Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Mjo, man ser många som använder hela armen som pendel/hävstång när de kör hantelcurls. Det är väl inte dåligt egentligen, men själv föredrar jag att göra dem "bestämt" och lite saktare.

Antog det, känns som man kan slita sönder något då =/

@L_voll då börjar man väl halvägs? dvs när underarmen är i 90 grader mot överarmen

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hur är det egentligen att träna några timmar innan man börjar dricka alkohol? Är det också lönlöst?

Ja, absolut. Det är i princip lika bra att strunta i att träna som att träna och sedan dricka samma dag.

Hmm, sökte lite snabbt på google efter belägg, men hittade inget. Det är iallafall vad jag hört, hoppas något kan backa upp det med något konkret. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det låter konstigt, säg att du tränar käkar rätt. Å sen dricker öl?

Som att öl skulle bryta ner musklerna? Kanske sega ner processen lite med att bygga dem men inte helt, det har jag sjukt svårt att tro.

Det beror ju främst på hur mycket du konsumerar samt alkoholhalt? Att svepa två öl eller en flaska absint ger ju inte samma effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad svara du på nu? Och jag förstår inte vad du menar ändå.

Svarade på:

Som att öl skulle bryta ner musklerna? Kanske sega ner processen lite med att bygga dem men inte helt, det har jag sjukt svårt att tro.

... och det jag menar är att en öl kanske inte gör någon skada, men dricker du upp allt i farmors medicinskåp får kroppen fullt upp med att rensa ut alkoholet i stället för att bygga upp dina muskler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Halloj !

Har kört ganska mycket styrka på gymmet nu och det har gett resultat ganska snabbt (IMO!) och jag känner nu att jag skulle vilja bli starkare mot min egen kroppsvikt i div övningar. Några övningar jag tänker på då är ju typ Chins, Pull-ups, Dips osv... Hur ska man träna för att bli "stark" i dom övningar jag skrev? :mellow: Är det bara och skava på och nöta just dom övningar eller finns det några "lättare" sätt... För just nu kan jag kanske göra 10-15 pull-ups, 6 chins (breda chins) och kanske 12 Dips.... Sen om ni har några fler övningar som man kan köra så att man blir stark mot sin egen kropp får ni gärna skriva dom. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att många kan känna sig extra tagna och lite yr efter att man kört någon benövning på gymmet, vad beror det på? Får man inte i sig tillräckligt med syre, är det de stora benmusklerna som behöver så mycket? För mig är det riktigt jobbigt, ofta blir jag så yr att jag måste sätta mig när och lugna ner mig ett tag innan jag kan fortsätta. Jag vet att jag drabbas värre än många av mina kompisar, kan det bero på att jag sköter andningen för dåligt?

Ska fråga instruktörerna nästa gång jag är där, men tänkte höra ifall ni har några förklaringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att många kan känna sig extra tagna och lite yr efter att man kört någon benövning på gymmet, vad beror det på? Får man inte i sig tillräckligt med syre, är det de stora benmusklerna som behöver så mycket? För mig är det riktigt jobbigt, ofta blir jag så yr att jag måste sätta mig när och lugna ner mig ett tag innan jag kan fortsätta. Jag vet att jag drabbas värre än många av mina kompisar, kan det bero på att jag sköter andningen för dåligt?

Ska fråga instruktörerna nästa gång jag är där, men tänkte höra ifall ni har några förklaringar.

Det låter ju ganska troligt, lårmusklerna är ju de största musklerna i kroppen och det lär ju gå åt mycket syre till just dessa muskler plus att du har vadmusklerna som inte heller är jättesmå. Andas man inte ordentligt när man pressar dessa muskler så borde det ju bli brist på syre.

Jag är inte säker då jag inte är någon expert på muskler och syreupptagning. Men det låter väldigt logiskt i alla fall. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du utövar benövningen, är benen positionerade ovanför ditt huvud eller nedanför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halloj !

Har kört ganska mycket styrka på gymmet nu och det har gett resultat ganska snabbt (IMO!) och jag känner nu att jag skulle vilja bli starkare mot min egen kroppsvikt i div övningar. Några övningar jag tänker på då är ju typ Chins, Pull-ups, Dips osv... Hur ska man träna för att bli "stark" i dom övningar jag skrev? :confused: Är det bara och skava på och nöta just dom övningar eller finns det några "lättare" sätt... För just nu kan jag kanske göra 10-15 pull-ups, 6 chins (breda chins) och kanske 12 Dips.... Sen om ni har några fler övningar som man kan köra så att man blir stark mot sin egen kropp får ni gärna skriva dom. :D

Du ska träna de övningarna som du vill bli stark i för att utvecklas i just den övningen. Självklart är det bra att variera träningen ibland, men det är trots allt så att man blir "bra" på just det man tränar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor