AngryAxel Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Gief tips på övningar för att få fastare mage? SITUPS FTW! Ut och spring med dig! Vad de sade - det bästa för att få rutor/fast mage är magträning tillsammans med fettförbränning. Det lärde jag mig av den här killen. Första inlägget i träningstråden, det vittnar om hur aktiv jag är! Hah, nejrå, jag tränar lite smått - jag går väldigt mycket, samt gör armhävningar, crunches och stående hantel-curls varje kväll. Däremot hände det något igår kväll som oroade mig - jag hade gjort mina crunches och mina armhävningar, och när jag skulle göra de sista curlsen med vänster hand (de där när man pressar sig själv till att göra "en till, en till!"), så kändes det som att något brast i huvudet, och jag fick en fruktansvärd plötslig huvudvärk som inte gick bort förrän jag vaknade imorse. Vadan detta, liksom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Vad de sade - det bästa för att få rutor/fast mage är magträning tillsammans med fettförbränning. Det lärde jag mig av den här killen. Första inlägget i träningstråden, det vittnar om hur aktiv jag är! Hah, nejrå, jag tränar lite smått - jag går väldigt mycket, samt gör armhävningar, crunches och stående hantel-curls varje kväll. Däremot hände det något igår kväll som oroade mig - jag hade gjort mina crunches och mina armhävningar, och när jag skulle göra de sista curlsen med vänster hand (de där när man pressar sig själv till att göra "en till, en till!"), så kändes det som att något brast i huvudet, och jag fick en fruktansvärd plötslig huvudvärk som inte gick bort förrän jag vaknade imorse. Vadan detta, liksom? Det lät ju inte så bra. Jag har ingen aning. Var på gymmet idag, har säkert inte tränat på två månader! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Vad de sade - det bästa för att få rutor/fast mage är magträning tillsammans med fettförbränning. Det lärde jag mig av den här killen. Well, får försöka komma igång med båda sakerna då. Crunches kan jag nog komma igång med, men är väldigt omotiverad till att gå ut och springa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 men är väldigt omotiverad till att gå ut och springa. Det är många tror jag. Spring inte så långt! Ta inte ut dig helt, så att du bara tycker det känns skit. Det ska vara lite uppfriskande och skönt efteråt. Jag springer 2-2,5 km som uppvärmning innan jag tränar, det är lagom för mig. (viktigt, viktigt, alla människor är olika, även fysiskt ) Lycka till, iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 (redigerad) Det är många tror jag. Spring inte så långt! Ta inte ut dig helt, så att du bara tycker det känns skit. Det ska vara lite uppfriskande och skönt efteråt. Jag springer 2-2,5 km som uppvärmning innan jag tränar, det är lagom för mig. (viktigt, viktigt, alla människor är olika, även fysiskt ) Lycka till, iaf. Bah, 2,5 km blir överkurs för mig. Ska se om jag hittar någon lagom sträcka att börja med. Återkommer senare om hur det går. Edit: När är det bäst att träna? Direkt på morgonen när man vaknat? Efter middagen? Mitt i natten? Redigerad 20 januari, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Well, får försöka komma igång med båda sakerna då. Crunches kan jag nog komma igång med, men är väldigt omotiverad till att gå ut och springa. Det är ju ingen idé att träna sina magmuskler om man ändå har fett i vägen som täcker dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Det är ju ingen idé att träna sina magmuskler om man ändå har fett i vägen som täcker dem. Såå.. du säger att jag ska springa ett bra tag innan jag börjar med crunches? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Såå.. du säger att jag ska springa ett bra tag innan jag börjar med crunches? Nejdå, men spring! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Nejdå, men spring! http://www.keeneraces.com/Running%20Man.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Jag springer och gör situps varje kväll. Hoppas på resultat till sommaren! Aldrig försent att börja RavenE. Beach 2009 här kommer vi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 räven, vad säger du ett varv runt elljusspåret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 räven, vad säger du ett varv runt elljusspåret? Sure.. jag sitter på en pulka och du drar. Provar nog det spåret själv en gång innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Sure.. jag sitter på en pulka och du drar. Provar nog det spåret själv en gång innan. hahaha, nejdu. testa på, jag måste också börja springa så att.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Åkte till hallen för att lira lite tjejtennis ikväll för första gången på oroväckande länge, inga mindre än äpplet och J-O var där och lirade. Jag gillar såna rekryteringar. Vår form var väl långt ifrån acceptabel dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Åkte till hallen för att lira lite tjejtennis ikväll för första gången på oroväckande länge, inga mindre än äpplet och J-O var där och lirade. Jag gillar såna rekryteringar. Vår form var väl långt ifrån acceptabel dock. Jag har spelat tennis med J-O i kinesisk tv. Respekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 Däremot hände det något igår kväll som oroade mig - jag hade gjort mina crunches och mina armhävningar, och när jag skulle göra de sista curlsen med vänster hand (de där när man pressar sig själv till att göra "en till, en till!"), så kändes det som att något brast i huvudet, och jag fick en fruktansvärd plötslig huvudvärk som inte gick bort förrän jag vaknade imorse. Vadan detta, liksom? Mm, det där är skitvidrigt. Hände mig med i våras; jag kunde inte träna på typ två månader för att jag fick huvudvärk vid minsta ansträngning. Usch, jag är en sådan som bara ryser av ordet "bristning", så det där var ingen vidare upplevelse. Försökte inbilla mig att det var något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Mm, det där är skitvidrigt. Hände mig med i våras; jag kunde inte träna på typ två månader för att jag fick huvudvärk vid minsta ansträngning. Usch, jag är en sådan som bara ryser av ordet "bristning", så det där var ingen vidare upplevelse. Försökte inbilla mig att det var något annat. Äsch, fan. Jag tror problemet var att jag gick från att knappt utföra någon styrketräning till att göra armhävningar, situps och hantelcurls varje kväll, jag får nog ta det lugnare och vänja in det. Tack för hjälpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 21 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2009 Äsch, fan. Jag tror problemet var att jag gick från att knappt utföra någon styrketräning till att göra armhävningar, situps och hantelcurls varje kväll, jag får nog ta det lugnare och vänja in det. Tack för hjälpen Det där är väl lite utav en klassiker. Gå från noll till hundra är aldrig en bra idé, speciellt eftersom man snarare riskerar att döda suget efter att träna än att bli mer motiverad. Trappa hellre upp, både antal gånger du kör och intensiteten. Dessutom borde du låta musklerna vila helst 48h för att de ska återhämta sig maximalt, beror lite på hur mycket du tar ut dig också men kör hellre helt slut och vila två dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 23 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 Jag måste få en sak uträttad här. Jag håller på och tränar för fullt nu (Löper och gör situps varje dag). Jag kämpar för att nå en punkt då jag är nöjd med min kropp. Så nu äter jag inte godis eller något sånt onyttigt, ingen skräpmat eller alls. Försöker att inte supa så ofta heller. Nu till frågan.. När jag har nått den punkt då jag är nöjd, då tänkte jag sakterliga börja äta godis. Alltså kanske bara på Lördagar eller fredagar, och kanske dricka lite oftare. Jag kommer dock fortsätta träna regelbundet. Jag har en polare som påstår att om jag börjar med det där igen så kommer jag gå upp allt jag har gått ner. Men vafan, jag kommer väll hålla min vikt genom att jag tränar, samtidigt som jag inte äter dålig mat annat än kanske nån gång på helgen? Några tankar och svar kring detta? Måste överbevisa knäppskallen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2009 Måste överbevisa knäppskallen! Det låter vettigt, så länge du inte faller helt tillbaka med dina mat- och träningsvanor till de du hade innan du börjar träna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts