Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Ich habe eine frage :

Morsan påstår att man MÅSTE äta efter att man har tränat (Jag löper för att gå ner i vikt). Det känns som att det är onödigt att äta en massa efter träningen om jag vill gå ner i vikt.

Har hon rätt eller fel? Bör jag äta efter träning om jag vill gå ner i vikt?

Tänk såhär, utöver gta_players fina svar, att det väl inte är muskler du vill gå ner i vikt på? För det är det du förlorar på att inte äta efter träning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ich habe eine frage :

Morsan påstår att man MÅSTE äta efter att man har tränat (Jag löper för att gå ner i vikt). Det känns som att det är onödigt att äta en massa efter träningen om jag vill gå ner i vikt.

Har hon rätt eller fel? Bör jag äta efter träning om jag vill gå ner i vikt?

Löper du bara, eller gör du annat också?

Hur som helst så är det självklart viktigt att äta efter man har tränat; dock beror det på vad man äter. Att springa och sedan äta en panpizza eller liknande är som sagt inget att rekomendera. Mindre portioner som innehåller både proteiner och kolhyderater är att föredra. Effekten av att träna och sedan äta dåligt är att det finns stor risk att man bryter ner sin kropp vilket inte är bra. Sedan är ju din övriga livsstil avgörande om du vill gå ner i vikt. :D

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag betalar ca 800 kr för 6 månader. :naughty:

Jag betalar 1600 för sex månader. Köper ju inte månadskort, men de 266 kronorna jag sa att det kostar i månaden var bara uträknade från de 1600 jag betalar per halvår. Det är snuskigt dyrt med tanke på att det inte är ett ruggigt bra gym. Enda anledningen till att jag går dit är för att det ligger såpass nära (ca 200m). Jag gymmade på Friskis innan, men det ligger längre bort och sånt får mig så jäkla omotiverad, speciellt nu under vintern/våren när det är så äckligt väder ute.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har just kommit på att jag borde träna på gym, men eftersom jag är för lat för det, tror jag att jag ska göra lite enkla mag och ryggövningar, har alltid varit för svag i ryggen och magen kan alltid vara bra att träna. Dessa är ju ändå reletivt enkla att göra och tar inte så lång tid. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor