Tackleberry Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Har precis börjat gyma igen efter att ha haft ett uppehåll sen jag ur 9:an. Fyfan vad mycket svagare jag har blivit. Men jag var ner idag och körde i 4h så det känns riktigt skönt. Är det någon som har nå tips på några bra magövningar? Idag körde jag Sit-ups, Benkast & en grej med nåt rep. Ett tips är att du ska korta ner passen till runt en timme först och främst, att hålla på i 4h är på tok för länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Har skaffat gymkort igen. Satan i gatan vad segt det var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Jag har varit jättedålig på att ta mig till gymmet de senaste veckorna, mest pga. förkylning. Jag hade tänkt att komma igång igen den här veckan, när jag kände att förkylningen var borta. Men nu är jag sjuk igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 (redigerad) Nu är det såhär att jag håller på att förbereda en idrottslektion där jag ska ha Basket. Jag har fastnat på stretchningsdelen eftersom jag inte kan någonting om vad de olika musklerna kallas och vilka övningar som stretchar vilka muskler. Skulle någon har kunna hjälpa mig med detta, någon som vet vilka muskler som är bra att stretcha efter att ha spelat Basket. Tack på förhand! Edit: Löst. Redigerad 20 februari, 2009 av Adriian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Det är ungefär på dagen två år sedan jag senast spelade fotboll på riktigt, bröt då foten och fick sedan problem med halsen vilket höll mig borta ett år. Orkade inte komma tillbaka, tappade intresset och började spela Korpen. Men nu ringde tränaren från ett annat lag här i trakterna som sett mig på den tiden jag var bra och vill att jag ska komma och träna. Kunde inte säga nej, nu är jag nervös. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Det är ungefär på dagen två år sedan jag senast spelade fotboll på riktigt, bröt då foten och fick sedan problem med halsen vilket höll mig borta ett år. Orkade inte komma tillbaka, tappade intresset och började spela Korpen. Men nu ringde tränaren från ett annat lag här i trakterna som sett mig på den tiden jag var bra och vill att jag ska komma och träna. Kunde inte säga nej, nu är jag nervös. 2-3 år sedan jag la av med ishockey med och jag tog upp karriären denna säsong. Även jag tappade intresse och lust året jag slutade, men nu är det fruktansvärt skoj igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Just nu ligger jag verkligen i. Jag kör tre-fyra gånger i veckan på gym. Passen är alltid runt en och en halv timma långa, ibland kortare, ibland längre. Har kört två månader non-stop och det sköna är att man börjar se resultat på riktigt nu. Riktigt skönt! Jag har och kommer nog alltid att köra utan kosttillskott. Vad finns det för för- och nackdelar med att inta kosttillskott? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Kosttillskott behövs inte om du äter tillräcklig och rätt. Mycket av det som finns är bara skit. OBS! Har aldrig kört med kosttilskott, bara vad som står i min bok. --------------------------------- Jag kör gym 3ggr i veckan. Har läst på en del och kommit fram till att max köra 45 minuter per pass. Har vissa regler som jag följer under passet, t.ex. exakt 30 s vila mellan varje set. Känns som det ger rejält. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Kosttillskott behövs inte om du äter tillräcklig och rätt. Mycket av det som finns är bara skit. OBS! Har aldrig kört med kosttilskott, bara vad som står i min bok. --------------------------------- Jag kör gym 3ggr i veckan. Har läst på en del och kommit fram till att max köra 45 minuter per pass. Har vissa regler som jag följer under passet, t.ex. exakt 30 s vila mellan varje set. Känns som det ger rejält. 30 sekunder verkar väldigt kort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Beror på vad man vill. Vill man bygga stora muskler ska man köra snabbare medan man får mer styrka genom att köra långsammare. Tänker ni mycket på kosten? Ska börja köra 50% kolhydrater, 30% proteiner, 20% fett. Bra för att bygga muskler tydligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Det låter konstigt att musklerna skulle bli större bara för att man hetstränar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Hetsar gör jag inte. Ganska så chill. Men följer en bok nu, så får se om det ger resultat. Men det jag kan se är att många maskar på gymmet och inte pressar sig själva, det är väl det jag försöker komma bort ifrån. Ska inte orka en enda rep mer ner jag lämnar. Sjukt skön känsla när man vet att man gett allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 1 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Tillbaka till min vanliga fråga. Jag har ju som sagt börjat träna nu igen efter ett långt uppehåll (tror jag har skrivit det tidigare) och jag har kört mycket armar och bröst och jag har tänkt börja fokusera mer på magen / rygg nu. Så min fråga som jag haft ganska länge: Efter att frågat här så har jag fått många magövningar (som funkar bra (Y) ) så jag har kört dom mycket. Men eftersom jag inte tränade så mycket i sommar, höst och vinter så har jag fått lite underhudsfett ^^. Nu över till frågan, min kompis tycker att jag borde variera med springning för att få magträningen mer effektiv. Stämmer det att det blir effektivare om man springer och tränar mage.? Sen om ni har några tips på ryggövningar så får ni gärna skriva dom också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Tillbaka till min vanliga fråga. Jag har ju som sagt börjat träna nu igen efter ett långt uppehåll (tror jag har skrivit det tidigare) och jag har kört mycket armar och bröst och jag har tänkt börja fokusera mer på magen / rygg nu. Så min fråga som jag haft ganska länge: Efter att frågat här så har jag fått många magövningar (som funkar bra (Y) ) så jag har kört dom mycket. Men eftersom jag inte tränade så mycket i sommar, höst och vinter så har jag fått lite underhudsfett ^^. Nu över till frågan, min kompis tycker att jag borde variera med springning för att få magträningen mer effektiv. Stämmer det att det blir effektivare om man springer och tränar mage.? Sen om ni har några tips på ryggövningar så får ni gärna skriva dom också. Jag antar att du vill få fram magrutorna? då är det ju konditionsträningen som du ska fokusera på, få bort underhudsfettet så får du resultat, självklart ska du kombinera det med magträning, men som sagt fokusera på konditionen. Bra ryggövningar...jag kör rätt mycket på lastdrag och kabelrodd, det har gett mig bra resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Tillbaka till min vanliga fråga. Jag har ju som sagt börjat träna nu igen efter ett långt uppehåll (tror jag har skrivit det tidigare) och jag har kört mycket armar och bröst och jag har tänkt börja fokusera mer på magen / rygg nu. Så min fråga som jag haft ganska länge: Efter att frågat här så har jag fått många magövningar (som funkar bra (Y) ) så jag har kört dom mycket. Men eftersom jag inte tränade så mycket i sommar, höst och vinter så har jag fått lite underhudsfett ^^. Nu över till frågan, min kompis tycker att jag borde variera med springning för att få magträningen mer effektiv. Stämmer det att det blir effektivare om man springer och tränar mage.? Sen om ni har några tips på ryggövningar så får ni gärna skriva dom också. Magträningen kommer inte i sig att bli mer effektiv genom att du börjar köra mer konditionsträning. Dock så kan du genom förbränningsträning bränna bort underhudsfett som gör att du får synligare muskler på hela kroppen och inte bara på magen. Exempel på bra förbränningsträning är högintensiv intervallträning, där du varvar snabb löpning (närmare 100% av din kapacitet) i ca 30 sek, med vila (långsam gång) i 1-1,5 min. Ett annat alternativ är snabb gång, gärna i uppförsbacke. Det finns rapporter som visar på att snabb gång förbränner lika mycket fett som det gör att jogga. Fördelen är dock att gång minskar risken för förslitningsskador i bland annat knän. Exempel på bra ryggövningar är marklyft, kronlyft, chins, latsdrag och olika typer av roddövningar. Tipset är att lära dig att utföra ett korrekt marklyft eftersom detta är en ganska svår övning, men den ger ett grymt resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Hetsar gör jag inte. Ganska så chill. Men följer en bok nu, så får se om det ger resultat. Men det jag kan se är att många maskar på gymmet och inte pressar sig själva, det är väl det jag försöker komma bort ifrån. Ska inte orka en enda rep mer ner jag lämnar. Sjukt skön känsla när man vet att man gett allt. Åh, jag måste hålla med dig! De senaste veckorna har jag pressat mig till maximum. Efter att jag kört klart alla (idag pressade jag så mycket att jag inte orkade köra klart mitt "schema") så är känslan så himla skön. Darrande ben, musklerna är helt slut, kroppen är helt slut. Man kan knappt ta sig till omklädningsrummet, men sen vilar man och duschar och åååh. Så sjukt nice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Jag fick precis ett "FFFFFFFFFFFUUUUUUUUU-"-moment när jag råkade rota i gamla bilder, jag tror inte jag ser ut såhär längre. Att börja springa 0.5-1 mil två eller tre gånger i veckan ska jag sätta upp som mål, det tar nästan mest psykiskt att inte träna längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Bra ryggövningar...jag kör rätt mycket på lastdrag och kabelrodd, det har gett mig bra resultat. Stångrodd är riktigt skön också, bara man får in tekniken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 (redigerad) fel.. Redigerad 8 mars, 2009 av Fiskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BlackJack Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 30 sekunder verkar väldigt kort! Håller med 30 sekunder är lite väl kort vila.. Om jag hade kört 30 sekunder vila mellan varje set hade jag gått från (T.EX.) 1 set 10 resp 30 sek 2 set 5-6 kanske haha .. jag behöver någon minut iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts