vaderna av det, terräng är skönt. Bästa är att låta alla sticka iväg innan man själv börjar så man kan springa om alla . Gjorde så förra gången, alla sprang i full fart, jag joggade på och joggade förbi alla efter halva vägen och kom först, trots att jag halka när jag sprang genom skogen på slutet och skrapa upp händerna, knäna och på nåt sätt höften! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Nu sprang jag med en polare, och andades rätt tungt, så han fatta att jag var trött, men han och killen som kom in före var lite småimponerade att jag hängde med trots att jag inte tränat på flera år. Efteråt följde ett härligt tjafs om vad som är jobbigast att springa i, terräng eller asfalt, några som tog en genväg hävdade att terräng är jobbigare att löpa i, mest för att ha en ursäkt till varför dom inte orkade springa hela, tycker själv som sagt att asfalt är jobbigare då man får ont i fötterna och vaderna av det, terräng är skönt. Bästa är att låta alla sticka iväg innan man själv börjar så man kan springa om alla . Gjorde så förra gången, alla sprang i full fart, jag joggade på och joggade förbi alla efter halva vägen och kom först, trots att jag halka när jag sprang genom skogen på slutet och skrapa upp händerna, knäna och på nåt sätt höften! Nej det roligaste är att dra på full fart från början och sedan höra de andra bakom en hamna längre och längre bak. Terräng brukar vara mer backigt och därför jobbigare även om jag föredrar att springa där eftersom asfalt är väldigt hårt. Hur långt sprang ni och vilken tid fick du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 1 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2009 Nej det roligaste är att dra på full fart från början och sedan höra de andra bakom en hamna längre och längre bak. Terräng brukar vara mer backigt och därför jobbigare även om jag föredrar att springa där eftersom asfalt är väldigt hårt. Hur långt sprang ni och vilken tid fick du? Det var inte så långt, knapp kilometer bara, läraren skulle bara ta med oss ut till en kulle där hon kunde visa hur skoljoggen går i år, sen fick man springa tillbaka. Blev trött ändå hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2009 BTW, ska springa 2,4 km nu på torsdag, det vanliga testet som våran skola har. Fyfan, gick helt skit på testet. Fick sådant jävla mjälthugg så det inte är sant, kunde knappt spinga eller andas, nåja, så går det utan en sommar med träning. Men hade lätt klarat testet likartat som i fjol om det inte varit för det. Ska göra om testet nästa vecka för att förbättra på resultatet. Är så tråkigt att skylla på något, gillar det inte det minsta. BLÄ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts