Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Du ska träna de övningarna som du vill bli stark i för att utvecklas i just den övningen. Självklart är det bra att variera träningen ibland, men det är trots allt så att man blir "bra" på just det man tränar.

Men om han nu inte ska bli världsmästare på chins är ju en varierad träning bättre rent generellt sett för kroppen eftersom man tränar fler muskler och på olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att många kan känna sig extra tagna och lite yr efter att man kört någon benövning på gymmet, vad beror det på? Får man inte i sig tillräckligt med syre, är det de stora benmusklerna som behöver så mycket? För mig är det riktigt jobbigt, ofta blir jag så yr att jag måste sätta mig när och lugna ner mig ett tag innan jag kan fortsätta. Jag vet att jag drabbas värre än många av mina kompisar, kan det bero på att jag sköter andningen för dåligt?

Ska fråga instruktörerna nästa gång jag är där, men tänkte höra ifall ni har några förklaringar.

Den värsta övningen för mig är underarmar, sittandes på bänk med händerna utanför kanten. När jag kör det blir jag alltid svimfärdig och måste lägga huvudet mellan knäna en stund innan jag kan ställa mig upp. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var ute och gick idag i långkalsonger (Jag vet; overkill att ha det i juni, men det var kallt imorse, så jag tänkte - varför inte?), och jag fick verkligen känslan av att det var jobbigare att gå med dem än utan. Det skulle ju kunna ha en logisk förklaring i att de spänner åt mer, och hindrar benen från att röra sig lika enkelt som utan, men jag tänkte bara kolla om någon fo' sho' vet att det är så? Finns det någon annan förklaring? Eller är det bara psykologiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var ute och gick idag i långkalsonger (Jag vet; overkill att ha det i juni, men det var kallt imorse, så jag tänkte - varför inte?), och jag fick verkligen känslan av att det var jobbigare att gå med dem än utan. Det skulle ju kunna ha en logisk förklaring i att de spänner åt mer, och hindrar benen från att röra sig lika enkelt som utan, men jag tänkte bara kolla om någon fo' sho' vet att det är så? Finns det någon annan förklaring? Eller är det bara psykologiskt?

Du stramar väl åt blodflödet något mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle säga att det är mest psykologiskt, men själva rörligheten minskar ju något också vilket iallafall jag tycker är jobbigare. Att det stramar åt blodflödet tror jag inte ett dugg på, hur hårt sitter dina långkalsonger egentligen? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dude.

Långkalsonger <--------------------------> Tights

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle säga att det är mest psykologiskt, men själva rörligheten minskar ju något också vilket iallafall jag tycker är jobbigare. Att det stramar åt blodflödet tror jag inte ett dugg på, hur hårt sitter dina långkalsonger egentligen? :(

Aight, tack för svaret. Vet inte om det där sista var riktat till mig eller Saleen, men mina sitter inte särskilt hårt, men det känns betydligt "friare" utan långkalsonger.

Dude.

Långkalsonger <--------------------------> Tights

Say what? Du menar att långkalsonger inte stramar åt, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Den värsta övningen för mig är underarmar, sittandes på bänk med händerna utanför kanten. När jag kör det blir jag alltid svimfärdig och måste lägga huvudet mellan knäna en stund innan jag kan ställa mig upp. :)

Mm, snacka om hatkärlek till den övningen! :( Jag blir inte yr, men jag får ett sjukt sug i underarmarna efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill få bort mitt underhudsfett smidigt och snabbt, hur länge ska jag löpa?och i vilken hastighet? hur många gånger i veckan? :w000t:

Det spelar inte så stor roll hur hårt du tränar. Det enda som spelar roll är hur mycket energi du gör av med samt hur mycket energi du tar in. Du kan träna vad du vill, och bara äta lite mindre, så kommer du se resultat.

Redigerad av Addepladde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Vad säger ni om de här schemat :( ?

Måndag: Bröst

4 sets – 30 - 340 reps -push ups

4 sets – 15 reps - nautilus press

4 sets - 15 reps - nautilus incline press

4 sets - 15 reps - Pectoral deck (Butterfly) machine

Tisdag: Rygg

4 sets - 15 reps - pullups

4 sets - 15 reps - seated rows

4 sets - 15 reps - lat pull downs

4 sets - 15 reps - t bar rows

Onsdag: Axlar

4 sets - 15 reps - Arnold press

4 sets - 15 reps - laterals

4 sets - 15 reps - front raises

Torsdag: Biceps och Triceps

4 sets - 15 reps - nautilus curl machine

4 sets - 15 reps – e-z curls cable

4 sets - 15 reps - hammer curls

4 sets - 15 reps - push downs

Fredag

Springa 45 Minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att du kör olika kroppsdelar varje pass betyder inte det att kroppen måste vila. :( Kör istället två pass under samma dag och vila på Onsdagen.

----

Usch, har inte tränat på 2-3 månader. Måste ta tag i det igen.

Hur menar du då?

Måndag: Bröst & Rygg

Tisdag: Axlar & Biceps och Triceps

Onsdag: Vila

Torsdag: Bröst & Rygg

Fredag: Axlar & Biceps och Triceps

Lördag och Söndag: Vila

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du då?

Måndag: Bröst & Rygg

Tisdag: Axlar & Biceps och Triceps

Onsdag: Vila

Torsdag: Bröst & Rygg

Fredag: Axlar & Biceps och Triceps

Lördag och Söndag: Vila

Eller?

Han råkade förmodligen säga fel. Klart att kroppen måste återhämta sig även om du kör olika kroppsdelar varje dag. Minst en vilodag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor