Eudoros Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 (redigerad) Det är ungefär på dagen två år sedan jag senast spelade fotboll på riktigt, bröt då foten och fick sedan problem med halsen vilket höll mig borta ett år. Orkade inte komma tillbaka, tappade intresset och började spela Korpen. Men nu ringde tränaren från ett annat lag här i trakterna som sett mig på den tiden jag var bra och vill att jag ska komma och träna. Kunde inte säga nej, nu är jag nervös. Kanske lite OfT, men hur gick det på träningen? Blir det en fortsatt fotbollskarriär? Redigerad 8 mars, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Kanske lite OfT, men hur gick det på träningen? Blir det en fortsatt fotbollskarriär? Inte tränat, hoppade över den för jag hade prov dagen efter, spelade däremot match med dem två dagar senare och det gick rätt bra. Har inte tränat denna veckan heller för jag haft FN-rollspel och en tysk tjej som bott här. Vet inte hur jag ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 8 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Är det positivt eller negativt och ha träningsvärk i magmusklerna i 2dagar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Är det positivt eller negativt och ha träningsvärk i magmusklerna i 2dagar? Har du aldrig haft träningsvärk i mer än en dag tidigare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 8 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 (redigerad) Har du aldrig haft träningsvärk i mer än en dag tidigare? Jo men jag har tränat mage sen typ i Januari och jag har nästan aldrig haft träningsvärk i magen förut så det kom som en chock. Så det var mer en fråga om jag hade kört för hårt eller om det helt enkelt vart så att jag kört för klent förut. Redigerad 8 mars, 2009 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 När jag får träningsvärk så är det alltid som värst två dagar efter själva träningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 När jag får träningsvärk så är det alltid som värst två dagar efter själva träningen. Håller med. Men jag brukar bara få träningsvärk när jag börjar träna igen efter ett uppehåll. På tal om träningsvärk så har jag lagt av med stretching, finns inga bra utrymmen för det på gymmet. Det är lite synd, på mitt förra gym fanns det ett helt rum avsett för det. Jag vet inte hur dåligt det är egentligen, det känns inte som jag har blivit något stelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 På tal om träningsvärk så har jag lagt av med stretching, finns inga bra utrymmen för det på gymmet. Det är lite synd, på mitt förra gym fanns det ett helt rum avsett för det. Jag vet inte hur dåligt det är egentligen, det känns inte som jag har blivit något stelare. Farsan idrottade på hög nivå och stretchade inte alls mycket i slutet av karriären (slutade tidigt), vilket han ångrar idag. Har t.ex. problem med ryggen för att han stretchat framsida lår för dåligt. Vissa påstår att stretching inte är viktigt, men jag tänker iaf se till att få det gjort efter träning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Invigde mina skor och började jogga imorse för att fira att isen håller på att släppa, och för att komma i bättre form. Tog det dock lugnt, och sprang kanske ~10 minuter, men det kändes väldigt bra efteråt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Kände mig duktig och gick ut och joggade 05:20 i dag. Ska försöka göra det varje morgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Kände mig duktig och gick ut och joggade 05:20 i dag. Ska försöka göra det varje morgon Hah, och jag som inte trodde något kunde få mig att känna mig lat när jag var och joggade 6:40. Biatch! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Hah, och jag som inte trodde något kunde få mig att känna mig lat när jag var och joggade 6:40. Biatch! Moahaha Gratis på födelsedagen förresten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Moahaha Gratis på födelsedagen förresten! Hah, tack på'rej (och ni som skrivit en sån där kommentar på ens profil-vägg, tack till er med! och till er som tänker/tänkte göra det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Sådär! Första kvällen av något som förhoppningsvis ska bli en daglig vana. Sprang omkring 0.7 km, akut ont i smalbenen som väntat efter lång vila, blodsmak i munnen och så vidare. Känns otroligt skönt efter nu dock, och all kondition hade jag då inte tappat. Ska försöka gå ned lite i vikt och lägga om mina matvanor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 (redigerad) Way to go, Tobbe! Jag skriver bara det här nu, for the record - imorgon bitti ska jag ut och springa igen. Hade jag inte skrivit det, är risken stor att jag bara kommer att snooza bort morgonen och låta latheten ta över. Men nu kan jag liksom inte backa ur det. sneak-edit: jag sprang idag, efter att ha snoozat i trettio minuter. Det hade snöat, och gjorde det fortfarande, så jag såg inte riktigt var det var is och var det inte var is, och det var kallt, så jag sprang inte så länge. Men det var jobbigt! Redigerad 10 mars, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Fy FAN så gött det känns! Har nu styrketränat ordentligt i tre-fyra veckor efter..ptja lite mer än ett års uppehåll. Det har varit tungt, tråkigt och allmänt träligt, men nu, idag, hade jag ett sådant där perfect workout-moment. Jag körde tungt, men ökade ändå till nästa set. Jag tog ut mig till det yttersta, så min partner in crime fick hjälpa mig med de sista repetitionerna på nästan varje set. Jag verkar (äntligen!) ha fått in tekniken med sned-bänkpress med lös stång. Äntligen känns det som att jag är på banan. Jag var så taggad efteråt att jag småjoggade hem och hällde i mig en proteindrink (mest för känslans skull, men också för att det var länge sedan jag åt). På onsdag kör vi igen. Way to go, Tobbe! Jag skriver bara det här nu, for the record - imorgon bitti ska jag ut och springa igen. Hade jag inte skrivit det, är risken stor att jag bara kommer att snooza bort morgonen och låta latheten ta över. Men nu kan jag liksom inte backa ur det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Fy FAN så gött det känns! Har nu styrketränat ordentligt i tre-fyra veckor efter..ptja lite mer än ett års uppehåll. Det har varit tungt, tråkigt och allmänt träligt, men nu, idag, hade jag ett sådant där perfect workout-moment. Jag körde tungt, men ökade ändå till nästa set. Jag tog ut mig till det yttersta, så min partner in crime fick hjälpa mig med de sista repetitionerna på nästan varje set. Jag verkar (äntligen!) ha fått in tekniken med sned-bänkpress med lös stång. Äntligen känns det som att jag är på banan. Jag var så taggad efteråt att jag småjoggade hem och hällde i mig en proteindrink (mest för känslans skull, men också för att det var länge sedan jag åt). På onsdag kör vi igen. Aww, saknar verkligen någon att träna med. Man kan verkligen inte motivera sig själv lika mycket som när någon annan pushar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 12 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2009 hmm, lite orolig blir man ju. Igår på idrotten så hade vi cirkelträning, hade ungefär 15 stationer där vi körde en minut varje gång och sen bytte. Iaf, som sista station fick jag armhävningar och tänkte att jag pressar mig lite extra för att känna mig lite nöjdare efter lektionen. I alla fall, gjorde runt 25 armhävningar i snabb takt, reste mig upp och fick världens huvudvärk. FAN, verkligen en smärta som bara trängde sig på. I alla fall, tänkte slå mitt rekord precis på 33 armhävningar, tog 35 och igen, en JÄVLA huvudvärk och den sitter fortfarande i (tränade för ungefär 15 minuter sedan).. Får inte mitt huvud tillräckligt med syre när jag gör hävningarna eller är något fel? För att tillägga så tog jag lite blodprover några veckor sedan där de drog ungefär 2dl blod från kroppen, kan det ha något med saken att göra? Har allmänt ett väldigt lågt blodtryck jämt men inget jag dirrekt lider av.. Eller gör jag nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2009 (redigerad) hmm, lite orolig blir man ju. Igår på idrotten så hade vi cirkelträning, hade ungefär 15 stationer där vi körde en minut varje gång och sen bytte. Iaf, som sista station fick jag armhävningar och tänkte att jag pressar mig lite extra för att känna mig lite nöjdare efter lektionen. I alla fall, gjorde runt 25 armhävningar i snabb takt, reste mig upp och fick världens huvudvärk. FAN, verkligen en smärta som bara trängde sig på. I alla fall, tänkte slå mitt rekord precis på 33 armhävningar, tog 35 och igen, en JÄVLA huvudvärk och den sitter fortfarande i (tränade för ungefär 15 minuter sedan).. Får inte mitt huvud tillräckligt med syre när jag gör hävningarna eller är något fel? För att tillägga så tog jag lite blodprover några veckor sedan där de drog ungefär 2dl blod från kroppen, kan det ha något med saken att göra? Har allmänt ett väldigt lågt blodtryck jämt men inget jag dirrekt lider av.. Eller gör jag nu? En svensk hockeyspelare född -91 åkte på en hjärnblödning under en match för ett tag sedan, han fick en fruktansvärd huvudvärk och illamående, dock är det otroligt ovanligt att unga åker på något liknande, så det låter knappast som att du har något att oroa dig över. Troligtvis är din kropp inte van att ta ut sig. Är det bara då du tränar du får huvudvärk? Sitter den inte i konstant efter gårdagens träning behöver du inte oroa dig alls, och din lilla blodförlust har verkligen ingenting med saken att göra. Men har du konstant huvudvärk och är vidare orolig så kan du besöka skolsyster imorgon så kan hon ge ett mer definitivt svar. Jag tror verkligen inte det är något att oroa sig över iaf. Redigerad 12 mars, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2009 Däremot hände det något igår kväll som oroade mig - jag hade gjort mina crunches och mina armhävningar, och när jag skulle göra de sista curlsen med vänster hand (de där när man pressar sig själv till att göra "en till, en till!"), så kändes det som att något brast i huvudet, och jag fick en fruktansvärd plötslig huvudvärk som inte gick bort förrän jag vaknade imorse. Vadan detta, liksom? hmm, lite orolig blir man ju. Igår på idrotten så hade vi cirkelträning, hade ungefär 15 stationer där vi körde en minut varje gång och sen bytte. Iaf, som sista station fick jag armhävningar och tänkte att jag pressar mig lite extra för att känna mig lite nöjdare efter lektionen. I alla fall, gjorde runt 25 armhävningar i snabb takt, reste mig upp och fick världens huvudvärk. FAN, verkligen en smärta som bara trängde sig på. I alla fall, tänkte slå mitt rekord precis på 33 armhävningar, tog 35 och igen, en JÄVLA huvudvärk och den sitter fortfarande i (tränade för ungefär 15 minuter sedan).. Får inte mitt huvud tillräckligt med syre när jag gör hävningarna eller är något fel? För att tillägga så tog jag lite blodprover några veckor sedan där de drog ungefär 2dl blod från kroppen, kan det ha något med saken att göra? Har allmänt ett väldigt lågt blodtryck jämt men inget jag dirrekt lider av.. Eller gör jag nu? Det låter som om det skulle kunna vara samma sak - min bror sade tvärsäkert att det berodde på syrebrist i hjärnan, att du inte andas tillräckligt mycket. Jag är ingen läkare, men eftersom syret förs till hjärnan via blodet, som du nu har mindre av (det tar några veckor att återställa alla röda blodkroppar - eller var det de vita?), är det tänkbart att det kan vara en bidragande faktor. Men som sagt, ta inte mitt ord på det, jag bara gissar. Andas du rätt när du tränar? Det är ju lätt hänt att man håller andan under de sista, vilket inte direkt är bra för syretillförseln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts