Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Gief tips på övningar för att få fastare mage? :)
SITUPS FTW!
Ut och spring med dig!

Vad de sade - det bästa för att få rutor/fast mage är magträning tillsammans med fettförbränning. Det lärde jag mig av den här killen.

Första inlägget i träningstråden, det vittnar om hur aktiv jag är! Hah, nejrå, jag tränar lite smått - jag går väldigt mycket, samt gör armhävningar, crunches och stående hantel-curls varje kväll. Däremot hände det något igår kväll som oroade mig - jag hade gjort mina crunches och mina armhävningar, och när jag skulle göra de sista curlsen med vänster hand (de där när man pressar sig själv till att göra "en till, en till!"), så kändes det som att något brast i huvudet, och jag fick en fruktansvärd plötslig huvudvärk som inte gick bort förrän jag vaknade imorse. Vadan detta, liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad de sade - det bästa för att få rutor/fast mage är magträning tillsammans med fettförbränning. Det lärde jag mig av den här killen.

Första inlägget i träningstråden, det vittnar om hur aktiv jag är! Hah, nejrå, jag tränar lite smått - jag går väldigt mycket, samt gör armhävningar, crunches och stående hantel-curls varje kväll. Däremot hände det något igår kväll som oroade mig - jag hade gjort mina crunches och mina armhävningar, och när jag skulle göra de sista curlsen med vänster hand (de där när man pressar sig själv till att göra "en till, en till!"), så kändes det som att något brast i huvudet, och jag fick en fruktansvärd plötslig huvudvärk som inte gick bort förrän jag vaknade imorse. Vadan detta, liksom?

:angry: Det lät ju inte så bra. Jag har ingen aning.

Var på gymmet idag, har säkert inte tränat på två månader!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men är väldigt omotiverad till att gå ut och springa. :P

Det är många tror jag. Spring inte så långt! Ta inte ut dig helt, så att du bara tycker det känns skit. Det ska vara lite uppfriskande och skönt efteråt. Jag springer 2-2,5 km som uppvärmning innan jag tränar, det är lagom för mig. (viktigt, viktigt, alla människor är olika, även fysiskt :angry:)

Lycka till, iaf. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är många tror jag. Spring inte så långt! Ta inte ut dig helt, så att du bara tycker det känns skit. Det ska vara lite uppfriskande och skönt efteråt. Jag springer 2-2,5 km som uppvärmning innan jag tränar, det är lagom för mig. (viktigt, viktigt, alla människor är olika, även fysiskt :D)

Lycka till, iaf. :P

Bah, 2,5 km blir överkurs för mig. :)

Ska se om jag hittar någon lagom sträcka att börja med. Återkommer senare om hur det går. :angry:

Edit: När är det bäst att träna? Direkt på morgonen när man vaknat? Efter middagen? Mitt i natten?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Däremot hände det något igår kväll som oroade mig - jag hade gjort mina crunches och mina armhävningar, och när jag skulle göra de sista curlsen med vänster hand (de där när man pressar sig själv till att göra "en till, en till!"), så kändes det som att något brast i huvudet, och jag fick en fruktansvärd plötslig huvudvärk som inte gick bort förrän jag vaknade imorse. Vadan detta, liksom?

Mm, det där är skitvidrigt. Hände mig med i våras; jag kunde inte träna på typ två månader för att jag fick huvudvärk vid minsta ansträngning. Usch, jag är en sådan som bara ryser av ordet "bristning", så det där var ingen vidare upplevelse. Försökte inbilla mig att det var något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm, det där är skitvidrigt. Hände mig med i våras; jag kunde inte träna på typ två månader för att jag fick huvudvärk vid minsta ansträngning. Usch, jag är en sådan som bara ryser av ordet "bristning", så det där var ingen vidare upplevelse. Försökte inbilla mig att det var något annat.

Äsch, fan. Jag tror problemet var att jag gick från att knappt utföra någon styrketräning till att göra armhävningar, situps och hantelcurls varje kväll, jag får nog ta det lugnare och vänja in det. Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch, fan. Jag tror problemet var att jag gick från att knappt utföra någon styrketräning till att göra armhävningar, situps och hantelcurls varje kväll, jag får nog ta det lugnare och vänja in det. Tack för hjälpen

Det där är väl lite utav en klassiker. Gå från noll till hundra är aldrig en bra idé, speciellt eftersom man snarare riskerar att döda suget efter att träna än att bli mer motiverad. Trappa hellre upp, både antal gånger du kör och intensiteten. Dessutom borde du låta musklerna vila helst 48h för att de ska återhämta sig maximalt, beror lite på hur mycket du tar ut dig också men kör hellre helt slut och vila två dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste få en sak uträttad här.

Jag håller på och tränar för fullt nu (Löper och gör situps varje dag). Jag kämpar för att nå en punkt då jag är nöjd med min kropp. Så nu äter jag inte godis eller något sånt onyttigt, ingen skräpmat eller alls. Försöker att inte supa så ofta heller. Nu till frågan..

När jag har nått den punkt då jag är nöjd, då tänkte jag sakterliga börja äta godis. Alltså kanske bara på Lördagar eller fredagar, och kanske dricka lite oftare. Jag kommer dock fortsätta träna regelbundet.

Jag har en polare som påstår att om jag börjar med det där igen så kommer jag gå upp allt jag har gått ner. Men vafan, jag kommer väll hålla min vikt genom att jag tränar, samtidigt som jag inte äter dålig mat annat än kanske nån gång på helgen?

Några tankar och svar kring detta?

Måste överbevisa knäppskallen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor