Jump to content

Träningstråden

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Idag gör jag comeback på gymmet. Känns bra, faktiskt. Har haft ett uppehåll sen i april, men nu vill jag inte dra ut på det längre. Träning minskar risken för diabetes, right?

Så länge du tror på det så, absolut!

Fasen, själv har man inte tränat sedan innan nyår p.g.a en dumjävel i motståndarlaget armbågstacklade mig när jag var på väg upp ifrån en annan tackling, vilket resulterade i att nyckelbensfästet blivit instabilt och vid häftiga sväng - eller stötrörelser hoppar nyckelbenet ur led och det gör förbannat ont i en halvminut.

Väntar på ett samtal ifrån sjukgymnasten för att få veta när jag ska få ett bandage runt axeln för att stabilisera den, så att jag kan gå på is så snabbt som möjligt igen.

Känns riktigt pissigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge du tror på det så, absolut!

Fasen, själv har man inte tränat sedan innan nyår p.g.a en dumjävel i motståndarlaget armbågstacklade mig när jag var på väg upp ifrån en annan tackling, vilket resulterade i att nyckelbensfästet blivit instabilt och vid häftiga sväng - eller stötrörelser hoppar nyckelbenet ur led och det gör förbannat ont i en halvminut.

Väntar på ett samtal ifrån sjukgymnasten för att få veta när jag ska få ett bandage runt axeln för att stabilisera den, så att jag kan gå på is så snabbt som möjligt igen.

Känns riktigt pissigt!

Har du inte haft något direkt efter skadetillfället? Ska man vänta så länge utan att behandla något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du inte haft något direkt efter skadetillfället? Ska man vänta så länge utan att behandla något?

Nej, det var tal om att jag skulle åka till akutmottagningen och se efter om någonting var brutet i axeln, men värken avtog efter en stund så jag tänkte vänta och se om det skulle bli bättre. Jag tog en några ispass ledigt, och testade igen utan full utrustning.

Det kändes rätt bra, tills att jag slog iväg en hård passning, då började det hoppa ur led eller hur den nu hoppade, flera gånger under ispasset.

Jag vilade då några dagar till, men när jag försökte igen hände samma sak.

Väntade istället några dagar till skolan började och tog kontakt med skolsyster, som hänvisade mig vidare till en sjukgymnast som konstaterade att det var nyckelbensfästet som hamnat i obalans, och att det var en sena som var utsträckt.

Därför skulle han skaffa mig ett bandage att ha lindat över axeln i några dagar, han skulle ringa mig idag, och det gjorde han.

Nu fick jag höra av honom att de inte hade några bandage på vårdcentralen och jag måste vänta några dagar till innan de får hem. Sedan sa han att det skulle behövas minst en veckas bandage innan det skulle vara stabilt igen.

Så nu i efterhand blir jag helt galen på att jag inte uppsökte vård tidigare, tiden som jag skulle varit borta hade isåfall som minst halverats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en mindre olycka så är min vänsterarm ur funktion. Men sen sätter jag igång med träningen igen. Tränar nuförtiden runt 5 gånger i veckan och jag har stigit 7.5 kilo på bänken sen den första januari. Använder kreatin också för den delen, blev klar med uppladdningsfasen för en vecka sen.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Varför då? Vad var det som hände?

Inte för att jag egentligen kommer lyssna på er om ni säger att jag inte ska gå. Hade varit roligt om ni sa att det gick bra :)

Minns inte vad det heter, men mina mandlar var stora så att det var nära att jag fick ta bort de (som Tweak fått göra?). Jag blir förkyld hur lätt som helst nu (var aldrig sjuk förut) och mina mandlar blir med jämna mellanrum (relaterat till att jag är ute i kyla) större.

Att bli tillsagd när man är van vid 2 idrottslektioner, 3 fotbollsträningar och en fotbollsmatch i veckan att man ska avstå från fysiskt ansträngande aktiviteter är inte det roligaste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor