L_Voll Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 Om man sitter ner med armbågen mot låret är det svårare att fuska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 (redigerad) Mjo, man ser många som använder hela armen som pendel/hävstång när de kör hantelcurls. Det är väl inte dåligt egentligen, men själv föredrar jag att göra dem "bestämt" och lite saktare. Antog det, känns som man kan slita sönder något då =/ @L_voll då börjar man väl halvägs? dvs när underarmen är i 90 grader mot överarmen Redigerad 19 april, 2009 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 19 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2009 Antog det, känns som man kan slita sönder något då =/ @L_voll då börjar man väl halvägs? dvs när underarmen är i 90 grader mot överarmen Näe, man kommer nog nästan ända ner om man stödjer armbågen mot insida lår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 3 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2009 Åh, vad härligt! Har kommit igång med joggningen ordentligt igen, köpte nya skor igår och sprang en knapp mil idag. Avslutade med 15/15-intervaller. Gymnärvaron kommer minska nu, vartannat pass blir löpning istället för gym. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Världigt stolt över mig, sprang drygt 5,5km med väska hem från skolan . idag har jag en fruktansvärd träningsverk i axlerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2009 Hur är det egentligen att träna några timmar innan man börjar dricka alkohol? Är det också lönlöst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 16 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2009 Hur är det egentligen att träna några timmar innan man börjar dricka alkohol? Är det också lönlöst? Ja, absolut. Det är i princip lika bra att strunta i att träna som att träna och sedan dricka samma dag. Hmm, sökte lite snabbt på google efter belägg, men hittade inget. Det är iallafall vad jag hört, hoppas något kan backa upp det med något konkret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 Tycker det låter konstigt, säg att du tränar käkar rätt. Å sen dricker öl? Som att öl skulle bryta ner musklerna? Kanske sega ner processen lite med att bygga dem men inte helt, det har jag sjukt svårt att tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 Tycker det låter konstigt, säg att du tränar käkar rätt. Å sen dricker öl? Som att öl skulle bryta ner musklerna? Kanske sega ner processen lite med att bygga dem men inte helt, det har jag sjukt svårt att tro. Det beror ju främst på hur mycket du konsumerar samt alkoholhalt? Att svepa två öl eller en flaska absint ger ju inte samma effekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 Det beror ju främst på hur mycket du konsumerar samt alkoholhalt? Att svepa två öl eller en flaska absint ger ju inte samma effekt. Vad svara du på nu? Och jag förstår inte vad du menar ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2009 Vad svara du på nu? Och jag förstår inte vad du menar ändå. Svarade på: Som att öl skulle bryta ner musklerna? Kanske sega ner processen lite med att bygga dem men inte helt, det har jag sjukt svårt att tro. ... och det jag menar är att en öl kanske inte gör någon skada, men dricker du upp allt i farmors medicinskåp får kroppen fullt upp med att rensa ut alkoholet i stället för att bygga upp dina muskler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2009 Well, mängden alkohol jag inmundigade var minst sagt stor, så det var nog lika bra att jag sket i träningen i lördags. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Well, mängden alkohol jag inmundigade var minst sagt stor, så det var nog lika bra att jag sket i träningen i lördags. Ordet 'inmundiga' säger man alldeles för lite! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Jag är konstant sugen på att gymma nu, det är skoj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 19 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2009 Ordet 'inmundiga' säger man alldeles för lite! Även ordet 'dädanefter' (sorry for OT) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 1 juni, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2009 Halloj ! Har kört ganska mycket styrka på gymmet nu och det har gett resultat ganska snabbt (IMO!) och jag känner nu att jag skulle vilja bli starkare mot min egen kroppsvikt i div övningar. Några övningar jag tänker på då är ju typ Chins, Pull-ups, Dips osv... Hur ska man träna för att bli "stark" i dom övningar jag skrev? Är det bara och skava på och nöta just dom övningar eller finns det några "lättare" sätt... För just nu kan jag kanske göra 10-15 pull-ups, 6 chins (breda chins) och kanske 12 Dips.... Sen om ni har några fler övningar som man kan köra så att man blir stark mot sin egen kropp får ni gärna skriva dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 2 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2009 Jag vet att många kan känna sig extra tagna och lite yr efter att man kört någon benövning på gymmet, vad beror det på? Får man inte i sig tillräckligt med syre, är det de stora benmusklerna som behöver så mycket? För mig är det riktigt jobbigt, ofta blir jag så yr att jag måste sätta mig när och lugna ner mig ett tag innan jag kan fortsätta. Jag vet att jag drabbas värre än många av mina kompisar, kan det bero på att jag sköter andningen för dåligt? Ska fråga instruktörerna nästa gång jag är där, men tänkte höra ifall ni har några förklaringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2009 Jag vet att många kan känna sig extra tagna och lite yr efter att man kört någon benövning på gymmet, vad beror det på? Får man inte i sig tillräckligt med syre, är det de stora benmusklerna som behöver så mycket? För mig är det riktigt jobbigt, ofta blir jag så yr att jag måste sätta mig när och lugna ner mig ett tag innan jag kan fortsätta. Jag vet att jag drabbas värre än många av mina kompisar, kan det bero på att jag sköter andningen för dåligt? Ska fråga instruktörerna nästa gång jag är där, men tänkte höra ifall ni har några förklaringar. Det låter ju ganska troligt, lårmusklerna är ju de största musklerna i kroppen och det lär ju gå åt mycket syre till just dessa muskler plus att du har vadmusklerna som inte heller är jättesmå. Andas man inte ordentligt när man pressar dessa muskler så borde det ju bli brist på syre. Jag är inte säker då jag inte är någon expert på muskler och syreupptagning. Men det låter väldigt logiskt i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 2 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2009 Jag vet att många kan känna sig extra tagna och lite yr efter att man kört någon benövning på gymmet, vad beror det på? Får man inte i sig tillräckligt med syre, är det de stora benmusklerna som behöver så mycket? För mig är det riktigt jobbigt, ofta blir jag så yr att jag måste sätta mig när och lugna ner mig ett tag innan jag kan fortsätta. Jag vet att jag drabbas värre än många av mina kompisar, kan det bero på att jag sköter andningen för dåligt? Ska fråga instruktörerna nästa gång jag är där, men tänkte höra ifall ni har några förklaringar. När du utövar benövningen, är benen positionerade ovanför ditt huvud eller nedanför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 2 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2009 Halloj ! Har kört ganska mycket styrka på gymmet nu och det har gett resultat ganska snabbt (IMO!) och jag känner nu att jag skulle vilja bli starkare mot min egen kroppsvikt i div övningar. Några övningar jag tänker på då är ju typ Chins, Pull-ups, Dips osv... Hur ska man träna för att bli "stark" i dom övningar jag skrev? Är det bara och skava på och nöta just dom övningar eller finns det några "lättare" sätt... För just nu kan jag kanske göra 10-15 pull-ups, 6 chins (breda chins) och kanske 12 Dips.... Sen om ni har några fler övningar som man kan köra så att man blir stark mot sin egen kropp får ni gärna skriva dom. Du ska träna de övningarna som du vill bli stark i för att utvecklas i just den övningen. Självklart är det bra att variera träningen ibland, men det är trots allt så att man blir "bra" på just det man tränar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts